امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۳۲:۰۷ - شنبه ۳۰ مرد ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برداشت نوبرانه زیتون در شهرستان رودبار
گیلنا-  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از آغاز برداشت زیتون رقم ماری در روستای پاچنار این شهرستان خبر داد. سروش ابراهیمی در گفتگو با  خبرنگار گیلنا اظهار کرد: شهرستان رودبار دارای نه هزار و ۲۵۲هکتار باغ زیتون است و هشت هزار و ۵۶۸ هکتار از این باغات بارده هستند. به گفته وی، در سال گذشته […]

گیلنا-  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از آغاز برداشت زیتون رقم ماری در روستای پاچنار این شهرستان خبر داد.

سروش ابراهیمی در گفتگو با  خبرنگار گیلنا اظهار کرد: شهرستان رودبار دارای نه هزار و ۲۵۲هکتار باغ زیتون است و هشت هزار و ۵۶۸ هکتار از این باغات بارده هستند.
به گفته وی، در سال گذشته ۱۸ هزار تن زیتون به ارزش هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن روی بازدهی محصولات، بیان کرد: امسال با توجه به اینکه پیش بینی می شد سال آور، زیتون باشد، اما متاسفانه بدلیل تغییر شرایط آب و هوایی و وزش بادهای گرم در زمان گرده افشانی و گلدهی شاهد کاهش عملکرد در این باغات هستیم .
ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات تغذیه باغات (طرح تلفیقی تغذیه زیتون) در سطح ۱۴۰ هکتار، هرس بازجوان سازی در سطح ۳۰هکتارو تهیه سموم مورد نیاز با آفات درختان زیتون از جمله برنامه ها و اقدامات امسال مدیریت در خصوص محصول زیتون بوده است.
به گفته وی، توسعه (احداث باغات جدید زیتون) در سال گذشته در سطح ۱۰۲ هکتار اجرا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی رودبار با اشاره به اقدامات کنترلی و مبارزه با آفت مگس زیتون در این شهرستان، گفت: به منظور کنترل آفت مگس زیتون امسال با وجود ۵ ایستگاه پیش آگاهی تا مرحله رسیدگی برداشت سبز در سطحی بیش از دو هزار هکتار مبارزه با توزیع ۱۱۰ هزار عدد کارت زرد و پروتئین هیدرولیزات و سموم شیمیایی( طعمه پاشی) در باغات زیتون شهرستان انجام شده است.
ابراهیمی همچنین تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت میوه زیتون، باغداران باید توصیه‌های فنی برداشت میوه زیتون را رعایت کنند .
وی یادآور شد: بهترین زمان برداشت میوه سبز زیتون از اواسط شهریور تا اوایل مهر و برداشت زیتون جهت روغن­گیری در مرحله رسیدن به رنگ بنفش تند است که میوه‌ در این مرحله بیشترین درصد روغن را داشته و روغن حاصله بالاترین کیفیت را دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !