امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۱۶:۴۱ - شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده رشت در مجلس:
سراوان زباله ۱۷ شهرستان را تحمل می کند/ این مشکل باید امروز حل شود
نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه سراوان زباله ۱۷ شهرستان را تحمل می کند، گفت: اگرچه مردم ما نجابت دارند، اما باید به فکر مشکل آنان باشیم و هرگونه تاسیسات در سراوان را متوقف کنیم و به فکر جای دیگر برای مدیریت پسماند باشیم.

 

به گزارش گیلنا محمدرضا احمدی سنگری در جلسه پسماند شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، مردم منطقه سراوان را متحمل بوی بد زباله و هوای آلوده و هجوم سیل آسای حشرات موزی دانست و اظهار کرد: تردد ماشین های حمل زباله در ساعات مختلف شبانه روز آسایش و آرامش مردم را گرفته، اما نمی توانند کاری انجام دهند.

وی مواجهه با انواع بیماری های پوستی و گوارشی و تنفسی و حتی سرطان زا را از دیگر پیامدهای دفع زباله در سایت سراوان دانست و افزود: برای رفع مشکل پسماند سراوان همه باید پای کار باشند.

نماینده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور رئیس جمهور به مجمع نمایندگان سه استان شمالی مبنی بر تشکیل کارگروه مدیریت پسماند، عنوان کرد: این کارگروه با مدیریت شخص استاندار و حضور نمایندگان گیلان باید تشکیل شود و سلامت مردم را اولویت قرار دهد.

احمدی، با بیان اینکه سراوان زباله ۱۷ شهرستان را تحمل می کند، گفت: اگرچه مردم ما نجابت دارند، اما باید به فکر مشکل آنان باشیم و هرگونه تاسیسات در سراوان را متوقف کنیم و به فکر جای دیگر برای مدیریت پسماند باشیم.

وی با اشاره به دپوی زباله در منطقه سراوان طی ۳۶ سال گذشته، خاطرنشان کرد: متاسفانه این اقدام بدون هرگونه مطالعه انجام گرفته و بیش از ۲۰ کیلومتر از جنگل های منطقه را از دست دادیم.

نماینده رشت در مجلس، ارتفاع زباله در سراوان را ۹۵ متر دانست و اضافه کرد: مردم دیگر از خاک ریزی و سم پاشی منطقه خسته شده اند و نباید مجددا این منطقه را برای دپوی زباله انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اعلام آمادگی یکی از شرکت های داخلی جهت مدیریت شیرابه های سایت سراوان، یادآور شد: امروز باید مشکل سراوان را حل کنیم و اگر مسئولان استانی و کشوری توانایی این کار را ندارند، آمادگی داریم کارشناسان مختلف را به گیلان بیاوریم و محل دفن زباله را تغییر دهیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !