امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۱۶:۳۹ - پنج شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شیرینی عسل گیلان در کام آلمانی ها نشست
گیلنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید عسل یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی گیلان شمرده می‌شود، گفت: عسل گیلان در بین بازارهای آلمان مشتریان خوبی دارد و تعداد این مشتریان رو به افزایش است. به گزارش گیلنا از رشت، حجت علی‌اکبرنژاد  اظهار کرد: امسال ۶۲۰۰ تن عسل در بهار […]

گیلنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید عسل یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی گیلان شمرده می‌شود، گفت: عسل گیلان در بین بازارهای آلمان مشتریان خوبی دارد و تعداد این مشتریان رو به افزایش است.

به گزارش گیلنا از رشت، حجت علی‌اکبرنژاد  اظهار کرد: امسال ۶۲۰۰ تن عسل در بهار و تابستان امسال در گیلان برداشت شد که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه تولید عسل یکی از مهمترین فعالیت‌های اقتصادی گیلان شمرده می‌شود، افزود: اخیرا فعالیت زنان و دختران گیلانی برای پرداختن به حرفه زنبورداری بیش‌تر از قبل شده است.

علی اکبرنژاد افزود: گرایش روزافزون برای پرداختن به زنبورداری و تولید عسل در شهرستان تالش بیش از شهرستانهای دیگر استان است.

بازار خوب از دلایل افزایش گرایش زنان گیلانی به تولید عسل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان دلیل افزایش فعالیت افراد در زنبورداری و تولید عسل این استان را وجود بازار مناسب این محصول عنوان کرد و ادامه داد: زنبورداری یکی از مشاغل خانگی پرطرفدار برای بانوان محسوب می‌شود.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: گیلان ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندوی زنبور عسل دارد و ۵۰۲۳ نفر در زنبورداری این استان فعالیت دارند.

وی با اشار به اینکه عسل گیلان در حال حاضر حداقل کیلویی ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: عسل گیلان اگر چه به دلیل اقلیم استان از دیگر استانهای کشور کمی آبکی‌تر است اما از نظر طعم و کیفیت بسیار مطلوب است.

گرایش مصرف برخی افراد به عسل کمتر از مربا  

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد به مصرف مرباجات بیش از عسل گرایش دارند، یادآور شد: از آنجاییکه که مصرف عسل برای سلامتی افراد در جامعه بسیار پرفایده است باید به روش‌ های مختلف افزایش مصرف سرانه عسل را در استان افزایش دهیم. ‌

وی تصریح کرد: زنبورداران علاوه بر عسل؛ ژل رویال، بره موم، نان‌زنبور و گرده گل از کندوهای عسل استحصال می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: عسل گیلان علاوه بر اینکه در بازارهای استان به فروش می‌رسد به دیگر استانهای کشور نیز صادر می‌شود و اخیرا گزارشاتی دریافت کردیم که عسل گیلان مشتری‌های خود را در کشور آلمان گسترش داده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !