امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱:۳۷:۰۸ - چهارشنبه ۳۱ فرو ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رعایت بهداشت در واحدهای صنفی جدی گرفته شود
فرماندار رشت با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در واحدهای صنفی و ادامه جدی نظارت‌ها بر عملکرد صنوف، گفت: طی هفته گذشته ۴۲۵۷ مورد بازدید از صنوف مختلف صورت پذیرفته که این بازدیدها منجر به صدور ۱۴۲ مورد اخطار و پلمپ هشت واحد صنفی متخلف شده است.

به گزارش پایگاه خبری گیلنا، حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد کرونای شهرستان با اشاره به اهمیت اقناع خانواده‌ها در ضرورت تزریق دز سوم واکسن، اظهار کرد: لازم است تا آموزش و پرورش، اصحاب رسانه و به خصوص صداوسیما با استفاده از اوقات معنوی سحر و افطار، در راستای پاسخ به سوالات و ابهامات شهروندان و تشریح خطرات و تبعات همه‌گیری ویروس کرونا در سلامت عمومی جامعه و تحمیل هزینه‌های مادی و جانی بر دولت و شهروندان، اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۳ درصد از جمعیت واجد شرایط شهرستان شهرستان رشت دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، افزود: عادی انگاری یکی از آفت‌هایی است که با ایجاد بی‌انگیزگی در اقدام برای تکمیل  واکسیناسیون در شهروندان، سلامت عمومی جامعه را تحت‌الشعاع قرار داده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه کسانی که دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند پس از سه ماه به ایمنی ۹۰ درصد می‌رسند، تصریح کرد: این موضوع در‌باره افرادی که تنها دو دز را دریافت کرده‌اند در سه ماه نخست پس از تزریق ۷۰ درصد و پس از شش ماه ۵۰ درصد است که این موضوع اهمیت بیش از پیش افزایش پوشش واکسیناسیون در روز سوم را یادآور می‌شود.

امام پناهی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در واحدهای صنفی و ادامه جدی نظارت‌ها بر عملکرد صنوف، بیان کرد: طی هفته گذشته ۴۲۵۷ مورد بازدید از صنوف مختلف صورت پذیرفته که این بازدیدها منجر به صدور ۱۴۲ مورد اخطار و پلمپ هشت واحد صنفی متخلف شده است.

وی تعداد کل بستری‌ها در هفته گذشته را ۱۱۹ نفر و آمار بستری روزانه را ۲۹ نفر و تعداد فوتی ها را سه نفر اعلام کرد و گفت:  مرحله جدید طرح موفق شهید سلیمانی با نام «آژانس سلامت» با هدف پوشش حد‌اکثری واکسیناسیون، با محوریت سپاه و بسیج آغاز شده که این طرح تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

به گفته رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت، در قالب این طرح شماره تلفن ۴۴۰۱ با ۲۰ خط پاسخگویی، از ساعت هشت صبح تا ۲۲ جوابگوی سالمندان، معلولین، جانبازان و شهروندانی است که به هر دلیل قادر به مراجعه حضوری به مراکز واکسیناسیون نیست و پس از تماس این عزیزان اکیپ تزریق واکسن در محل سکونت این دسته از شهروندان حاضر و نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !