امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۰۳:۳۲ - یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دخانیات گیلان زیر آتش خاکستر بی مدیریتی
گیلنا- نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند به تعطیلی کشاندن کارخانه دخانیات گفت: متأسفانه روش دخانیات کشور در گیلان به‌ویژه در حوزه مدیریت و سایر اقدامات انجام شده نشان‌دهنده ضعف و سوء مدیریت است و این روند مسیر خاموشی کارخانه نیز خواهد بود. سید علی آقازاده با […]

گیلنا- نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند به تعطیلی کشاندن کارخانه دخانیات گفت: متأسفانه روش دخانیات کشور در گیلان به‌ویژه در حوزه مدیریت و سایر اقدامات انجام شده نشان‌دهنده ضعف و سوء مدیریت است و این روند مسیر خاموشی کارخانه نیز خواهد بود.

دخانیات قربانی جدید نابودی کارخانه‌های گیلان؟!

سید علی آقازاده با اشاره به مسائل پیرامون کارخانه دخانیات استان گیلان و هشدار وی به جریان مافیا و منفعت‌طلب در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد:  در چند سال اخیر به صنعت استان خیانت بزرگ صورت گرفت و متأسفانه امروز شاهد جریان به تعطیلی کشاندن کارخانه دخانیات هستیم.

وی با بیان اینکه اجازه تکرار سرنوشت کارخانه‌های دیگر برای دخانیات داده نمی‌شود، گفت: به‌صورت جدی موضوع سریالی جریان مافیا درباره کارخانه دخانیات را از طریق دستگاه قضا و نمایندگان استان پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مافیا و جریان منفعت‌طلب در سرنوشت فعلی کارخانه دخانیات بیان کرد: کارخانه دخانیات در گذشته بیش از دو هزار نیرو داشت و چندین هزار نخ سیگار تولید می‌کرد و عموماً هم صادرات صورت می‌گرفت و این جریان مافیا آسیب زیادی به اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم زده است.

آقازاده با اظهار تأسف از اجحاف صورت گرفته در سال‌های اخیر در خصوص کارخانه دخانیات تصریح کرد: کارخانه‌ای که روزی حدود دو هزار کارگر داشت به کمتر از هزار نفر تقلیل پیدا کرده و منجر به این شد که بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات شرکت‌های فعال از این کارخانه بیرون برده شده و در جاهای دیگر سازمان‌دهی شود.

وی با بیان اینکه در روند به تعطیلی کشاندن کارخانه نیروهای تخصصی  را هم بیرون کردند افزود: متأسفانه روش دخانیات کشور در گیلان به‌ویژه در حوزه مدیریت و سایر اقدامات انجام شده نشان‌دهنده ضعف و سوء مدیریت است و این روند مسیر خاموشی کارخانه نیز خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته در کارخانه دخانیات گیلان تصریح کرد: ضعف مدیریت، ورود جریان منفعت‌طلب، اشکال در جذب کارگران و گماردن نیروهای خاص خود، رقیب سازی برای کارخانه، انتقال برند این کارخانه به کارخانه‌های دیگر که مافیا در آن‌ها نقش دارند بخشی از اقدامات صورت گرفته است که قطعاً مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

آقازاده با تأکید بر ورود قضایی وزارتی برای جلوگیری از خسارت‌های مافیایی در گیلان است، گفت:کارخانه‌ای که شرایط خوبی داشت متأسفانه در مسیر کاهش حوزه اشتغال قرار گرفته که هم برای جامعه هزینه دارد و قطعاً برای خودشان نیز هزینه خواهد داشت.

وی با اشاره به دعوت کارخانه بعد از صحبت‌های گذشته خود برای شرکت در جلسه‌ای در دخانیات بیان کرد: باوجوداینکه برای جلسه دعوت شدم اما به دلیل معترض بودن به روند تعطیلی کشاندن کارخانه در جلسه حاضر نشده و قطعاً موضوع را از طریق قوه قضاییه، مجلس و سؤال از وزیر پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌وقت مقتضی با کارگران این کارخانه نیز صحبت کرده و آن‌ها را در جریان نقشه‌های جریان مافیا نسبت به کارخانه قرار خواهم داد، گفت: مدتی پیش کارخانه دخانیات برای جذب کارگر آزمون قرار داده بود تا نیروهای جدید را جذب کند که این موضوع نیز در هاله‌ای از ابهام است و متأسفانه توسعه نیروی انسانی صورت نگرفته است.

زنگ هشدار کارخانه دخانیات به صدا درآمد

مردم گیلان قربانی بی‌تدبیری‌ها و سوء مدیریت‌هایی است که اشتغال، اقتصاد و معیشت آنان را دچار آسیب فراوان کرده و آن‌طور که نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی مدعی شده زمزمه نابودی به گوش می‌رسد تا با ورود قاطع دستگاه قضا اجازه تکرار سرنوشت دیگر کارخانه‌ها به یک کارخانه دیگر در گیلان داده نشود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !