امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲:۱۲:۴۱ - چهارشنبه ۳۱ فرو ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راهکار جدید استاندار برای حل “ابرچالش” گیلان
استاندار گیلان با اشاره به راهکارهای حل مشکل زباله سراوان، گفت: هم اکنون ظرفیت سایت بازیافت زباله لاکان به روزانه ۵۰۰ تن افزایش یافته که در آینده به هزار و ۱۰۰ تن افزایش می یابد.

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا اسدالله عباسی با اشاره به راهکارهای جدید برای حل مشکل زباله سراوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته تنها یک خط بازیافت در سایت لاکان بوده که امروز این خطوط افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بازیافت زباله در این سایت به حدود ۳۰۰ تن زباله رسیده است، افزود: تلاش شده که این سایت به صورت دو شیفت کار کند که پیش بینی شده روزانه ۵۰۰ تن زباله در این سایت بازیافت شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه از این مقدار حدود ۲۰۰ تن زباله ریجکت می‌شود، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که یک سوله و سالن دیگر به این سایت اضافه می‌شود تا ظرفیت بازیافت زباله به بیش از هزار و ۱۰۰ تن برسد.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت تحقق این موضوع دیگر شاهد انتقال زباله به منطقه سراوان و پهنه موجود نخواهیم بود و تنها ریجکت آن به این منطقه منتقل می‌شود.

عباسی همچنین به موضوع تصفیه شیرآبه ها زباله سراوان نیز اشاره و تصریح کرد: فعالیت تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز اورهال شده و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه آماده بهره برداری شده و می‌تواند شیرابه‌های به تبدیل به آب قابل استفاده برای بخش کشاورزی کند.

وی با اشاره به احداث کارخانه زباله سوز به عنوان سومین راهکار حل مشکل زباله منطقه سراوان، افزود: ساخت سایت زباله سوز در حال حاضر حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه تجهیزات و ماشین آلات آن باید از چین وارد شود منابع ارزی آن در حال تأمین است.

استاندار گیلان همچنین به پیگیری برای تجهیز کارگاه برای خود پسماند دپو شده در منطقه سراوان اشاره و تأکید کرد: این زباله‌ها نباید رها شود و نیازمند گندزدایی و آلودگی زدایی بوده که هم اکنون نیز در حال انجام است.

وی با تأکید بر لزوم توجه شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، افزود: شهروندان باید از بخش زباله تر به عنوان کود عالی در باغچه‌های منازل استفاده شود که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !