امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۳:۴۴:۱۹ - یکشنبه ۸ فرو ۱۴۰۰
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر عامل آب منطقه ای گیلان:
وضعیت سفیدرود نگران کننده است
گیلنا-مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره یک میلیارد و ۷۵ میلیون متر مکعبی آب پشت سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر آب سد سرریز شده است. به گزارش گیلنا از رودبار، وحید خرمی  با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره پشت سد سفیدرود یک میلیارد […]

گیلنا-مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره یک میلیارد و ۷۵ میلیون متر مکعبی آب پشت سد سفیدرود، گفت: در حال حاضر آب سد سرریز شده است.

به گزارش گیلنا از رودبار، وحید خرمی  با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره پشت سد سفیدرود یک میلیارد و ۷۵ میلیون متر مکعب است.

وی به دبی ورود ۱۲۱ متر مکعبی آب سد سفیدرود، گفت: این میزان در مقایسه با مقایسه مدت مشابه سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این وضعیت نگران کننده است، علت کاهش شدید آورد آب سد سفیدرود را ذوب شدن زودهنگام پوشش برف کوهستان‌های حوزه آبریز این به علت وزش باد گرم در زمستان اعلام کرد.

خرمی با بیان اینکه هم اکنون شاهد پوشش برف مناسبی در مناطق کوهستانی استان گیلان نیستیم که این موضوع نگران کننده است، اضافه کرد: بر اساس تصمیم اعضای کمیته منابع و مصارف آب گیلان، نوبت بندی آب سد سفیدرود برای مدیریت توزیع، در زمان مناسب انجام می‌شود.

وی در ادامه از کشاورزان خواست تا زمین‌های شالیزاری خود را با استفاده از نزولات آسمانی شخم زده و برای کشت آماده کنند، گفت: انجام این کار سبب می‌شود تا از آب سد سفیدرود برای کاشت و داشت برنج استفاده شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان از طریق سد سفیدرود آبیاری می‌شوند، افزود: ۶۲ هزار هکتار باقیمانده نیز شالیزار از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین آب می‌کنند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !