امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۳۶:۰۴ - پنج شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افتتاح مسیر ریلی کاسپین موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین‌المللی کشور
گیلنا- دبیر مناطق آزاد کشور از بهره‌برداری اسکله رو رو بندر کاسپین خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این مسیر کوتاه نه تنها برای کشورمان بلکه برای معادلات فرامنطقه‌ای بسیار استراتژیک محسوب شده و با افتتاح این مسیر ریلی موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین‌المللی کشورمان ایجاد می‌شود. به گزارش  گیلنا از بندر انزلی، سعید […]

گیلنا- دبیر مناطق آزاد کشور از بهره‌برداری اسکله رو رو بندر کاسپین خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این مسیر کوتاه نه تنها برای کشورمان بلکه برای معادلات فرامنطقه‌ای بسیار استراتژیک محسوب شده و با افتتاح این مسیر ریلی موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین‌المللی کشورمان ایجاد می‌شود.

افتتاح مسیر ریلی کاسپین موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین‌المللی کشور/ تکمیل کریدور چابهار به زاهدان در آینده‌ای نزدیک

به گزارش  گیلنا از بندر انزلی، سعید محمد  درحاشیه بازدید از طرح ملی اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهره‌برداری از مسیر ۳۴ کیلومتری خط آهن جیرده-رشت به منطقه آزاد انزلی از مهمترین اولویت‌های مسیرهای ترانزیت ریلی کشور است، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت کریدور شمال-جنوب در مسیرهای حمل‌ونقل جهانی، ظرفیت‌ها و فرصت‌های ترانزیتی در نیمه شمالی دریای خزر و اوراسیا، عزم بالای دولت روسیه جهت راه‌اندازی این مسیر نقل و انتقال کالا و اتصال به بازارهای هند و جنوب آسیا از مهمترین دلایل اهمیت تسریع در افتتاح این مسیر ریلی است.

وی با اشاره به تکمیل کریدور چابهار به زاهدان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مسیر جنوبی این کریدور یعنی راه‌آهن چابهار به زاهدان به زودی تکمیل شده و راه‌آهن بندرعباس به سمت شمال کشور نیز در حال بهره‌برداری است، لذا تنها نقطه باقی مانده همین مسیر کوتاه است.

دبیر مناطق آزاد کشور، زمان طی شده برای تکمیل این مسیر ۳۴ کیلومتری را بسیار طولانی ارزیابی دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت پروژه مزبور بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، با همکاری آن وزارتخانه جهت تأمین منابع مالی، تسریع در تکمیل طرح بسیار مهم یاد شده در دستور کار قرار می‌گیرد.

محمد، از بهره‌برداری اسکله رو رو بندر کاسپین خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در بندر شهید بهشتی منطقه آزاد چابهار امکانات لجستیکی و ترانزیتی آماده بهره‌برداری است در نتیجه این مسیر کوتاه نه تنها برای کشورمان بلکه برای معادلات فرامنطقه‌ای بسیار استراتژیک محسوب می‌شود و با افتتاح این مسیر ریلی موفقیت بزرگی در جایگاه ترانزیت بین‌المللی کشورمان ایجاد می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !