امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۲۹:۰۷ - سه شنبه ۱۷ خرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل توزیع برق گیلان مطرح کرد:
بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی گیلانی ها به برق/ در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف، خاموشی خواهیم داشت
مدیرعامل توزیع برق گیلان با گلایه از معوقات کمرشکن مشترکان به توزیع برق، گفت: مشترکان گیلانی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق گیلان بدهکارند که عدم وصول آن، چرخه اصلاح و بهینه را کند می کند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا، محمد تقی مهدی زاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در نشست، اظهار کرد: اطلاع رسانی صحیح به مردم و آگاه سازی آنها در خصوص مدیریت مصرف و اعطای پاداش رعایت الگوی مصرف می تواند نقش مهمی را در مصرف بهینه و صرفه جویی اقتصادی ایفا کند.

وی با اشاره به نوسانات قطعی برق در سنوات گذشته، افزود: طی سال های گذشته به دلیل ناپایداری شبکه بار و اختلاف بین مصرف و تولید، خاموشی ها و عدم پایداری شبکه برق صورت گرفته بود، اما در زمستان سال گذشته با همکاری مردم و دولت خاموشی اتفاق نیفتاد.

 

توزیع برق گیلان پنجمین شرکت بزرگ کشور به لحاظ تعداد مشترکین است

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه برنامه ریزی های خاصی در خصوص مشترکین بخش خانگی انجام گرفته است، گفت: به منظور کنترل خاموشی ها و اینکه ناترازی به جامعه و مردم رسوخ نکند و شاهد خاموشی بخش خانگی نباشیم، برنامه ریزی های دقیقی صورت گرفته است.

مهدی زاده با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق گیلان پنجمین شرکت بزرگ کشور به لحاظ تعداد مشترکین است، تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با دارا بودن یک میلیون و ۵۶۰ هزار مشترک در شبکه، متاسفانه به دلیل شرایط اقلیمی فرسوده ترین شبکه برق را دارد.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون مشترکین گیلانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲/۵ درصد رشد مصرف داشته اند افزود: درصورت عدم رعایت مدیریت مصرف و استمرار افزایش مصرف ها، خاموشی خواهیم داشت.

 

۶۰ درصد مشترکین بخش صنعتی رویت پذیر هستند

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از هوشمند سازی در بخش صنعت خبر داد و اضافه کرد: ۶۰ درصد مشترکین بخش صنعتی رویت پذیر هستند و رفتار مصرفی آنها پایش و کنترل می شود و با رعایت الگوی مصرف پاداش دریافت می کنند.

مهدی زاده با تاکید بر تغییر الگوی مصرف در بخش صنایع، بیان کرد: در راستای مدیریت شرایط ناترازی برق و قطع احتمالی واحد‌های تولیدی، جلسات مستمری با سازمان صمت گیلان داشتیم از جمله نشست های تخصصی با اداره کل صمت گیلان و صنایع بزرگ استان از جمله برگزاری جلساتی با ۱۰۰ نفر از مدیران صنعت استان، تشکیل کارگروه انرژی به ریاست استاندار گیلان و تشکیل این کارگروه در شهرستان ها به ریاست فرمانداران، از جمله اقدامات شرکت توزیع برق گیلان در سالجاری بود.

وی نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تبیین وضعیت شرکت توزیع برق استان را در راستای یاری گرفتن و اخذ اعتبارات برای شبکه برق استان عنوان کرد و افزود: امید است شرکت توزیع برق گیلان با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی جهت اخذ اعتبارات و یاری رسانه ها جهت آگاه سازی و نهادینه کردن الگوی مصرف در راستای ارایه خدمات بهتر به مشترکان گام بردارد.

 

۲۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت نمی کنند

مدیر عامل توزیع برق گیلان  با بیان اینکه ۲۶ درصد مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، گفت: با توجه به این آمار برای تعرفه خانگی مشوق هایی گذاشته شده و مشترکینی که نسبت به‌ سال گذشته به ازای هر کیلو وات ساعت مصرف خود را کاهش دهند تا ۵۰۰ تومان از کاهش تعرفه برخوردار می شوند.

مهدی زاده با بیان اینکه مصرف بهینه باید فرهنگ تبدیل شود، اضافه کرد: دریافت پاداش ۵ برابری تعرفه با مصرف بهینه از مشوق های رعایت الگوی مصرف است.

وی، شناسایی زمان و روز پیک، شناسایی الگوی مصرف، مدیریت مصرف و صحیح مصرف کردن را از عوامل کاهش هزینه های برق مصرفی عنوان کرد و افزود: بهترین زمان جهت رعایت الگوی مصرف از ۱۲ ظهر الی ۱۸ عصر و ۲۰ الی ۲۴ شب است.

مدیر عامل توزیع برق گیلان، با بیان اینکه از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور استان گیلان در تعرفه گرمسیری قرار دارد، گفت: رعایت در این بازه زمانی موجب کاهش قیمت برق و صرفه جویی اقتصادی می شود.

مهدی زاده آگاهی مردم در عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک را در مصرف بهینه مهم برشمرد و بیان کرد: مردم لوازم پرمصرف مثل کولر را در ساعات پیک مصرف در دمای آسایش ۲۴ الی ۲۶ درجه قرار دهند و همزمانی مصرف لوازم پرمصرف در ساعات پیک را نیز رعایت کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح طرح تشویقی بخش کشاورزی پرداخت و اضافه کرد: کشاورزانی که پمپاژ آب کشاورزی دارند می توانند با انعقاد تفاهم نامه با حوزه های توزیع برق استان، به ازای عدم مصرف برق و در مدار قرار ندادن پمپاژ آب بین ساعات ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر ، طی ۱۹ ساعت دیگر از برق رایگان بهره مند شوند.

 

تاکید بر مدیریت مصرف برق در ادارات و سازمان ها

مدیر عامل توزیع برق گیلان با تاکید بر مدیریت مصرف برق در ادارات و سازمان ها، تصریح کرد: ادارات استان هم موظف هستند در ساعات اداری کاهش مصرف ۳۰ درصدی و در ساعات غیر اداری کاهش مصرف ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشند ، که مصرف برق ادارات توسط یکصد اکیپ آموزش دیده پایش می شوند و در صورت عدم رعایت اخطار و در نهایت برق آن ها قطع خواهد شد.

به گفته مهدی زاده، مشترکین بخش صنعتی، بخش مشترکین کشاورزی، مشترکین ادارات، مشترکین واحدهای تجاری و واحدهای پرمصرف خانگی از اولویت های هوشمند سازی و پایش رفتار مصرفی هستند.

وی همچنین اضافه کرد: پیش بینی می شود حداکثر نیاز مصرف شرکت توزیع برق گیلان در سال جاری ، با ۱۴ و هفت دهم درصد رشد به ۲ هزار و ۳۵۹ مگاوات برسد.

 

بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی گیلانی ها به شرکت توزیع برق

مدیر عامل توزیع برق گیلان، توزیع عادلانه یارانه در بخش انرژی را از اهداف شرکت توزیع برق گیلان دانست و بیان کرد: مردم با نصب اپلیکیشن برق می توانند از مراجعه حضوری به ادارات برق خودداری کنند و خدمات مورد نیاز خود را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند‌.

مهدی زاده با گلایه از معوقات کمرشکن مشترکان به توزیع برق، گفت: مشترکان گیلانی بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق گیلان بدهکارند که عدم وصول آن، چرخه اصلاح و بهینه را کند می کند.

وی با تاکید بر اینکه تنها منبع درآمد صنعت برق فروش انرژی یا همان وصول مطالبات است، تصریح کرد: پرداخت به موقع از سوی مشترکان شرکت توزیع برق را در ارائه خدمات بهتر یاری می کند.

مدیر عامل توزیع برق گیلان در این نشست از مردم استان خواست جهت پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی ها مدیریت مصرف داشته  باشند.

مهدی زاده یادآورشد: همه کارکنان سخت کوش شرکت توزیع برق گیلان تلاش می‌کنند تا با اصلاح و تعمیر شبکه های برق بتوانند حق مردم استان را ادا کنند. در دو ماه اخیر ۲۰۰ کیلومتر از شبکه های سیمی استان تبدیل به کابل خود نگه دار شده است.

وی، سرقت تجهیزات شرکت توزیع برق استان را از آسیب ها برشمرد و اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۶۱ تن سیم ، ۴۷ دستگاه ترانس، به ارزش ریالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرقت شد.

 

سرقت حدود ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برق در گیلان

مدیر عامل توزیع برق گیلان، علاوه بر سرقت حدود ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برق در گیلان، استفاده از دستگاه‌های رمز ارز دیجیتال نیز ، دیگر معضل این شرکت است که این دستگاه‌ها، برق زیادی را مصرف می‌کنند که در این راستا از هموطنان درخواست داریم در صورت مشاهده استفاده از دستگاه رمز ارز، این امر را به شرکت توزیع برق و یا به نیروهای نظامی اطلاع دهند.

مهدی زاده با بیان اینکه ۲ مرکز مجاز رمز ارز در گیلان وجود دارد ، تصریح کرد: با این وجود هر ۲ مرکز تعطیل هستند، اما سال گذشته ۷۱ مرکز استفاده از دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در این استان کشف شد و طی ۲ ماهه اول امسال نیز، ۲ مرکز شناسایی و کشف شدند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !