امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۲:۲۵:۲۳ - پنج شنبه ۸ مهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهیدی که “ماه کامل” بود
گیلنا- نویسنده کتاب ماه کامل با بیان اینکه درحال نگارش کتاب ابومهندس‌المهدی بوده و در تحقیقاتش بسیاری از مردم جویای شهید مرتضی قمی بودند، گفت: این شهید والامقام علاوه بر ادب و اخلاصی که داشت یک فرمانده به تمام معنا بوده و سخت‌ترین جبهه‌ها به او سپرده می‌شد. به گزارش گیلنا از رشت، شهلا پناهی […]

گیلنا- نویسنده کتاب ماه کامل با بیان اینکه درحال نگارش کتاب ابومهندس‌المهدی بوده و در تحقیقاتش بسیاری از مردم جویای شهید مرتضی قمی بودند، گفت: این شهید والامقام علاوه بر ادب و اخلاصی که داشت یک فرمانده به تمام معنا بوده و سخت‌ترین جبهه‌ها به او سپرده می‌شد.

فرمانده‌‌ای نابغه به نام آقامرتضی

به گزارش گیلنا از رشت، شهلا پناهی در نشست مجازی با اصحاب رسانه گیلان که به همت بسیج رسانه گیلان برگزار شد با اشاره به فرایند نگارش کتاب شهید حسین پور اظهار کرد: از سال ۹۲ در حوزه ادبیات مقاومت مشغول به فعالیت بوده و درباره شهدای زیادی قلم زده‌ام اما در شام شهادت شهید حسین‌پور پیامی از یکی از دوستان شنیدم که منجر به نگارش کتاب «ماه کامل» شد.

وی با بیان اینکه در مراسم تشییع شهید حسین پور در تهران، حضور جمعی زیادی از فرماندهان جبهه مقاومت و پدران شهدا در مراسم یک جوان ۳۲ ساله توجه مرا جلب کرد، گفت: با خود گفتم یک جوان ۳۲ ساله باید چه ویژگی داشته باشد که فرماندهان عالی‌رتبه در مراسم تشییع شرکت کنند و همین اتفاق تلنگری برای نوشتن کتاب روایت زندگی شهید «حسین قمی» بود.

نویسنده کتاب ماه کامل با تاکید بر گسترده بودن تحقیق پروژه شهید حسین‌پور افزود: با همکاری و لطف فرماندهان نیروی قدس، توفیق حضور در سوریه و عراق برای گفت‌وگو با فرماندهان داشتم، در عراق در حین انجام تحقیقات از گروه‌های جبهه مقاومت، خیلی از مردم بومی و نیروهای رده‌های پایین‌تر هم «حسین قمی» را خوب می‌شناختند و برای او ارزش و احترام قایل بودند و این نکته نظرم را جلب کرد.

پناهی با بیان اینکه درحال نگارش کتاب ابومهندس‌المهدی بوده و در تحقیقاتش بسیاری از مردم جویای شهید مرتضی قمی بودند چرا که از نگاه آنان قمی یک شخصیت بسیار خاص داشته است، گفت: این شهید والامقام کنار ادب و اخلاصی که داشت یک فرمانده به تمام معنا بوده و سخت‌ترین جبهه‌ها به او سپرده می‌شد.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات، چیدمان نیروها و به کارگیری نیروها، نشان از  نبوغ بالای شهید مرتضی حسین‌پور بود، تصریح کرد: ما در ادبیات حماسی و بحث‌های اعتقادی هرکجا که می‌خواهیم مثالی از ادب و شجاعت بزنیم حضرت عباس را نام می‌بریم که به قمر بنی‌هاشم معروفند لذا به جهت اینکه شهید حسین پور دارای چنین  مؤلفه‌هایی بوده و انسانی کامل تلقی می‌شود عنوان «ماه‌کامل» را برای عنوان نام کتاب انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه شهید حسین‌پور روی نیروهای خود حساسیت خاصی داشت به همین خاطر شهید حسین‌پور را ماه کامل جبهه مقاومت می‌دانند، بیان کرد: مجوز کتاب، شش ماه طول کشید اما در تمام مراحل نوشتن کتاب پدر شهید حضور داشتند و من صاحب واقعی  چنین آثاری را خانواده شهدا میدانم.

نویسنده کتاب ماه کامل با بیان اینکه  مادر شهید در هنگام نگارش کتاب گفته بود که انگار با شهید یکبار دیگر زندگی می‌کنم و این برایم خیلی ارزشمند بود، گفت: تمام خانواده شهید به من در نگارش کتاب کمک کردند معتقدم روی جلد کتاب باید اسم همه این عزیزان نوشته می‌شد که به من کمک کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !