امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۱۳:۰۴ - سه شنبه ۲۹ مرد ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غیبت امام زمان (عج) محصول تضعیف غدیر است
گیلنا – امام‌جمعه رستم‌آباد تاریخ‌خوانی و تاریخ‌شناسی را راهی برای غدیرشناسی نسل جوان برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم غدیر خوب بشناسیم باید با تاریخ اسلامی عجین باشیم. به گزارش گیلنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به عظمت و بزرگی مقام امام علی علیه‌السلام اظهار کرد: مقام و منزلت […]

گیلنا – امام‌جمعه رستم‌آباد تاریخ‌خوانی و تاریخ‌شناسی را راهی برای غدیرشناسی نسل جوان برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم غدیر خوب بشناسیم باید با تاریخ اسلامی عجین باشیم.

تاریخ‌خوانی راهی برای غدیرشناسی نسل جوان

به گزارش گیلنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به عظمت و بزرگی مقام امام علی علیه‌السلام اظهار کرد: مقام و منزلت مولای متقیان در بیان و کلام نمی‌گنجد و ایشان شخصیتی بسیار ارزشمند و غیرقابل وصف داشتند.

وی با اشاره مقام و منزلت غدیر افزود: غدیر به‌قدری اهمیت دارد که خداوند به پیامبر وحی کرد که با اجرای حکم غدیر دیگر خدشه‌ای به دین وارد نمی‌شود و غدیر موجب ناامیدی کافران در نابودی دین اسلام شد.

این کارشناس مسائل دینی با تطبیق تاریخی دو واقعه غدیر و شکل‌گیری انقلاب اسلامی تصریح کرد: همان‌طور که با واقعه غدیر دشمنان از نابودی اسلام ناامید شدند در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب نیز جایگاه دشمن تضعیف شد و به تعبیر امامین انقلاب، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و این درخت انقلاب و نظام اسلامی است که روزبه‌روز تنومندتر می‌شود.

مالکی با بیان اینکه اکمال دین فقط به‌وسیله جایگاه امامت و ولایت صورت می‌گیرد، گفت: غدیر با تثبیت جایگاه ولایت و امامت، فرصت را برای اکمال دین و دوام و بقای آن فراهم کرد.

وی با اشاره به اثربخشی جایگاه امامت و ولایت بیان کرد: اگر امروز کسی جایگاه امامت و ولایت را قبول نداشته باشد، دینش کامل نیست.

کسی ولایت‌فقیه قبول نداشته باشد، انقلابی نیست

امام‌جمعه رستم‌آباد با اشاره به اهمیت ولایت‌فقیه از منظر امام راحل خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی، ولایت‌فقیه استمرار حرکت انبیاست و اگر کسی ولایت‌فقیه قبول نداشته باشد، انقلابی نیست.

مالکی با اشاره به عظمت و بزرگی جایگاه ولایت‌فقیه در جامعه امروز گفت: اگر کسی مخالف جایگاه ولایت‌فقیه و رهبری باشد به هیچ جایی نخواهد رسید و خار و ذلیل می‌شود نمونه این افراد را می‌توانیم از عوامل فتنه ۸۸ یاد کنیم که چگونه به مسند ذلت نشستند.

تاریخ‌خوانی و تاریخ‌شناسی راهی برای غدیرشناسی نسل جوان

این کارشناس مسائل دینی، تاریخ‌خوانی و تاریخ‌شناسی را راهی برای غدیرشناسی نسل جوان برشمرد و افزود: اگر می‌خواهیم غدیر خوب بشناسیم باید با تاریخ اسلامی عجین باشیم و از قرآن به‌عنوان چراغ هدایت و روشنگری جامعه غافل نشویم.

مالکی با تأکید بر اینکه خواص جامعه در تبیین فلسفه غدیر نقش مهمی دارند، بیان کرد: دنیاگرایی و غفلت خواص جامعه سبب انحراف غدیر شد و عاشورا اتفاق افتاد.

وی با تأکید بر توجه ویژه خواص به پردازش درست مسئله غدیر خاطرنشان کرد: خواص، نخبگان جامعه و همچنین مطالبه افراد در خصوص مسئله غدیر، سبب روشن شدن چراغ هدایتگری غدیر می‌شود.

امام‌جمعه رستم‌آباد با بیان اینکه غدیر چراغ هدایت و روشنگری افراد است، تصریح کرد: اسائه ادب به ساحت مقدس فاطمه زهرا، اذیت و آزار امیرالمؤمنین، واقعه عاشورا و همچنین غیبت امام زمان (عج) محصول تضعیف غدیر است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !