امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۱۱:۲۲ - یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جنوب گیلان سراوانی دیگر می شود؟!
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه زباله باید از سراوان خارج شود، گفت: راهکار ارایه شده توسط کارشناسان، انتقال زباله به جنوب استان است که به لحاظ آب و هوایی بسیار خشک، می‌توان با نصب یک دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه در آن بخش از استان برای همیشه معضل زباله […]

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه زباله باید از سراوان خارج شود، گفت: راهکار ارایه شده توسط کارشناسان، انتقال زباله به جنوب استان است که به لحاظ آب و هوایی بسیار خشک، می‌توان با نصب یک دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه در آن بخش از استان برای همیشه معضل زباله را در استان برطرف کنیم.

انتقال زباله سراوان به جنوب گیلان راهکار کارشناسان برای حل مشکل

به گزارش  گیلنا از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در دیدار با محمد رضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک آغاز امامت مهدی موعود (عج) اظهار کرد: ان شاالله همه ما با اعمال و رفتار مثبت و موثرمان بتوانیم زمینه ساز ظهور این امام همام باشیم.

عملکرد جزیره‌ای موجب بروز مشکلات در حوزه مدیریت شهری
وی با اشاره به اینکه شورای ششم رشت نسبت به‌ عدم تعامل ما بین منتخبین مردم در شورا با دیگر دستگاه‌ها و خصوصاً نمایندگان مجلس کاملا مطلع هستند، اظهار کرد: ما معتقدیم عملکرد جزیره‌ای برخی از افراد در شورا موجب بروز بسیاری از مشکلات شده و امیدواریم پس از این با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر ماه یک بار شاهد حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس در جمع اعضای شورای شهر رشت به منظور بررسی و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت با مشکلات فراوانی مواجه است، افزود: مشکل پسماند که سالهاست شهر رشت بالاخص سراوان با آن مواجه است و به غیر از رشت ۱۷ شهر دیگر نیز زباله‌هایشان را در این محدوده سرازیر می‌کنند که موجبات گلایه و نارضایتی ساکنین منطقه سراوان شده است.

کارگرنیا با اشاره بر اینکه در تلاشیم تا در کوتاهترین زمان ممکن به مطالبات بحق مردم سراوان پاسخ بدهیم، گفت: انتطار داریم با همراهی نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جذب اعتبارات ملی شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه زباله باید از سراوان خارج شود، افزود: راهکار ارایه شده توسط کارشناسان، انتقال زباله به جنوب استان است که به لحاظ آب و هوایی بسیار خشک و عدم پوشش گیاهی و جمعیت بسیار اندکی که در آن جا ساکن هستند می‌توان با نصب یک دستگاه زباله سوز و تصفیه خانه شیرآبه در آن بخش از استان برای همیشه معضل زباله را در استان برطرف کنیم.

ترافیک سنگین رشت دغدغه شهروندان 
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ارتباط و وحدت ایجاد شده ما بین نمایندگان مردم رشت در پارلمان محلی و ملی نوید اتفاقات خوبی برای رشت است، اظهار کرد: رشت درگیر ترافیک بسیار سنگین است و با برطرف کردن این مشکل یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان رشت برطرف می‌شود.

مسعود عباس نژاد به ایجاد شهرک صنوف در رشت اشاره کرد و گفت: وجود برخی از شغل‌ها در درون محیط شهری عوارضی را به همراه دارد که یقینا با هدایت آن‌ها به شهرک صنوف بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

وی با تاکید به اینکه در بسیاری از شهرهای دنیا شاهد مدیریت یکپارچه شهری و تحت نظارت شوراها هستیم، بیان کرد: عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری موجب بروز موازی کاری‌های فراوان و حتی تحمیل ضرر و زیان به بیت المال به واسطه دوباره کاری‌ها می‌شود و انتظار داریم نمایندگان مردم رشت در مجلس پیگیر تحقق این مهم باشند.

عباس نژاد با اشاره به اینکه نمایندگان مردم رشت در مجلس می‌توانند در جذب اعتبارات ملی برای رشت بسیار مثمر ثمر باشند، تصریح کرد: انتظار داریم برای رفع مشکل سراوان از اعتبارات ملی بهره‌مند شویم و این دغدغه بالاخره به اتمام برسد.

عدم تعامل اداره راه و شهرسازی با شهرداری رشت
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این دیدار با انتقاد ازعدم تعامل برخی از دستگاه‌ها با شهرداری رشت اظهار کرد: قرار است در اجرای ممیزی املاک از ظرفیت یکی از شرکت‌ها استفاده کنیم و انتظار داریم در چنین طرح‌هایی، دستگاه‌های دیگر نیز با شهرداری همکاری داشته باشند.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در اجرای طرح‌هایی همچون طرح تفصیلی با شهرداری رشت همکاری ندارد، افزود: انتظار داریم با ورود نمایندگان مردم رشت در مجلس به این موضوع، پس از این اداره راه و شهرسازی با مجموعه شهرداری رشت تعامل بیشتری داشته باشد.

وی به نسقی بودن نیمی از زمین‌های رشت اشاره کرد و گفت: در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، تبریز و غیره بر اساس شیوه نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی در دست انجام است و شیوه نامه‌ای که برای ساخت و ساز در رشت تدوین شده است بسیار جامع‌تر و کامل‌تر تهیه شده، اما متاسفانه باز هم در مسیر اجرای آن شاهد سنگ اندازی‌هایی هستیم.

نوری هریس با تاکید به اینکه مردم به واسطه مشکلات عدیده مالی توانایی ساخت و ساز در زمین‌های سند دار را ندارند، تصریح کرد: از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم در دیوان عدالت اداری درباره رفع مشکلات ایجاد شده پیرامون شیوه نامه ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت ورود کنند.

تصفیه خانه شیرآبه سراوان یک آزمایشگاه است
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حدود دو سال دیگر به پایان عمر مجلس فعلی باقی مانده است، اظهار کرد: باید تمامی نمایندگان مردم در هر سطحی همراه و در کنار همدیگر برای رفع مشکلات گام بردارند و یقینا تعامل ما بین نمایندگان مردم در پارلمان ملی و محلی در تحقق اتفاقاتی خوب برای این شهر بسیار تاثیرگذار است.

سید حسین رضویان با بیان اینکه باید آثار خوبی از حضورمان در جایگاه نمایندگی مردم رشت بر جای بگذاریم، افزود: مشکلات ترافیکی، پسماند و غیره از مهم‌ترین مشکلات و مطالبات بحق مردم رشت هستند.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه شیرآبه سراوان را فقط یک آزمایشگاه می‌دانم، تصریح کرد: متاسفانه بخش عظیمی از سرمایه مردمان این شهر در اجرای این پروژه به هدر رفت و در خصوص جمع آوری زباله نیز مبلغ هنگفتی در سال برای جمع آوری زباله از درب منازل مردم در رشت هزینه می‌شود و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته‌ای همچون سوئد از زباله درآمدزایی می‌شود.

رضویان با اشاره به اینکه در حوزه ترافیک نیز نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگی هستیم، گفت: پروژه ژ پنج از جمله پروژه‌هایی است که اجرای آن می‌تواند از حجم ترافیک رشت بکاهد و این مهم نیازمند جذب اعتبارات ملی است.

 عضو شورای اسلامی شهر رشت به‌ عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها پیرامون وضعیت زباله در سراوان اشاره کرد و گفت: چند ماهی است که برای رفع بخشی از مشکلات زباله در سراوان به دنبال دستگاه‌هایی از جمله لودر و غیره هستیم که متاسفانه در این باره هیچ همکاری برای شهرداری رشت نمی‌شود.

باتلاقی بر جا مانده از عملکرد گذشتگان در رشت
عضو شورای اسلامی رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شورای ششم رشت باتلاقی برجا مانده از عملکرد گذشتگان را تحویل گرفت، اظهار کرد: مشکلاتی از جمله پسماند، ترافیک و غیره همگی نیازمند تعامل ما بین نمایندگان محلی و ملی هستند و در این دوره از عمر منتخبین مردم رشت در شورا و مجلس تعاملات خوبی ایجاد شده است و مردم در انتظار رفع مشکلات هستند.

مجید عزیزی با بیان اینکه امیدواریم پس از این نیز شاهد برگزاری جلسات ماهیانه ما بین نمایندگان پارلمان محلی و ملی رشت باشیم، افزود: امیدوارم با اقدامات انجام شده، بتوانیم پاسخگوی رای اعتماد شهروندان باشیم و در پایان عمر فعالیتی در پیشگاه شهدا شرمنده نباشیم.

وی به موضوع انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: در بحث انتخاب شهردار رشت بر اساس یکسری از شاخص‌ها، اعضای شورا به انتخاب سید امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت رسیدند و انتظار داریم نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز مدافع این انتخاب شورا باشند.

بهسازی سراوان با بهره مندی از ظرفیت‌های درون مجموعه شهرداری رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه رفع مشکل پسماند در رشت نیازمند تامین اعتبارات است، اظهار کرد: در نخستین مرحله باید برای جذب اعتبارات پیرامون احداث زباله ساز وارد عمل شویم و هر اندازه سرعت تامین منابع مالی بالا برود متعاقبا سرعت پیشرفت کار نیز بیشتر می‌شود.

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه می‌توانیم با بهره مندی از ظرفیت‌های داخلی نسبت به بهسازی سراوان ورود کنیم، افزود: با بهره مندی از ظرفیت‌های درون مجموعه شهرداری رشت می‌توانیم در حوزه بهسازی سراوان گام‌های موثری برداریم که این مهم نیز نیازمند تامین منابع مالی است و معتقدم نباید هر موضوعی را به دست پیمانکاران بسپاریم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !