امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۹:۲۵ - شنبه ۵ شهر ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیشرفت ۹۰ درصدی کتابخانه مرکزی رشت
 معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورکتابخانه مرکزی رشت بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: برای رسیدن به نتیجه نهایی کار زیادی در پیش داریم که همکاری همه مسئولان استان را می‌طلبد و ما نیز بر اساس برنامه ریزی قبلی تمام ۴۷ سرویسی که برای کتابخانه تعبیه شده را راه اندازی می‌کنیم.

 معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اولین اولویت این مجموعه را پیگیری موضوع معیشتی کارکنان اعلام کرد و گفت: دولت در پی یکسان و عادلانه کردن حقوق کارکنان است.

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا، محمد احمدوند در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در سالن اجتماعات بانک ملی رشت با بیان اینکه این استان زادگاه مفاخر بزرگ ملی است، اظهار کرد: آیت الله بهجت، میرزا کوچک خان، آیت الله رودباری، آیت الله امینیان، استاد معین و سایر چهره‌ها مانند مرحوم ابتهاج از جمله بزرگانی هستند که در گیلان زاده شدند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه کار فرهنگی در استانی مانند گیلان که دارای چهره‌های بزرگ فرهنگی بوده، سخت است، فزود: جدیت و اهتمام مدیرکل سابق کتابخانه های گیلان در مدیریت اوضاع مالی این نهاد قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه گیلان جز باشگاه ۱۰۰ تایی های کشور است و ۱۰۰ کتابخانه‌های دارد، بیان کرد: اگر چه هنوز با استانداردها فاصله داریم و مدیریت جدید مجموعه کتابخانه های استان باید تلاش کند به استاندارد متراژ کتابخانه ها نزدیک تر شود و در کشور نیز برای تجهیز کتابخانه ها قول همکاری می‌دهیم.

احمدوند با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به نتیجه نهایی کار زیادی در پیش داریم که همکاری همه مسئولان استان را می‌طلبد و ما نیز بر اساس برنامه ریزی قبلی تمام ۴۷ سرویسی که برای کتابخانه تعبیه شده را راه اندازی می‌کنیم.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه امروزی یک مرکز تحقیقی و محل تجمع اهل ادب و فرهنگ است که سرویس‌های مختلف فرهنگی را دریافت می‌کنند، افزود: تمرکز و تاکید نهاد بر بخش کودک کتابخانه ها در گیلان واقف شده و تمام کتابخانه ها بخش کودک دارند و هیچ کتابخانه جدیدی نیز بدون بخش کودک نیست.

وی اولین اولویت دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی را پیگیری موضوع معیشتی کارکنان اعلام کرد و گفت: موضوعی که به اعتبار و بودجه برگردد کار ساده ای نیست و دست اندازهای زیادی دارد اما وزیر ارشاد پیگیر موضوع معیشتی کارکنان است و نظر دولت نیز یکسان و عادلانه کردن حقوق کارکنان است.

احمدوند با اشاره به ضرورت همراهی و همکاری بخش‌های فرهنگی مختلف استان با نهاد کتابخانه ها بیان کرد: مدیریت جدید هم افزایی در حوزه فرهنگ در گیلان را همانند سایر استان‌ها پیگیری کند و ارتباط خوب نهاد با نمایندگان مجلس افزایش یابد.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های پریسا کرمی، مدیرکل سابق نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان، «یاسر تقوی گیلوان» به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !