امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۵۷:۴۴ - سه شنبه ۹ فرو ۱۴۰۱
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیت الله صدیقی در رشت:
آوازه نگاه معرفتی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده است
امام جمعه موقت تهران گفت؛ آوازه نگاه و روحیه معرفتی و انقلابی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده و نامش را جاودان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش  پایگاه خبری گیلنا،  آیت الله کاظم صدیقی در مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله «سید مجتبی رودباری» در مسجد صفی رشت، اظهار کرد: آیت الله رودباری اسوه و الگوی مردم گیلان و کشور بود و خدمات زیادی به جامعه اسلامی ارائه کرد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه علما در زندگی بشریت، افزود: حضور پرشور مردم گیلان در مراسم تشییع پیکر آیت الله رودباری نشان داد که جایگاه روحانیت و علمای دین همانند گذشته پررنگ و زنده است.

امام جمعه موقت تهران ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی استان گیلان به مردم این دیار، گفت: گیلان مردی بزرگ، عالمی جهادی و اسوه‌ای مثال زدنی را از دست دادند.

آیت الله صدیقی با اشاره به خدمات ارزشمند آیت الله رودباری در گیلان و کشور، بیان کرد: آیت الله رودباری دنبال دیده شدن و شناخته شدن نبود و همیشه در گمنامی با خدماتی که به دین و مردم انجام داد خوشنام شد.

وی با اشاره به روحیه معرفتی و جهادی آیت الله رودباری، این مؤلفه را موجب محبوبیت وی در بین مردم دانست و افزود: آوازه نگاه و روحیه معرفتی و انقلابی آیت الله رودباری به آن سوی مرزها رسیده و نامش را جاودان کرد.

 

خداشناسی همراه خودشناسی موجب سعادت و خوشبختی انسان‌ها است

امام جمعه موقت تهران به تبیین فلسفه آفرینش در جهان عالم پرداخت و تصریح کرد: خداشناسی همراه با خودشناسی موجب سعادت و خوشبختی انسان می‌شود.

آیت الله صدیقی با تاکید بر خداشناسی همراه با خودشناسی، بیان کرد: انسان باید خداشناسی و خودشناسی را در اعمال، رفتار و کردارش جست و جو کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه گیلان مرجع عالمان بزرگ دینی بوده است، گفت: آیت الله بهجت یکی از عالمان بزرگ دینی است که چشم و دل بصیر داشت.

آیت الله صدیقی با تاکید بر خداباوری و خدامحوری در تک تک لحظات زندگی انسان، اضافه کرد: مشکل ما این است که هر زمان به مشکلات و گره‌ای بر خوردیم سراغ خداوند و امام زمان (عج) می‌رویم.

وی با بیان اینکه بندگی معنا و مفهوم گسترده‌ای دارد، افزود: زمانی می‌توانیم بنده واقعی خدا باشیم که این خصیصه در لحظات رفتاری، گفتاری و کرداری ما ساری و جاری باشد.

امام جمعه موقت تهران عبادت ایمانی و اخلاص در عمل را راه رسیدن به تعالی و رضایتمندی عبودیت دانست و بیان کرد: عبادت زمانی مورد رضایت خداوند قرار می‌گیرد که به یقین رسیده باشد.

آیت الله صدیقی با اشاره به تفاوت‌های ادراکی و معرفتی فرد عالم و غیر عالم، گفت: فرد عالم شبانه روز به فکر تقرب به خداوند است زمانی که دیگران در خواب غفلت به سر می‌برند عالمان دینی گریان گریان در حال مناجات با خداوند هستند.

 

برخی خواص مدعی جدایی دین از سیاست هستند

وی با اشاره به شکوه و عظمت مجالس بزرگداشت آیت الله رودباری، افزود: مجالس گرامیداشت این عالم ربانی برای مردم مجالس معرفتی و اخلاقی است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قلب آیت الله رودباری پاک و منزه بود، گفت: آیت الله رودباری قلبی رئوف، مردم دوست و خداترس داشت و برای تعالی روحی و معرفتی شبانه روز تلاش می‌کرد.

آیت الله صدیقی با انتقاد از برخی خواص که مدعی جدایی دین از سیاست هستند، تصریح کرد: این افراد در عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت می‌کنند اما برایشان فلسطین معنا ندارد و یا نسبت به حمله داعش به حرم آل الله بی تفاوت هستند.

وی با استناد به آیات قرآن نسبت به توجه ویژه به مستضعفین و مستمندان، افزود: خداوند در قرآن بارها نسبت به توجه به مظلومان تاکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران اسلامی عزت بین المللی دارد، گفت: به یمن برکت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا و بزرگان دین، ایران اسلامی در جهان حرف برای گفتن دارد.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه عالمان دین چراغ و راهنمای مردم هستند، اضافه کرد: درب بیت آیت الله رودباری همیشه به روی مردم گشوده بود و مردم گیلان جز خوبی، معرفت و اخلاق مداری هیچ ندیدند.

وی با بیان اینکه گیلانیان حس پدری را از آیت الله رودباری لمس کردند. افزود: با رحلت آیت الله رودباری، مردم گیلان پدر معنوی شأن را از دست دادند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !