امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۳۶:۲۷ - سه شنبه ۱۸ مرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار در بازدید از شرکت توزیع برق گیلان:
کاهش قابل توجه خاموشی ها دستاورد بزرگ صنعت برق/ برای زمستان آماده باشید
استاندار گیلان با اشاره به تلاش، هماهنگی و همدلی ایجاد شده در گیلان، گفت: نتیجه تلاش ها، وفاق و همدلی منتج به موفقیت در گذر پیک سخت و حساس تابستان داغ شد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، اسدالله عباسی استاندار گیلان بهمراه جمعی از معاونین خود بصورت سرزده  در شرکت توزیع نیروی برق استان  حضور یافت و ضمن دیدار با محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل این شرکت، از زحمات و تلاش های شبانه روزی صورت پذیرفته برای تامین برق پایدار در تابستان و جلب رضایت مردم تقدیر و تشکر کرد.

 

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در این دیدار با تقدیر از تلاش های مجموعه صنعت برق، اظهار کرد: انرژی برق جزء مهم ترین و حیاتی ترین نیازها برای زندگی روزمره و ضروریات تامین رفاه و آسایش مردم قلمداد می شود این موضوع اهمیت و حساسیت خدمت رسانی و فعالیت در این بخش را دوچندان می کند.

وی با اشاره به مشکلات سال های اخیر صنعت برق و خاموشی های حادث شده، افزود:  با برنامه ریزی های کلان و مدون  و به همت کارکنان ساعی صنعت برق، بدون اعمال هیچگونه خاموشی و با کمترین مشکل پیک مصرف تابستان سالجاری را پشت سر گذاشتیم و این موضوع دستاورد بسیار مهمی برای دولت محترم و بخش های مختلف زیر مجموعه است.

استاندار گیلان، هدف نهایی همه خدمتگزاران صدیق نظام را جلب رضایت مردم شریف دانست و بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته در حوزه برق و انرژی توانستیم پاسخ مناسبی به درخواست های مردمی داشته باشیم.

عباسی با اشاره به تلاش، هماهنگی و همدلی ایجاد شده در گیلان، گفت: نتیجه تلاش ها، وفاق و همدلی منتج به موفقیت در گذر پیک سخت و حساس تابستان داغ شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه ها و جلسات تخصصی مدیریت تقاضا و مصرف برق، تغییر ساعت کار ادارات، هماهنگی با صنایع استان برای مدیریت بار مصرف برق، پایش مصرف برق ادارات و دستگاههای اجرایی، استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان برای آگاه سازی، افزود: تابستان سالجاری آزمونی مهم و تاثیرگذار برای صنعت برق بود و انتظار داریم همانگونه با برنامه ریزی و اقدامات صحیح، موفق به عبور از مشکلات تابستان شدیم  برای فصل زمستان و بحران های جوی احتمالی نیز آمادگی کامل وجود داشته باشد.

استاندار گیلان، فرسودگی شبکه ها را  از مهم ترین مشکلات استان در سال های اخیر دانست و بیان کرد: در این حوزه نیاز به فعالیت شبانه روزی برای اجراء و پیگیری جدی برای دریافت بودجه ضروری است و استانداری گیلان آمادگی لازم برای هرگونه همکاری در این حوزه را دارد تا گام مهمی برای توسعه زیرساخت های استان گیلان برداشته شود.

فرسودگی بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه سیمی در گیلان

«محمدتقی مهدیزاده» مدیرعامل توزیع برق گیلان همچنین در این نشست اظهار کرد: گذر موفق از پیک تابستان منوط به تلاش، همدلی و همگرایی کل استان بوده است و امیدواریم با توجه به وفاق موجود بتوانیم در حل مشکلات صنعت برق گیلان و جلب رضایت مردم موفق باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه ها و اقدامات مهمی از سوی توزیع برق گیلان برای گذر از پیک تابستان اجرایی شده است که از جمله می توان به اجرای طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف مشترکین، برقراری مشوق های مدیریت مصرف در تعرفه های مختلف، پایش مصرف برق دستگاههای اجرایی، انعقاد تفاهم نامه با صنایع استان برای همکاری در مدیریت مصرف، اجرای طرح های آگاه سازی و… اشاره کنیم.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اجرای ۷۰ درصدی طرح رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برای صنایع استان، بیان کرد: به زودی ادامه کل صنایع استان بهمراه مشترکین اداری و پرمصرف خانگی نیز شامل اجرای این طرح خواهند شد و با اجرای آن مدیریت بار مصرفی استان از راه دور مورد رویت پذیری و کنترل پذیری قرار می گیرد.

مهدی زاده با اشاره به چالش ها و مشکلات برق در گیلان، تصریح کرد: در کل استان با چالش های عمده ای مواجه هستیم که از جمله آنها می توان به فول باری بخش عمده ای از ظرفیت پست های توزیع برق، فرسودگی شبکه، رشد جمعیت و رشد نیاز مصرف برق در سال های اخیر و حجم بالای سرقت شبکه و تجهیزات این شرکت اشاره کرد.

وی از  فرسودگی بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه سیمی در گیلان خبر داد و افزود: با تبدیل این شبکه فرسوده به کابل خودنگهدار بخش بسیار زیادی از مشکلات از جمله ضعف برق ها، سرقت شبکه و… حل خواهد شد و همچنین این نوع شبکه جدید ضریب اطمینان به مراتب بیشتری در مواجه با بحران های جوی احتمالی مانندبرف، طوفان و… دارد.

گفتنی است، استاندار گیلان در این نشست برخی درخواست ها و مشکلات مردمی را مورد پیگیری و پرسش قرار داد و در ادامه از اتاق پایش مصرف واقع در ستاد شرکت توزیع برق گیلان بازدید کرد و از نزدیک فرآیند رویت پذیری و کنترل پذیری مصرف برق استان را مورد نظارت قرار داد و توضیحات لازم نیز در این زمینه از سوی مدیران و کارشناسان مربوطه ارائه شد.

گفتنی است در این نشست مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی و جمشید محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان به همراه جمعی دیگر از مدیران این نهاد در کنار معاونین و مدیران توزیع برق گیلان حضور داشتند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !