فلاحتی با اشاره به اینکه روستا‌های گیلان در حال تبدیل شدن به ویرانه هستند، گفت: ما نباید به روستایی خود حمله کنیم چون روستایی دچار مشکلات مالی است، زمین خود را می‌فروشد.

به گیلنا آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شجاعت همراه با تدبیر باید پیشه اهالی رسانه باشد، گفت: بنده شخصا از ادب و نجابت اصحاب رسانه در گیلان متشکرم.

وی با اشاره به اینکه مسئله موهومات در برنامه‌های مذهبی ما واقعا آسیب‌زا است و حتی اندک آن‌هم کم است، اظهار داشت: این مسائل از خارج از دنیای اسلام و شیعه آمده است.

فلاحتی همچنین ادامه داد: مبلغان و اهالی رسانه باید مدبرانه در مقابل موهومات بیاستند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید در برخورد با مردم دقیق باشیم، افزود: باید به‌گونه‌ای با این موهومات برخورد شود که به اصل دین ضربه می‌زند.

وی با بیان اینکه وجود تکایا جدا از مسجد بد است، گفت: برخی از متولیان مساجد به جوانان مسجد نمی‌دهند و جوانان مجبور به این کار می‌شوند.

امام جمعه رشت افزود: بنده نمی‌گویم به تکایا مبارزه بکنیم اما باید بصورت عقلانی آن‌ها را به سوی مساجد هدایت کنیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه باید کسانی که به رسانه‌ها مجوز می‌دهند به این موضوع دقت کنند که آیا رسانه‌های مجوزدار تاثیر خودشان را می‌گذارند یا خیر، گفت: نباید همه چیز را به حقوق، پول و مال محدود کنیم.

خبرنگاران در خط اول بیانگر دردهای مردم هستند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه مسئولین امر باید به اصحاب رسانه توجه نمایند، گفت: باید از رسانه‌های مجازی حمایت شود تا رسانه‌های مجازی توان مبارزه با رسانه‌های معاند را داشته باشند.

امام جمعه رشت همچنین ادامه داد: باید به فضای رسانه کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در خط اول بیانگر دردهای مردم هستند، اظهار کرد: مسئولین وقتی به رسانه‌های مجوز می‌دهند آن رسانه را امین نظام می‌دانند.

فلاحتی با بیان اینکه امپراطوری رسانه‌های دنیا چقدر می‌توانند از مشکلات آمریکا بگویند، گفت: رسانه‌ها باید ارزش‌های نظام را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه روستا‌های گیلان در حال تبدیل شدن به ویرانه هستند، گفت: ما نباید به روستایی خود حمله کنیم چون روستایی دچار مشکلات مالی است، زمین خود را می‌فروشد. آن روستایی که ۵ میلیون در جیبش نبود یکدفعه ۲۰۰ میلیون تومان نصیبش شده و خوشحال می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه باید به روستاییان بگویم که زمین‌های خود را نفروشید، تصریح کرد: بومگردی یکی از راه‌های برون رفت از مشکل بیکاری است ولی باید با هرکاری که به ویرانگری اعتقادی و عقاید غیربومی بپردازد مبارزه کنیم.

فلاحتی با اشاره به اینکه متاسفانه مردان هم دارند بی‌حجاب می‌شود، اظهار کرد: سواحل را به افراد اجاره دادند و بنده گفتم‌ مواظب باشید اینها بلای جان نظام نشود و ۱۵ سال دیگر ادعای مالکیت نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: باید در رسانه‌ها در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب کار شود.

وی با بیان اینکه وحدت رویه در اصحاب رسانه موجب وحدیت رویه در جامعه می‌شود، گفت: خبرنگار و اهل رسانه باید با دانش و حرفه‌ای باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ما از اهالی رسانه شکایت نمی‌کنیم اما رسانه‌ها نباید سیاه‌نمایی کنند، گفت: بنده در خطبه‌های خود انتقاد می‌کنم اما هرگز سیاه‌نمایی نمی‌کنم و قائل به حذف مسئولین نیستم.

آمریکایی‌ها با همه دنیا مشکل دارند

وی به بیان اینکه اروپایی‌ها یدک‌کش آمریکا هستند، گفت: آمریکایی‌ها با همه دنیا و در مجموع با همه حیوانات و آدم‌ها مشکل پیدا کرده اند.

امام جمعه رشت در پایان با بیان اینکه مسئولین باید پاسخگوی اهالی رسانه باشند، گفت: بنده توهین به اصحاب رسانه را نمی‌پذیرم.