امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۳:۵۱:۱۴ - سه شنبه ۲۰ ارد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ممنوعیت افزایش قیمت نان در گیلان/ با نانوایی‌های متخلف برخورد می‌شود
به گفته معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نانوایی بربری، لواش، سنگک و تافتون در این استان فعالیت دارند که بر اساس قانون هیچ کدام حق ندارند قیمت نان را افزایش دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی، با صاحبان این نانوایی‌ها برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، از چند روز گذشته و با حدف ارز ترجیحی برخی از کالاهای اساسی در کشور از جمله ماکرونی با افزایش قیمت بسیار زیاد مواجه شد و پس از این اتفاق شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت نان هم به گوش رسید.

پس از افزایش شایعات در خصوص افزایش قیمت نان در کشور وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد با زیرساختی که دولت طراحی کرده، تا پایان سال جاری قیمت نان سنتی برای مردم هیچ‌گونه افزایشی نخواهد داشت و مردم در این خصوص هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

البته ناگفته نماند که وزیر اقتصاد اعلام کرده نان گران می‌شود اما نه برای مردم، بلکه دولت با پرداخت یارانه نان،‌این افزایش قیمت را جبران می‌کند، لذا طبق طرح اعلام شده، مقرر شد دولت پس از این به همه مردم یارانه نان بدهد و این یعنی در صورت گرانی قیمت نان  مردم نان را با قیمت قبلی خریده و مابه‌التفاوت قیمت نان را دولت مستقیما به نانوا پرداخت می‌کند.

در چندسال گذشته همواره یکی از مشکلات کشور در حوزه تأمین غلات قاچاق آرد به کشورهای مختلف بوده و این امر مشکلاتی را برای مردم و برخی دیگر از نانوایی‌ها ایجاد کرد به این منظور دولت یکی از اهداف انجام این کار را  مبارزه با قاچاق گندم و آرد می‌داند زیرا به گفته سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دولت با استفاده از زیرساختی که تمام چند ماه گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی، بانک مرکزی، وزارت رفاه در دولت، فراهم شده است، مشکلات ناشی از قاچاق آرد به کشورهای همسایه را برای حوزه نان مردم، پوشش خواهد داد.

در استان گیلان هم شرایط بر همین منوال بوده و در چند روز گذشته شایعات فراوانی در خصوص افزایش قیمت نان سنتی در نانوایی‌های استان به گوش می‌رسید که توسط مسؤولان مربوطه تکذیب شد.

به گفته معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نانوایی بربری، لواش، سنگک و تافتون در این استان فعالیت دارند که بر اساس قانون هیچ کدام حق ندارند قیمت نان را افزایش دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی، با صاحبان این نانوایی‌ها برخورد خواهد شد.

سیدعلی جباری می‌گوید هدف دولت از اجرای پرداخت عادلانه یارانه نان به اقشار مختلف را جلوگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه آرد است لذا  مردم، انواع نان‌های سنتی را با قیمت فعلی دریافت می‌کنند.

بر اساس اعلام معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی گیلان  ۱۸۳ واحد نان فانتزی و حجیم و نیمه حجیم و صنعتی در این استان مشغول  به کار هستند که تمامی آن‌ها اعم از سنتی، صنعتی و فانتزی در سامانه یکپارچه ثبت نام شدند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !