امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۲:۲۰:۱۱ - یکشنبه ۲۲ فرو ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جوانه های امید در باغات چای سبز شد
گیلنا- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فعالیت ۱۶۵ کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران، گفت: تاکنون با ۳۵ کارخانه برای خرید برگ سبز چای قرار داد بسته ایم. به گزارش گیلنا از لاهیجان، حبیب جهانساز با اشاره به آمادگی سازمان چای برای عقد قرار با کارخانجات چایسازی در زمینه خرید برگ […]

گیلنا- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به فعالیت ۱۶۵ کارخانه چایسازی در استان های گیلان و مازندران، گفت: تاکنون با ۳۵ کارخانه برای خرید برگ سبز چای قرار داد بسته ایم.

به گزارش گیلنا از لاهیجان، حبیب جهانساز با اشاره به آمادگی سازمان چای برای عقد قرار با کارخانجات چایسازی در زمینه خرید برگ سبز چای، افزود: ۱۶۵ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران فعال هستند.

وی افزود: از اعلام فراخوان برای حضور صاحبان کارخانجات چایسازی در واحد حقوقی سازمان چای برای عقد قرار تاکنون ۳۵ کارخانه چایسازی در استان‌های گیلان و مازندران برای خرید برگ سبز از چایکاران با این سازمان قرارداد بسته اند.

جهانساز با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از ۲۵ هزار هکتار از باغات چای در استان‌های شمالی در سه نوبت و از اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تا آن زمان باقی کارخانجات چای نیز با این سازمان قرار داد ببندند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۵ هزار خانوار در استان‌های گیلان و مازندران به کشت چای مشغول هستند، اضافه کرد: سازمان چای به منظور حمایت از این بهره برداران و افزایش کیفیت و کمیت محصول چای تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون و اصلاح باغات با سود ۴ درصد به چایکاران و ۷ درصد به کارخانه داران پرداخت می‌کند.

جهانساز همچنین به تعیین قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای نیز اشاره و با بیان اینکه شورای قیمت گذاری، قیمت‌ها را به موقع اعلام کرد که بر این اساس برای برگ سبز چای درجه یک شش هزار و ۶۹۰ تومان خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۴۵ درصدی قیمت برگ سبز نسبت هستیم، افزود: این سیاست‌ها به نفع چایکاران داخلی اتخاذ شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به احیای بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی رها شده باغات چای به چرخه تولید در سال گذشته، گفت: ۱۰ هزار هکتار از باغات چای نیز بهسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای از استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !