امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۲۷:۱۶ - پنج شنبه ۱۹ خرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس شورای اسلامی شهر رشت:
حال محیط زیست رشت خوب نیست/ شورای ششم در اتاق شیشه ای قرار دارد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در چهل و یکمین جلسه علنی شورای این شهر، با گرامیداشت هفته محیط زیست، سهل انگاری ها در این حوزه را تاسف بار خواند و اظهار کرد: حال محیط زیست رشت خوب نیست و پسماند سراوان و دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت در سایه سوء مدیریت ها، سهل انگاری ها و نبود کار میدانی و  کارشناس محور به معضلی برای این شهر تبدیل شده  است.

 

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در چهل و یکمین جلسه علنی شورای این شهر، با گرامیداشت هفته محیط زیست، سهل انگاری ها در این حوزه را تاسف بار خواند و اظهار کرد: حال محیط زیست رشت خوب نیست و پسماند سراوان و دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت در سایه سوء مدیریت ها، سهل انگاری ها و نبود کار میدانی و  کارشناس محور به معضلی برای این شهر تبدیل شده  است.

محمد حسین واثق کارگرنیا، مسائل زیست محیطی را از دغدغه های مهم و اولویت دار شورای ششم دانست و بیان کرد: مردم و شهروندان رشت چوب وعده های تحقق نیافته در حوزه محیط زیست در ادوار گذشته را می خورند.

وی با بیان اینکه چالش های زیست محیطی رشت یک شبه ایجاد نشده است، افزود: مسائل زیست محیطی رشت حاصل کم کاری ها، سوء مدیریت ها و سهل انگاری مدیران در ادوار گذشته بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از کم کاری ها در احداث زباله سوز سراوان، اضافه کرد: مدت هاست که در حوزه رفع مشکلات محیط زیست رشت، شاهد وعده های تحقق نیافته هستیم و چند سالی است که قرارداد احداث زباله سوز سراوان منعقد شده، اما هنوز این مهم محقق نشده است.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه مسائل زیست محیطی سلامتی رشتوندان را به خطر انداخته است، نسبت به تسریع در حل این مسائل تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات محیط زیست رشت نیازمند تعامل و همراهی تمامی دستگاه ها و همچنین حمایت نمایندگان مجلس و اختصاص اعتبارات دولتی است .

شورای ششم در اتاق شیشه ای قرار دارد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در صحبت های ابتدای این جلسه، بابت عدم پخش اخبار صحن شورای رشت در جلسه پیشین عذرخواهی کرد و با بیان اینکه شورای ششم در اتاق شیشه ای قرار دارد، اضافه کرد: به واسطه مشکلات فنی که رقم خورده بود، امکان پخش مستقیم جلسه پیشین شورا وجود نداشت، و با توجه به اینکه شورای رشت همواره به شفاف سازی تاکید دارد در تلاشیم تا همواره جلسات علنی شورا به صورت مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شود تا شهروندان و تمامی علاقمندان از نطق های اعضای شورا و تصمیمات گرفته شده توسط شورا پیرامون مباحث مختلف مطلع باشند و این شفافیت را حق مردم می دانیم.

واثق کارگرنیا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ارسال لایحه ای مبنی بر حمایت از تیم فوتبال داماش به صحن شورای رشت، حمایت از تیم های ورزشی و سرمایه گذاری در امر ورزش را بسیار با اهمیت خواند و بیان کرد: لایحه کمک مالی به تیم فوتبال داماش به مبلغ سیصد میلیون تومان به صحن شورای رشت ارسال شده است و برای تصمیم گیری نهایی در این باره، لایحه مذکور را به رای می گذارم .

گفته می شود؛ پس از رای گیری و با موافقت اعضای شورای رشت، لایحه کمک به تیم فوتبال داماش به صورت یک فوریتی و به منظور بررسی به کمیسیون های تخصصی شورای رشت ارسال شد

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !