امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۲۰:۵۱ - چهارشنبه ۱۸ فرو ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خط قرمز برای سنبل آبی!
گیلنا- استاندار گیلان مهاجم سنبل آبی و آزولا را یک معضل بزرگ در تالاب بندرانزلی معرفی کرد و گفت: با ساخت دستگاه دروگر و با استفاده از توان متخصصان داخلی به مقابله فیزیکی و مکانیکی با این گیاه مهاجم می‌پردازیم. به گزارش گیلنا از انزلی، ارسلان زارع ظهر در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه دروگر سنبل […]

گیلنا- استاندار گیلان مهاجم سنبل آبی و آزولا را یک معضل بزرگ در تالاب بندرانزلی معرفی کرد و گفت: با ساخت دستگاه دروگر و با استفاده از توان متخصصان داخلی به مقابله فیزیکی و مکانیکی با این گیاه مهاجم می‌پردازیم.

مختصصان گیلانی به مبارزه گیاه سنبل آبی رفتند

به گزارش گیلنا از انزلی، ارسلان زارع ظهر در حاشیه بهره‌برداری از دستگاه دروگر سنبل آبی در صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی یکی از اولویت‌های مسؤولان در گیلان است، اظهار کرد: تالاب بندرانزلی دارای ظرفیت‌های بین‌المللی و گردشگری بسیار خوبی است و از آن می‌توان به‌عنوان ارکان مهم توسعه گیلان نام برد.

وی گیاهان مهاجم سنبل آبی و آزولا را یک معضل بزرگ در تالاب بندرانزلی معرفی کرد و گفت: گیاهان مزاحم سنبل آبی منجر به آسیب جدی به تالاب بندر انزلی و زیست محیط آن شده و به‌منظور حفاظت از این میراث طبیعی ارزشمند برنامه‌ریزی‌های مختلف و گوناگون انجام‌شده است.

استاندار گیلان با تأکید بر رشد سریع گیاه سنبل آبی در تالاب بندرانزلی بیان کرد: مقابله فیزیکی و مکانیکی بهترین روش برای مقابله با این گیاه مهاجم بوده و این مهم با ساخت دستگاه دروگر با استفاده از توان متخصصان داخلی و باهمت محیط‌زیست گیلان و صنایع دریایی شهید تمجیدی امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

زارع از تولید دستگاه دروگر بومی در گیلان خبر داد و افزود: یک دستگاه دروگر خارجی سنبل آبی در سال ۹۵ خریداری‌شده بود که به علت تحریم و نبود قطعات با استفاده از توان متخصصان صنایع دریایی و مهندسی معکوس، دستگاه دروگر بومی باارزش ۴۰ درصد قیمت مشابه خارجی آن تولید و به بهره‌برداری رسید و مابقی در سال آینده افتتاح می‌شود

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !