امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۳۶:۲۰ - سه شنبه ۳ خرد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی استاندار از سهم ناچیز گیلان در دانش‌بنیان‌ها
استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی نخبه گیلان در حوزه دانش بنیان گفت: متاسفانه وضعیت فعلی گیلان در دانش‌بنیان‌ها خوب نیست و سهم ما از هفت هزار شرکت دانش بنیان کشور، تنها ۷۳ شرکت است.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، اسدالله عباسی در نشست ستاد تولید، دانش بنیان و اشتغال گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به عزم جدی دولت جهت تحقق شعار رهبری اظهار کرد: شرایط موجود در کشور نشان می‌دهد راهی جز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود نداریم.

وی، شرکت‌های دانش بنیان، مسؤولین و مردم را اظلاع تحقق شعار امسال دانست و افزود: بهره‌وری سرمایه نیاز به حرکت به سوی فناوری و دانش بنیان دارد و یقیناً منجر به رشد اقتصادی می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بهره وری در بخش دولتی به مرحله رکود رسیده، گفت: نگاه دولت این است که مراکز دانش بنیان را فعال کند و حمایت از آنان را از سر بگیرد.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی نخبه گیلان در حوزه دانش بنیان بیان کرد: متاسفانه وضعیت فعلی گیلان در دانش بنیان‌ها خوب نیست و سهم ما از هفت هزار شرکت دانش بنیان کشور، تنها ۷۳ شرکت است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه امکانات بلا استفاده دستگاه‌های دولتی باید در جهت ایجاد اشتغال به کار گرفته شود، افزود: جذب نخبگان و حمایت از آنان باید در دستور کار مسؤولین باشد.

عباسی با اشاره به اینکه زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی وجود ندارد، تصریح کرد: دانشگاه گیلان هیچ مشکل و محدودیتی در راه اندازی واحدهای فناوری و حمایت از دانشجویان و نخبگان ندارد.

استاندار گیلان همچنین در پایان خواستار مشخص شدن سهم تولید ناخالص ملی و ارتقای بهره وری در شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در گیلان شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !