امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۴۷:۴۰ - دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
درد و دل دانشجویان با نماینده رهبری در گیلان
گیلنا- به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعی از دانشگاهیان و نمایندگان تشکل‌های فعال دانشجویی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان صمیمانه دیدار و به بیان دغدغه‌های خود پرداختد. به گزارش گیلنا از رشت، در آستانه‌ ۱۶ آذر، روز دانشجو، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی استان به همراه روسا دانشگاه‌ها و مسئولان […]

گیلنا- به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، جمعی از دانشگاهیان و نمایندگان تشکل‌های فعال دانشجویی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان صمیمانه دیدار و به بیان دغدغه‌های خود پرداختد.

توصیه آیت‌الله فلاحتی به دانشجویان/نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به نماینده رهبری چه گفتند؟

به گزارش گیلنا از رشت، در آستانه‌ ۱۶ آذر، روز دانشجو، جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی استان به همراه روسا دانشگاه‌ها و مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های گیلان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده‌ ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت دیدار کردند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در گیلان با گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو، با تأکید بر ضرورت تبیین ساختارها و سازوکارهای موردنیاز و انتظار دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی اظهار کرد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه‌ اسلامی‌مان هستند که در بستر عدالت آموزشی و تعلیم و تبلور استعدادهای نهفته در ذهن و وجودشان، می‌توانند الهام‌بخش آرمان‌ها و ارزش‌های کم‌نظیر انقلاب اسلامی به آیندگان باشند.

آیت‌الله رسول فلاحتی آرمان‌گرایی و توجه به ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی را از الزامات یک دانشگاه اسلامی و الگوساز دانست و افزود: تلاش برای استمرار حرکات ناب منبعث از اندیشه‌های اسلامی از وظایف جامعه‌ی دانشجویی کشور است که همچون موتور محرکه‌ایی می‌تواند اسلام‌گرایی، آرمان‌خواهی و خداباوری را به دنیای امروز عرضه و از آفات فضای علم و دانش پیشگیری کند.

امام‌جمعه‌ رشت ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی دانست و تصریح کرد: با تمسک بر ارزش‌های ناب فرهنگی ایران بود که انقلاب اسلامی در پرتو منویات امامین انقلاب و جان‌فشانی فرزندان رشید این سرزمین به الگویی بی‌بدیل برای آزادیخواهان جهان تبدیل‌شده و بسترهای لازم را برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر نسل جدید مهیا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان جامعه‌ دانشگاهی استان به‌ویژه دانشجویان را به تلاش برای درک عمیق از مفاهیم اسلام ناب فراخواند و بیان کرد: فهم عمیق از اسلام ضامن حفظ ارزش‌های انقلاب و گفتمان عدالت‌خواهی و آزادمنشی این ملت برای استیلای حقوق مظلومان و ایستادگی مقابل زیاده خواهان عالم است.

امام‌جمعه رشت همچنین تمایلات مذمومی چون شهرت و قدرت‌طلبی، مادیگرایی و شهوت‌پرستی را از عوامل مهم پدیده‌ فرار مغزها برشمرد و افزود: هوش و فهم سیاسی و کیاست در تحلیل شرایط از عواملی ست که می‌تواند فرار مغزها را کاهش داده و دانشگاه‌های کشور را به قطب تولید علم و قدرت تبدیل کند.

فلاحتی با استناد به منویات داهیانه و آینده‌نگر رهبر معظم انقلاب، مبنی بر جایگاه علمی و پژوهشی ایران در نیم‌قرن آینده بیان کرد: بی‌شک دیری نخواهد پایید که ایران اسلامی در پرتو بهره‌گیری از تدابیر مدبرانه‌ی دلسوزان انقلاب و کشور، یکه‌تاز علم و فن اوری شود و این چشم‌اندازی ست که بسیاری از کارشناسان بین‌المللی نیز بدان اذعان داشته‌اند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی استان مهم‌ترین دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی ارائه کردند.

محمد جوکار، مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و محمدرضا ضیاءآبادی، نماینده‌ی تشکل جامعه‌ی اسلامی دانشجویان، ملک محمدی نماینده‌ی تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان وپور حبیبی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان پشت تریبون قرار گرفتند و دغدغه‌های خود را در خصوص لزوم پذیرش نقد منصفانه‌ی دانشجویان از سوی مسئولان، بهبود عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، وضعیت‌شناسی نظام آموزش‌وپرورش، برخورد قاطع با جریانات خزنده‌ی فتنه در دانشگاه‌ها و اولویت‌بخشی به پژوهش‌های کاربردی بیان کردند.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !