امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۲۱:۱۵ - دوشنبه ۱۰ آبا ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دامداری گیلان در نفس های پایانی
گیلنا-  مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت:رغبت افراد جدید برای پرداختن به دامداری در استان کاهش یافته است. به گزارش گیلنا از رشت، عباس یوسفی  گفت: قیمت شیر اگر چه اخیرا افزایش یافته است اما هنوز برای دامدار توجیه اقتصادی ندارد. وی افزود: افزایش قیمت شیر و مواد بسته‌بندی در نهایت قیمت لبنیات و دیگر محصولات […]

گیلنا-  مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت:رغبت افراد جدید برای پرداختن به دامداری در استان کاهش یافته است.

به گزارش گیلنا از رشت، عباس یوسفی  گفت: قیمت شیر اگر چه اخیرا افزایش یافته است اما هنوز برای دامدار توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت شیر و مواد بسته‌بندی در نهایت قیمت لبنیات و دیگر محصولات را افزایش می‌دهد و این امر منجر خواهد شد افراد بیشتری مصرف شیر و لبنیات را کاهش دهند و در نهایت سلامت جامعه به خصوص در جلوگیری از پوکی استخوان با تهدید مواجه می‌شود.

یوسفی ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم با قیمت معقول‌تری شیر را از بازار خریداری کنند و مجبور به حذف لبنیات از سفره خود نشوند.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر لیتر شیر ۱۰ هزار تومان است اما طبق مصوبه دولت هر یک لیتر شیر  ۶۵۰۰ تومان از دامدار خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از دیگر معضلاتی که دامداران استان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجبار در استفاده از کنستانتره برای تامین غذای دام است و این مصوبه نیاز به بازنگری دارد.

یوسفی با بیان اینکه اگر وضعیت اقتصادی دامداران بهبود نیابد، ورود جوانان به این عرصه کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشد جمعیت دام برای تولید شیر منفی است و به دلیل به صرفه نبودن فعالیت در بخش دامداری، دامداران گاهی دام هایشان را برای کشتار به کشتارگاه می‌فرستند.

وی با اشاره به اینکه رغبت افراد برای پرداختن به دامداری در استان کاهش یافته است، گفت: اگر فضا برای توسعه دامداری و حمایت از  دامداران افزایش یابد نه تنها شاهد افزایش  اشتغال‌زایی و ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی خواهیم بود، بلکه به میزان شیر گیلان نیز به میزان قابل توجهی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !