امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۵۵:۴۵ - چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد در کشور شناسایی شدند
گیلنا – سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از شناسایی کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار به عنوان دهک‌های پر درآمد کشور خبر داد و گفت: کسانی که یارانه آنها حذف شده می‌توانند اعتراض خود را در دفاتر پیشخوان خدمات دولت ثبت کنند. حسین میرزایی با اشاره به آغاز مرحله نخست حذف سه دهک […]

گیلنا – سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از شناسایی کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار به عنوان دهک‌های پر درآمد کشور خبر داد و گفت: کسانی که یارانه آنها حذف شده می‌توانند اعتراض خود را در دفاتر پیشخوان خدمات دولت ثبت کنند.

کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد در کشور شناسایی شدند

حسین میرزایی با اشاره به آغاز مرحله نخست حذف سه دهک درآمدی بالا، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان کمتر از ۲۰۰ هزار خانوار را به‌عنوان دهک‌های درآمدی بالا شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه مجموعاً حدود ۷۰۰ هزار نفر از افراد پردرآمد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی‌شده و کاندیدای حذف یارانه هستند، افزود: مدیران دولتی، پزشکان، وکلا، افرادی که سفرهای خارجی متعدد داشته‌اند و یا خانوارهایی با دارایی و املاک متعدد ازجمله خانوارهایی هستند که از صف یارانه بگیران کنار گذاشته‌شده‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ با تأکید بر اینکه فرایند شناسایی خانوارهای دهک‌های پردرآمد در کشور با دقت بالا انجام‌شده است، گفت: ستاد، اطلاعات و شاخص‌های دقیق را در شناسایی دهک‌ها به کار گرفته است، برای مثال در حدود ۲۷ درصد از افراد شناسایی‌شده در این مرحله، مجموع ارزش خودروهای خانوار آن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

میرزایی با بیان اینکه مکانیسم اعتراض برای خانوارها در ستاد ایجادشده، تصریح کرد: خانوارهایی که یارانه آن‌ها حذف‌شده  و پیامک حذف را دریافت کرده‌اند، در صورت وجود اعتراض، سرپرست خانوار باید با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و پیامک ارسالی در تلفن همراه، به یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کند.

وی با بیان اینکه در دفاتر پیشخوان دولت ضمن احراز هویت، اجازه دسترسی به اطلاعات بانکی اعضای خانوار به صورت مکتوب از سرپرست خانوار گرفته خواهد شد، گفت: در نهایت، کد رهگیری به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار پیامک خواهد شد و ۴۸ ساعت پس از دریافت پیامک حاوی کد رهگیری، سرپرستان می‌توانند برای مشاهده تراکنش‌های بانکی خود، به سامانه yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

 سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ با بیان اینکه در صورت وجود اعتراض، سرپست خانوار می‌تواند درخواست اعتراض خود را ثبت کند، افزود: پس از ثبت اعتراض، نهایتا ظرف دو ماه، نتیجه نهایی برای سرپرست خانوار پیامک خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه همه خانوارهایی که حذف‌شده‌اند، پیامک حذف برایشان ارسال شده، افزود: به دلیل بروز مشکل در سامانه سازمان هدفمندی یارانه و رد حساب برخی یارانه بگیران، یارانه تعدادی از هموطنان در این مرحله واریز نشده است و این به معنای حذف از دریافت یارانه نیست، بنابراین؛ صرفا یارانه افرادی در این مرحله حذف شده است که برای آن‌ها پیامک ارسال شده باشد.

وی با اشاره به وضعیت حذف برخی از گیلانی‌ها از دریافت یارانه گفت: تا روز دوم مهر ماه، حدود ۵۰ درصد از افرادی که با سامانه تلفن گویای ستاد اجرایی (۶۳۶۹-۰۲۱) تماس حاصل کرده‌اند گیلانیان هستند که مشمول حذف از دریافت یارانه نشده‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ با بیان اینکه حذف حساب از سیستم سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشکلی است که باید در سازمان مذکور رفع مشکل شود، تصریح کرد: افرادی که یارانه آن‌ها قطع‌شده نباید نگران باشند و کسانی که یارانه آن‌ها واریز نشده و پیامک حذف نیز برایشان ارسال نشده باید به بانک عامل خود مراجعه و از متصدی بانکی بخواهند شماره‌حسابشان را به سامانه هدفمندی یارانه‌ها اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه خانوارهایی که یارانه نقدی آن‌ها حذف‌شده و پیامک دریافت نکرده‌اند، به‌هیچ‌وجه در مقابل دستگاه‌های اجرایی ازجمله فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تجمع یا مراجعه نکنند، افزود: این افراد صرفا باید به بانک مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های گویای سازمان هدفمندی یارانه‌ها تماس حاصل کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ با دعوت از متقاضیان در جهت همکاری بیشتر دفاتر پیشخوان با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: متقاضیان دریافت یارانه نحوه همکاری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و پاسخگویی سازمان هدفمندی یارانه‌ها را می‌توانند با ستاد اجرایی تبصره ۱۴ به شماره تلفن ۶۳۶۹-۰۲۱ اعلام کنند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !