امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۴۸:۵۱ - سه شنبه ۱۹ مرد ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستگیری ۱۹ حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در آستارا
گیلنا- مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا از دستگیری ۱۹ حفار غیر مجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان، طی سه ماه گذشته خبر داد. به گزارش گیلنا مجتبی آب روشن، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته سال جاری  (اردیبهشت، خرداد و تیر) با تعامل نیروهای هنگ مرزی و تلاش شبانه روزی آنها […]

گیلنا- مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آستارا از دستگیری ۱۹ حفار غیر مجاز اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان، طی سه ماه گذشته خبر داد.

به گزارش گیلنا مجتبی آب روشن، اظهار کرد: در سه ماهه گذشته سال جاری  (اردیبهشت، خرداد و تیر) با تعامل نیروهای هنگ مرزی و تلاش شبانه روزی آنها با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعداد ۱۹نفر از حفاران غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در چهار عملیات مختلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون، تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است.

وی اضافه کرد: مرتکب شوندگان به این جرم، به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شوند.

آب روشن در پایان تصریح کرد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیا مکشوفه و آلات و ادوات حفاری، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !