امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۵۸:۴۳ - سه شنبه ۳ خرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون رئیس جمهور:
دولت از تولیدات فناورانه حمایت می کند/ ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ابلاغ قریب‌الوقوع قانون جهش تولید دانش بنیان خبر داد و گفت: دولت به خوبی از تولیدات فناورانه غذای دام و طیور در کشور با پرداخت وام‌های بلاعوض حمایت می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا، سورنا ستاری در ستاد تولید، اشتغال و دانش بنیان گیلان در سالن غدیر استانداری، ریشه توسعه و پیشرفت را فرهنگ برشمرد و اظهار کرد: با وجود دانشگاه‌ها، بانک‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نباید اوضاع بخش کشاورزی در گیلان با وضعیت کنونی باشد.

وی تولید ارزان و مقرون به صرفه را نیاز امروز صنایع برشمرد و افزود: هر کسی که ایده‌ای در حوزه تولید غذای ارزان و غذای دام و طیور داشته باشد، قطعا حمایت می‌کنیم که یکی از این حمایت‌ها وام بلاعوض است.

معاون فناوری رئیس جمهور بر ضرورت تسهیل شرایط ایجاد شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان که مشتمل بر قوانین تسهیلاتی، حقوقی، تشویقات و تخفیفات در عوارض است در مجلس تصویب شده و به زودی توسط رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه عامل رشد و پیشرفت در اقتصاد دانش بنیان‌ها، فرهنگ است، تصریح کرد: همه ما باید بیش از اینکه به افزایش زیرساخت‌ها کمک کنیم باید به فرهنگ حمایت از جوانان، نخبگان و دانش بنیان‌ها اعتقاد داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان باید به حفظ نخبگان و جوانان اعتقاد داشته باشند، گفت: مسؤولان باید بخواهند تا جوانان و نخبگان در کشور و استان بمانند زیرا همه در قبال جوانان و خواسته نخبگان کشور مسؤول هستیم.

ستاری ظرفیت‌های گیلان را در توسعه اقتصادی فوق‌العاده توصیف کرد و افزود: فارق از ظرفیت‌های خدادادی و سرمایه‌های زیرساختی، منابع انسانی گیلان در حوزه دانش بنیان بسیار غنی و قابل توجه است.

وی با تاکید بر ضرورت تبدیل دانش و پژوهش به تولید و جهش اقتصادی ببان کرد: توسعه اقتصادی باید در زندگی مردم محسوس باشد که این مهم تا حدود زیادی به مشارکت بخش خصوصی بستگی دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر گسیل منابع بخش خصوصی در اقتصاد دانش بنیان گفت: کلید موفقیت در جهش اقتصادی در دست سرمایه‌گذارانی است که در پژوهش و طرح‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی از خام فروشی محصولات بخش کشاورزی و واردات ماشین الات انتقاد کرد و افزود: ماشین آلات به عنوان نهاده تولید در بیست سال اخیر وارد کشور شدند اما تا زمانی که خودمان این ماشین آلات را نسازیم، دانش بنیان نمی‌شویم لذا باید خطوط تولید را خودمان طراحی کنیم و آن را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تصریح بر اینکه مشکل گیلان نیز در توسعه دانش بنیان‌ها زیرساخت نیست بلکه فرهنگ است، تصریح کرد: اینکه گیلان با تاسیس کارخانجات مختلف پیشرفت می‌کند اشتباه است چرا که معتقدیم اگر فرهنگ درست شود، اقتصاد نیز توسعه پیدا می‌کند.

ستاری حمایت از دانش بنیان‌ها را ملاک توسعه در عصر کنونی دانست و گفت: استارتاپ‌ها از بطن جامعه می‌آیند و وابسته به پول دولت نیستند از این رو توسعه آن‌ها نقش قابل ملاحظه‌ای در پیشرفت جامعه دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !