امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۲۵:۱۰ - چهارشنبه ۱۶ شهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:
نگاه به کشاورزی باید دانش بنیان شود
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر لزوم حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان گفت: مدیریت منابع آب در گیلان اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، صالح محمدی در نشست بررسی وضعیت آب و خاک استان‌های شمال کشور در رشت اظهار کرد: گیلان جز ۱۰ استان برتر در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در کشور است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه گیلان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی افزود: بیش از ۷۰ نوع محصول در گیلان زیر کشت می‌رود که بسیار حائز اهمیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های صادرات در این استان بیان کرد: وجود بنادر انزلی، کاسپین و آستارا فرصت بسیار ارزشمندی برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

محمدی با بیان اینکه ۸۵ درصد عرصه‌های گیلان در بخش کشاورزی مدیریت می‌شود، گفت: موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک در استان گیلان سبب شده تا این استان بل قطب کشاورزی و تأمین مواد غذایی تبدیل شود.

وی با اشاره به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال افزود: نگاه به کشاورزی باید دانش بنیانی شود و راه برون رفت از مشکلات هم این روش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به عقد تفاهم نامه این سازمان با دانشگاه گیلان به منظور تقویت نگاه دانش بنیان در حوزه کشاورزی بیان کرد: حذف فاصله بین مراکز علمی و مراکز اجرایی به ویژه بخش کشاورزی می‌تواند به ارتقای امنیت غذایی کمک شایان کند.

محمدی، گیلان را یکی از استان‌های پربارش کشور معرفی کرد و ادامه داد: مدیریت منابع آبی در گیلان بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سال سخت کشاورزی را در گیلان پشت سر گذاشتیم، افزود: استان گیلان در ماه‌های تیر و مرداد که اوج فصل کشاورزی است به شدت دچار تنش آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی در این استان بیان کرد: با تشکیل این قرارگاه و با پای کار آمدن دستگاه‌ها و همکاری کشاورزی از تنش آبی شدید سربلند بیرون آمدیم.

محمدی با بیان اینکه تمام چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان وارد مدار شد، گفت: با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان تمام ایستگاه‌های پمپاژ آب برای رفع تنش آبی و تأمین آب کشاورزی گیلان کارسازی شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !