امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۴۶:۰۴ - پنج شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اجازه شهرک سازی در روستاها را نمی دهیم
گیلنا- مدیرکل امور روستایی گیلان، اراضی زراعی به ویژه شالیزارها را بستر توسعه محصولات کشاورزی با محوریت برنج دانست و تصریح کرد: اجازه آپارتمان سازی و شهرک سازی در روستاهای گیلان را نمی دهیم. به گزارش گیلنا از رشت، یاور پیرعلایی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و پسماند را از دغدغه های اصلی استان گیلان در حوزه روستایی دانست و […]

گیلنا- مدیرکل امور روستایی گیلان، اراضی زراعی به ویژه شالیزارها را بستر توسعه محصولات کشاورزی با محوریت برنج دانست و تصریح کرد: اجازه آپارتمان سازی و شهرک سازی در روستاهای گیلان را نمی دهیم.

به گزارش گیلنا از رشت، یاور پیرعلایی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و پسماند را از دغدغه های اصلی استان گیلان در حوزه روستایی دانست و اظهار کرد: با تشکیل کمیسیون جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حوزه شهری و روستایی از سه سال پیش با خرید و فروش غیر قانونی و بدون مجوز اراضی باغی و زراعی استان برخورد می شود.

وی با اشاره به عضویت کلیه دستگاه های ذی ربط در کمیسیون مذکور از جمله دادگستری، افزود: محیط زیست و منابع طبیعی از گذشتگان ما به ارث رسیده و باید به عنوان امانت تحویل آیندگان دهیم لذا اجازه آپارتمان سازی و شهرک سازی در روستاهای گیلان را نمی دهیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان، اراضی زراعی به ویژه شالیزارها را بستر توسعه محصولات کشاورزی با محوریت برنج دانست و تصریح کرد: به هیچ عنوان انشعابات آب، برق، گاز و تلفن به ساختمان های متخلف در روستاها داده نمی شود و طی دو سال گذشته حدود ۲۰۰۰ پرونده تخلف ساختمانی در حوزه روستایی گیلان تشکیل و در ۷۸۰ مورد دستور قضایی قلع و قمع و تخریب بنا داده شده است.

پیرعلایی، با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری در روستاها در قالب اخذ مجوزهای قانونی تغییر کاربری، عنوان کرد: بنیاد مسکن متولی تغییر کاربری های روستایی است و لذا روستاییان حتی در حوزه کاربری مسکونی نیز اقدام به کسب تکلیف و استعلام کنند؛ همچنین از روستاییان خواستاریم نسبت به تغییر کاربری های غیر قانونی مطالبه گر باشند.

وی کشاورزی و گردشگری را از برندهای گیلان در حوزه توسعه روستایی و اشتغالزایی دانست و یادآور شد: واحدهای بوم گردی به واسطه سنتی بودن بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد و استان گیلان در بخش بوم گردی کشور نمونه است، زیرا کمتر استانی پتانسیل های طبیعی و بین المللی همچون کوه و دشت و جنگل و جلگه و دریا و رودخانه و مرز آبی و خاکی را با هم دارد.

مدیرکل امور روستایی گیلان، از افتتاح ۱۲۰ طرح بوم گردی تا پایان سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر ۱۵۰ پروژه بوم گردی را در استان گیلان به بهره برداریم رساندیم.

وی برنج، چای، زیتون و بادام را از محورهای توسعه کشاورزی در گیلان دانست و بیان کرد: ۱۶۰۷ طرح کشاورزی با تسهیلات ۲۰۱ میلیارد تومانی نیز توسط کارآفرینان و تحصیلکرده های روستایی اجرایی شده که در آینده به سکونت دائمی در روستاها کمک می کند.

پیرعلایی، با اشاره تخصیص اعتبار یکی و نیم میلیارد دلاری از صندق ذخیره ارزی جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری از سال ۹۶، ادامه داد: تاکنون ۴۲۴۴ طرح در کل استان اجرا و ۴۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است و برای ۶۸۴۳ نفر اشتغال روستایی ایجاد کردیم. در حوزه نهادهای حمایتی همچوم کمیته امداد و بهزیستی نیز با اجرای ۲۶۵۷ طرح، اشتغالزایی ۳۰۴۳ نفری داریم.

وی از امضای تفاهم نامه دفتر امور روستایی با صدا و سیمای مرکز استان جهت تولید و پخش برنامه های آموزشی و تبلیغاتی تفکیک از مبدا پسماند خبر داد و اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا در یکی از روستاهای شهرستان رشت اجرایی شده و هیچگونه پسماندی از این روستا به مراکز دفن فرستاده نمی شود و لذا باید با همکاری دهیاران این طرح را فراگیر کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !