امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۲۴:۰۰ - پنج شنبه ۲۱ مرد ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
 سیمان خزر در مسیر صنعت سبز ملی
  به گزارش گیلنا از رودبار، مدیریت و مجموعه شرکت سیمان خزر در حرکتی ارزشمند و ستودنی به مناسبت روز خبرنگاران با برگزاری همایشی باشکوه، از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر نمود. در ابتدای این نشست مدیرعامل سیمان خزر با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی به تشریح […]

 

به گزارش گیلنا از رودبار، مدیریت و مجموعه شرکت سیمان خزر در حرکتی ارزشمند و ستودنی به مناسبت روز خبرنگاران با برگزاری همایشی باشکوه، از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر نمود.
در ابتدای این نشست مدیرعامل سیمان خزر با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی به تشریح ویژگی این شهید بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: شهید محمود صارمی خبرنگاری تلاشگر، شجاع، صادق و دلسوز بود و در سخت ترین شرایط رسالتش را فراموش نکرد.
دکتر اسحق جمال امیدی با استناد به آیه شریفه قرآن کریم مبنی بر رسالتمندی به حق، رعایت بی طرفی و صداقت مندی، تصریح کرد: بی طرفی خبرنگاران و رویکرد صادقانه آنها سرلوحه جامعه سالم و پاک باشد.
وی از همکاری اصحاب رسانه با شرکت کارخانه سیمان خزر تشکر نمود و اضافه کرد: زحمات رسانه های شهرستان و استان موجبات استحکام، دلگرمی و روند مثبت در موفقیت سیمان خزر را فراهم نموده است.
مدیرعامل سیمان خزر، این مجموعه را از بزرگترین واحدهای صنعتی استان گیلان برشمرد و بیان کرد: بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و قریب ۲۵۰ راننده و بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم از سیمان خزر ارتزاق می کنند که چنین ظرفیتی در گیلان نظیر ندارد.
جمال امیدی با بیان اینکه ۶۰ درصد سیمان استان گیلان را شرکت سیمان خزر تامین می کند، گفت: با توجه مصرف حدود ۱۸۰ هزار تنی سیمان در استان گیلان، که ۱۱۰ هزار تن آن توسط کارخانه سیمان خزر تامین می شود و سهم بزرگی ساخت ساز، پروژه های عمرانی ملی و استانی دارد.
به گفته وی، دو درصد سیمان کل کشور در خزر تولید می شود که بسیار ارزشمند بوده و وجود این صنعت برای گیلان عزیز مایه مباهات است.
مدیرعامل سیمان خزر، بهره گیری از نیروی انسانی ماهر، خلاق و توانمند در این مجموعه را موجب رشد و پیشرفت این شرکت دانسته و بیان کرد: وفاق، همدلی، تلاش شبانه روزی، تکیه بر دانش روز و خدمت جهادی که سرلوحه امور این شرکت بود موجب شد تا روز به روز موفقیت حاصل شود.
جمال امیدی با بیان اینکه رشد ۲۳۸ درصدی سوددهی خزر اتفاقی نیست، با اشاره به روند صعودی سوددهی این شرکت، اظهار کرد: از اواخر سال قبل تاکنون با تدوین برنامه های راهبردی، هدایت و کنترل مستمر بسیاری از مشکلات سنواتی شرکت سیمان خزر مرتفع گردید، در نتیجه همت و تلاش پرسنل سخت کوش این واحد تولیدی، شرکت سیمان خزر موفق شد به سود خالص ۲۹ میلیارد تومانی در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد که این رقم حاکی از رشد ۲۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی همچنین اضافه کرد: کاهش انرژی الکتریکی مصرفی کوره در سه ماهه اول ۱۴۰۰ و کسب کمترین میزان در گروه سیمان ، افزایش ۲۲ درصدی تولید کلینکر در سه ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۹، افزایش ۴۱درصدی تولید سیمان در سه ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه ۱۳۹۹ و رسیدن به ظرفیت اسمی برای اولین بار بعد از طرح افزایش ظرفیت ۲هزار تنی به ۴هزار تنی (به صورت پیوسته و یکنواخت) چهار فعالیت اصلی در حوزه فنی بود.
مدیرعامل سیمان خزر با اشاره به رعایت مسائل زیست محیطی در این شرکت، تصریح کرد: سیمان خزر چهار سال پیاپی جزء صنعت سبز استان گیلان معرفی شده و با سازوکارهای در پیش گرفته من جمله باز سازی و نو سازی کامل الکتروفیلتر های موجود و تعویض حدود ۱۵۰۰کیسه فیلتر و همچنین احیاء و گسترش فضای سبز محوطه کارخانه ، امیدوار هستیم که خزر بعنوان صنعت سبز کشور شناخته شود.
جمال امیدی با اشاره به اینکه در بازنگری استراتژی شرکت، محیط زیست بعنوان یکی از ارکان منظور و با اعتقاد و شعار داشتن محیط زیست سالم زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه می‌باشد، وی عنوان نمود با عنایت به موقعیت جغرافیایی کارخانه سیمان خزر که در استان گیلان واقع گردیده مسئولیت زیست محیطی شرکت دو چندان خواهد بود .
وی در ادامه به تشریح مزیت های سیمان خزر در بُعدهای مختلف برای شهرستان رودبار بویژه شهر لوشان پرداخت و اضافه کرد: وجود سیمان خزر نعمت و ظرفیت بزرگی برای گیلان و بویژه شهرستان رودبار است.
مدیرعامل سیمان خزر با اشاره به نوسانات قیمت سیمان در بازار، این آشفتگی های قیمتی را ناشی از کاهش تولید بعلت قطع برق برخی کارخانجات دانست و تصریح کرد: هر روز آمار کسانی که از کارخانه سیمان خریداری می کنند، با آدرس و تعداد را به اداره صمت اعلام می شود و کنترل قیمت سیمان در بیرون کارخانه به دستگاه های نظارتی برمی گردد.
جمال امیدی با تصریح بر اینکه میزان تولید سیمان درکشور نسبت به نیاز و تقاضای بازار بسیار بالاتر است، گفت: ظرفیت تولید سیمان در کشور بیش از ۸۰ میلیون تن بوده که مصرف و نیاز بازار حدود ۵۰ میلیون تن می باشد .
وی گریزی هم به ورود دلالان و مافیا به شبکه توزیع سیمان زد و افزود: اگر کسی سیمان را ۳۰ تومن می خرد به قیمت بالاتر می فروشد، تولید کننده و کارخانه در آن تصرفی ندارد.
وی در خصوص دستاوردهای بورس کالا تصریح کرد: بورس کالا بعنوان یک بازار منسجم، با تعامل و تقابل آزاد عرضه و تقاضا بدون واسطه و در نظر گیری نیاز بازار و نیز حضور نهادهای نظارتی و تنظیم کننده و قیمت گذاری توسط کارشناسان متخصص، موجب ساماندهی بازار مصرف، کاهش ریسک بین فروشنده و خریدار به دلیل اجرای عملیات اتاق پایاپای و حذف واسطه‌های غیر ضروری ناشی از خرید و فروش مستقیم کالا شده که منجر به رفع و حل کامل نارسایی بازارهای سنتی در خصوص نوسانات کاذب و عدم شفافیت در قیمتها می گردد.
جمال امیدی بابیان اینکه شکستگی و نشت آب در لوشان ارتباطی با خط لوله انتقال آب شرکت سیمان خزر ندارد ،گفت : در سنوات گذشته ۵ روز آب شرکت را بستند، این آب یک ذره هم کم نشد .
مدیر عامل سیمان خزر با اشاره به همراهی و تعامل ارزشمند مدیران و مسئولین ارشد شهرستان با این مجموعه ، بیان کرد: نگاه مدیران بخصوصی نماینده محترم شهرستان و امام جمعه محترم شهر نسبت به سیمان خزر دلسوزانه و در رفع مشکلات این شرکت است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !