امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۳:۲۲:۱۳ - دوشنبه ۱ شهر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد رئیس شورای شهر رشت از ترک فعل ها در شهرداری!
گیلنا- رئیس شورای اسلامی شهر رشت می‌گوید متاسفانه شاهدعدم انجام وظایف از سوی بعضی از مسؤولین ذیربط و نظارت در اجرای صحیح مفاد قرار دادها و تعهدات مابین شهرداری رشت و شرکت‌های طرف قرارداد و پیمانکاری هستیم و باید به طور جدی پیگیری شود. به گزارش گیلنا از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در  نخستین […]

گیلنا- رئیس شورای اسلامی شهر رشت می‌گوید متاسفانه شاهدعدم انجام وظایف از سوی بعضی از مسؤولین ذیربط و نظارت در اجرای صحیح مفاد قرار دادها و تعهدات مابین شهرداری رشت و شرکت‌های طرف قرارداد و پیمانکاری هستیم و باید به طور جدی پیگیری شود.

ترک فعل از سوی مسؤولین در شهرداری رشت باید پیگیری شود

به گزارش گیلنا از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا در  نخستین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای ششم رشت با اشاره به شروع فعالیت کمیسیون‌های تخصصی شورای رشت اظهار کرد: ان شاالله در این دوره از فعالیت شورا، شاهد اقدامات ماندگار و تاثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران فعالیت شورای اول تا پنجم شهر رشت، مصوبات خوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک به تصویب رسید، افزود: برخی از این مصوبات بنا به دلایلی اجرایی نشد و یقینا می‌توانیم از تجربیات و تحقیقات مربوط به ادوار گذشته برای بهبود وضعیت ترافیکی رشت استفاده مطلوب داشته باشیم.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای ششم شهر رشت با تاکید بر اینکه شورا بر اساس وظیفه نظارتی و به منظور حفظ و حراست از بیت المال به موضوعاتی که در آن‌ها ترک فعل صورت گرفته، باید ورود کند، تصریح کرد: در برخی از قراردادها و تعهدات شاهد بی‌توجهی متصدیان امر در شهرداری و ترک فعل و تضییع منافع عمومی هستیم و شورا باید برابر وظیفه ذاتی خود جهت حفظ بیت المال از طریق مبادی ذیربط قانونی این موارد را پیگیری کند.

کارگرنیا به یکی از مواردی که ترک فعل در آن صورت گرفته اشاره کرد و گفت: سالهاست از شعبات کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها مبالغ قابل ملاحظه‌ای بابت کسری پارکینگ از مردم دریافت می‌شود و شهرداری موظف به نگهداری مبالغ دریافتی از این بابت در حسابی جداگانه برای احداث پارکینگ است اما تا کنون هیچ اقدامی از سوی شهرداران گذشته و حال، علیرغم نیاز جدی به احداث پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر صورت نگرفته و در سایر موارد غیر مرتبط هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه پیرامون احداث پل‌های عابر پیاده در رشت نیز ترک فعل انجام شده است، بیان کرد: بر اساس قرار دادهای منعقده ما بین شهرداری رشت و طرفین قرارداد، طرف بهره بردار وظیفه ساخت و نگهداری تجهیزات مربوطه (آسانسور یا پله برقی) در طول مدت قرارداد تا تحویل نهایی به شهرداری را دارد اما متاسفانه به دلیل بی‌توجهی وعدم نظارت مدیران مربوطه، طرفین قرارداد فقط به بهره برداری از فضای تبلیغی پل‌ها مشغول هستند و مردم هیچ بهره‌ای نمیبرند و متاسفانه شاهد افزایش تصادفات حتی منجر به فوت عابرین در حوالی پل‌های عابر هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مدیران اجرایی باید حضور میدانی داشته باشند، تصریح کرد: مدیران شهرداری رشت باید در زمان اجرای پروژه‌ها و هنگام بهره برداری حضور میدانی داشته تا مانع تضییع حقوق مردم و بیت المال شوند اما متاسفانه در حال حاضر بیشتر شاهد پشت میزنشینی مدیران هستیم و این بزرگترین افت برای شهرداری است.

کارگرنیا به ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت مجوز ایجاد ۲۷ محدوده پارک حاشیه‌ای در نقاط مختلف شهر را از شورای عالی ترافیک در وزارت کشور دریافت کردیم و پس از چند سال در چند ماه اخیر شاهد نصب تابلوهای مکان‌یابی در سطح بعضی از خیابانها بودیم، متاسفانه تاکنون این تعهدات هم که می‌تواند برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد و از طرف دیگر جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و استفاده عادلانه از حاشیه خیابان‌ها را موجب شود، اجرایی نشده است.

وی با تاکید به بهره مندی از ظرفیت متخصصین حوزه ترافیک در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم از دبیران شورای ترافیک استانداری و فرمانداری و همچنین روسای راهور رشت و استان بعنوان مشاور در جلسات کمیسیون ترافیک شورای رشت دعوت شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !