امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۰۹:۵۲ - یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رشت خواهرخوانده می شود!
گیلنا- دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران با بیان اینکه در تاجیکستان شهری به نام رشت وجود دارد که شباهت زیادی با رشت شما دارد، گفت: پیشنهاد می‌کنم قرارداد خواهرخواندگی بین این دو شهر رشت از ایران و تاجیکستان منعقد گردد که سرمایه گذاران گیلانی می‌توانند در خصوص داروسازی، مرغداری و پرورش ماهی در تاجیکستان […]

گیلنا- دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران با بیان اینکه در تاجیکستان شهری به نام رشت وجود دارد که شباهت زیادی با رشت شما دارد، گفت: پیشنهاد می‌کنم قرارداد خواهرخواندگی بین این دو شهر رشت از ایران و تاجیکستان منعقد گردد که سرمایه گذاران گیلانی می‌توانند در خصوص داروسازی، مرغداری و پرورش ماهی در تاجیکستان فعالیت نمایند.

پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر رشت در تاجیکستان و ایران

به گزارش   گیلنا از رشت، امروز معروفجان عبدالرحماناف معاون سفیر و دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در محل اتاق بازرگانی دیدار و گفت وگو کردند.

معروفجان عبدالرحماناف در این دیدار با بیان اینکه تاجیکستان و ایران تاریخ مشترک هزارساله دارد و نیاز است روابط خود را در زمینه‌های مختلف توسعه و گسترش بدهیم، اظهار کرد: متأسفانه حجم مبادلات تجاری ما رضایتبخش نیست و باید برای ارتقای آن تلاش و کوشش نماییم.

وی با بیان اینکه ماه گذشته چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی، فنی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: در سند پایانی این اجلاس، همکاری‌های استانی پیشبینی شده و در چارچوب این تفاهمنامه ما می‌توانیم بین اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی تاجیکستان روابط مستقیم ایجاد کنیم.

دبیر اول سفارت تاجیکستان در ایران همچنین پیشنهاد داده پیشنویس تفاهمنامه همکاری بین دو اتاق تنظیم گردد تا در ملاقات بین رؤسای دو اتاق امضا شود.

عبدالرحماناف با بیان اینکه در تاجیکستان شهری به نام رشت وجود دارد که شباهت زیادی با رشت شما دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم قرارداد خواهرخواندگی بین این دو شهر رشت از ایران و تاجیکستان منعقد گردد که سرمایه گذاران گیلانی می‌توانند در خصوص داروسازی، مرغداری و پرورش ماهی در تاجیکستان فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه تاجیکستان دارای پنج منطقه آزاد اقتصادی است، گفت: در نظر داریم در پنج مردادماه سال جاری یک همایش تجاری به شکل ویدئوکنفرانس برگزار نماییم که از شما رسما دعوت می‌شود در این همایش شرکت کنید.

تاکید بر تقویت روابط تجاری ایران با تاجیکستان 
رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه ما با تاجیکستان روابط تجاری داریم اما باید آنرا تقویت نمایم، اظهار کرد: با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و معرفی توانمندی‌های خود از طریق برگزاری نمایشگاه در دو طرف می‌توانیم روابط تجاری و اقتصادی خود را توسعه و گسترش دهیم.

هادی تیزهوش تابان با بیان اینکه علاقمند هستیم با اتاق بازرگانی تاجیکستان روابط مستقیم داشته باشیم، گفت: در این راستا پیشنویس تفاهمنامه همکاری بین دو اتاق را تنظیم و برای شما ارسال خواهیم کرد و استان گیلان آمادگی دارد محصولات کشاورزی خود را منجله چای را به تاجیکستان صادر کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !