امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۱۱:۳۳ - چهارشنبه ۷ ارد ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشکیل پرونده قضایی برای مسببان تخریب پل سیاهرود/ صیانت از آثار تاریخی وظیفه همه است
خریب پل تاریخی سیاهرود رودبار به دلیل برداشت شن و ماسه و نگرانی مردم منطقه سبب شد امروز معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از منطقه بازدید و از تشکیل پرونده قضایی خبر دهد.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا،  مهر نوشت؛ ۴ اردیبهشت ماه امسال گزارشی با عنوان ادامه بی مهری‌ها به پل تاریخی سیاهرود / مدعی العموم ورود کرد در خبرگزاری مهر استان گیلان منتشر شده که گلایه‌ها و نگرانی‌ها مردم منطقه سیاهرود را نسبت به آسیب‌های وارده به پل تاریخی این منطقه منعکس کرد.

حال جمعی از شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای منطقه سیاهرود به نمایندگی از مردم منطقه، در نامه‌ای مکتوب به رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی ویژه به مسئله پل تاریخی سیاهرود شدند. به همین منظور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان امروز از این منطقه بازدید کرد.

صیانت از میراث تاریخی جزو وظایف اصلی همه است

احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در این بازدید با اشاره به اهمیت و جایگاه حفظ و حراست از میراث ملی و طبیعی، اظهار کرد: به محض کسب اطلاع از موضوع صدمه دیدن پل تاریخی سیاهرود، بررسی و برخورد با متخلفین را از دادستان رودبار خواستم.

وی از تشکیل پرونده برای مسببان تخریب پل تاریخی سیاهرود خبر داد و افزود: پرونده مزبور در دست بررسی است و در برخورد با متخلفین هیچ گونه اغماضی پذیرفته نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه صیانت از میراث تاریخی جز وظایف اصلی همه است، گفت: دستگاه قضائی در برخورد با متخلفین جدی عمل کرده و کوتاهی در این خصوص به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

آقایی با بیان اینکه رضایتمندی مردم اولویت دستگاه قضائی است، تصریح کرد: در کنار مردم هستیم و منافع و رضایتمندی مردم برای ما ارزشمندتر از منافع افراد خاص بوده و در مقابل صاحبان قدرت و ثروت می‌ایستیم.

وی با اشاره به عزم سه قوه برای دفاع از حقوق مردم، افزود: همه دستگاه‌ها بویژه مجموعه دستگاه قضائی برای جلب رضایتمندی مردم تلاش می‌کنند و اجازه تعرض به حقوق مردم و انفال را نمی‌دهیم.

تشکیل پرونده قضایی برای مسببان تخریب پل سیاهرود

تاکید بر مرمت و بازسازی پل تاریخی سیاهرود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه آثار تاریخی و ملی را باید سالم و بدون آسیب به نسل آینده بسپاریم، تصریح کرد: در مقابل هرگونه سو ء استفاده افرادی که با تخریب آثار طبیعی، تاریخی و ملی می‌خواهند به سود کلان دست یابند با تمام قدرت می‌ایستیم و این اجازه را به آنها نمی‌دهیم.

آقایی با اشاره به آسیب‌های صورت گرفته در بخش‌هایی از پل تاریخی سیاهرود، گفت: آسیب‌های وارد شده بر پل باید توسط فرد خاطی مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: میراث فرهنگی استان و شهرستان موظف است قسمت‌هایی از پل که در سال‌های گذشته آسیب دیده را مورد مرمت و بازسازی قرار دهد.

اولویت ایجاد فضای گردشگری در سیاهرود با بومیان منطقه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه اولویت ایجاد فضای گردشگری در سیاهرود با بومیان منطقه است، گفت: دهیاران روستاهای منطقه سیاهرود با ایجاد شرکت تعاونی، مدیریت سایت گردشگری این منطقه را بر عهده بگیرند.

آقایی با بیان اینکه منطقه سیاهرود با وجود پارک جنگلی میرزا کوچک خان و پل تاریخی دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است، اضافه کرد: اگر قرار است فضای گردشگری در این منطقه ایجاد شود اولویت فعالیت با بومیان و روستاییان منطقه است تا منافع گردشگری به روستاییان برسد نه فقط افراد خاص.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های روستایی نباید به غیربومیان فروخته شود، به تشریح آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی فروش زمین‌های روستایی به غیر بومیان پرداخت، افزود: فروش زمین‌های روستایی به غیر بومیان موجب تغییر ساختار فرهنگی و اجتماعی روستا می‌شود.

تشکیل پرونده قضایی برای مسببان تخریب پل سیاهرود

برخورد جدی با مسببان آسیب به پل تاریخی سیاهرود مطالبه جدی مردم است

مرادپور دهیار سیاهرودپشته نیز در حاشیه این بازدید، گفت: پل تاریخی سیاهرود میراث و هویت منطقه است و در حفظ آن از جان هم می‌گذاریم.

وی با انتقاد از ایجاد فضای گردشگری در منطقه سیاهرود، افزود: ایجاد فضای گردشگری در منطقه سیاهرود توسط افراد غیر بومی، تنش اجتماعی به همراه خواهد داشت.

مرادپور با انتقاد از عدم پیگیری و واکنش دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به مسئله پل تاریخی سیاهرود، تصریح کرد: بی توجهی برخی مسئولان نسبت اتفاق تلخ برای پل تاریخی سیاهرود جای تأمل است.

وی از دستگاه قضائی خواست تا حصول نتیجه مسئله پل تاریخی سیاهرود را پیگیری کند وافزود: برخورد جدی با متخلفین و مسببین به آسیب رساندن پل تاریخی سیاهرود مطالبه جدی مردم منطقه است.

چندی پیش فردی از گروه سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور ایجاد فضای گردشگری و قایقرانی، قصد لایروبی از رودخانه زیر پل تاریخی سیاهرود را داشته و منجر به صدمه زدن این پل تاریخی شده که همین موضوع واکنش اهالی منطقه را به همراه داشته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !