امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۳۳:۴۵ - سه شنبه ۱۶ شهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
احیای معدن سنگرود؛ خیل دور خیلی نزدیک!
به گزارش گیلنا از رشت امیر حسین رسام، در جلسه‌ای با حضور مدیران تسویه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وزارت صمت و برنده مزایده معدن زغال سنگ البرز غربی سنگ رود” شرکت پل راه نامی” جدید، اظهار داشت: در احیای معدن زغالسنگ سنگرود مطابق با رای شورایعالی معادن کشور، عزم جدی از سوی سازمان […]

به گزارش گیلنا از رشت امیر حسین رسام، در جلسه‌ای با حضور مدیران تسویه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وزارت صمت و برنده مزایده معدن زغال سنگ البرز غربی سنگ رود” شرکت پل راه نامی” جدید، اظهار داشت: در احیای معدن زغالسنگ سنگرود مطابق با رای شورایعالی معادن کشور، عزم جدی از سوی سازمان صمت وجود دارد.
رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صمت گیلان؛ برگزاری مزایده و تعیین بهره بردار جدید، مرحله به مرحله فرآیند واگذاری آن با نظارت دقیق را از جمله اقدامات و برنامه های سازمان صمت عنوان دانست و گفت: این جلسه جهت تعیین و تکلیف اموال قابل انتزاع معدن و‌تحویل نهایی به بهره برداربرگزار شد و فعالیت مجدد با انجام اکتشافات تکمیلی با اولویت زغال سنگ و‌ سپس اکتشاف سایر ذخایر موجود در عرصه معدن با قدرت پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به وجود پتانسیل های معدنی موجود در عرصه محدوده پروانه معدن سنگ رود بیان داشت : گستردگی عرصه معدن سنگرود و اکتشافاتی که ده های گذشته انجام شده ، نوید بخش وجود ذخایر معدنی مناسب علاوه بر زغال سنگ است که با انجام اکتشافات تکمیلی و‌تعیین ذخیره مناسب برای هر یک از مواد معدنی اکتشاف شده از سوی سرمایه گذار جدید برای ‌بهره برداری معادن ، می توانیم شاهد ایجاد ظرفیت های جدید اشتغال برای ساکنین بومی مناطق همجوار معدن باشیم.
به گفته امیرحسین رسام؛ فعالیت مجدد این معدن بزرگ به لحاظ مسائل اجتماعی و منطقه ای بسیار حائز اهمیت است و قطعا با حمایت و پیگیری های مسؤلین شهرستان رودبار خصوصا نماینده خدوم مردم رودبار و فرماندار شهرستان، فرآیند انتقال از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اجرای تعهدات سرمایه گذار جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی فاز اول عملیات اجرایی برابر با تعهدات بهره بردار جدید را حداکثر تا پایان شهریور سال جاری اعلام و اضافه کرد: آغاز فعالیت طی یک برنامه زمانبندی مشخص ، برای از سرگیری مجدد فعالیت مجتمع معدنی سنگرود انجام خواهد شد.
رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صمت گیلان تاکید نمود: راه اندازی این واحد بزرگ معدنی از نظر معیشتی و اشتغال زایی اهالی بومی مناطق فاراب و خورگام و… نقطه عطفی در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان و استان خواهد بود و رونق و پویایی را همانندسالهای گذشته برای مردم منطقه فراهم خواهد آورد .
وی با اشاره به ذخایر مناسب آهک ، خاک نسوز و سیلیس و… ایجاد واحدهای صنایع معدنی در این واحد بزرگ معدنی را جهت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده ، از اولویت های بعدی دانست و عنوان کرد: سازمان صمت استان با جدیت و حساسیت بر اجرای دقیق فرآیند های اجرایی و برنامه ریزی شده از سوی بهره بردار جدید نظارت خواهد نمود.

 

گیلنا- معدن سنگرودر ودبار که روزگاری بیش دو هزار نفر در آن رزق و روزی حلال به خانه می بردند قریب به یک دهه است که از تعطیلی آن می گذرد و کارگران آن بیکار شدند و دستگاه ها و ماشین آلات آن به تاراج رفت و در هر دوره نمایندگی دست مایه وعده های انتخاباتی سیاسیون قرار گرفت و قدمی از قدم برای احیای دوباره آن برداشته نشد و حال احیای این معدن قدیمی و با سابقه رودبار برای چندمین بار سوژه رسانه ها و ویترین وعده های مسئولین شده است که ا امیدواریم این وعده ها بر خلاف دیگر وعده های بر زمین مانده، به نتیجه برسد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !