امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۱۹:۳۳ - یکشنبه ۱۰ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان اعلام کرد؛
گیلان در وضعیت شکننده!
گیلنا – استاندار گیلان با اشاره به وضعیت شکننده شهرستان های این استان از نظر کرونا، گفت: اصناف به ویژه نانوایی ها به صورت مستمر رصد خواهند شد. به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی درباره این ویروس و انواع جهش یافته آن، […]

گیلنا – استاندار گیلان با اشاره به وضعیت شکننده شهرستان های این استان از نظر کرونا، گفت: اصناف به ویژه نانوایی ها به صورت مستمر رصد خواهند شد.

وضعیت گیلان شکننده است/ رصد مستمر اصناف

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به ضرورت افزایش آگاهی درباره این ویروس و انواع جهش یافته آن، اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته دانشمندان ایران تلاش کردند تا در این زمینه کسب دانش کنند و امروز ساخت واکسن کرونا نمونه‌ای از این تلاش است.

وی با اشاره به خرید واکسن برای کادر درمان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک بیشترین تأثیر را در پیشگیری از ابتلاء به کرونا داشته و مورد تأکید کارشناسان بهداشتی است.

استاندار گیلان افزایش میزان رعایت دستور العمل ها را زمینه ساز کاهش آمار ابتلاء و فوت ناشی از کرونا عنوان کرد و گفت: قطعاً بی توجهی به دستور العمل های بهداشتی شیب ابتلاء به کرونا و فوتی‌های آن را صعودی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گیلان از نظر کرونا، اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان رودبار و رودسر در وضعیت نارنجی، ماسال، تالش، املش و سیاهکل در وضعیت آبی و بقیه شهرستان‌های گیلان در وضعیت زرد قرار دارند.

زارع با تأکید بر شکننده بودن وضعیت برخی از شهرستان‌های استان گیلان، تصریح کرد: انتظار داریم با مشارکت مردم و رعایت دستور العمل های بهداشتی شاهد بهبود وضعیت استان طی روزهای و هفته‌های آتی باشیم.

وی بر ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی اصناف تأکید کرد و افزود: نظارت‌های در سطح بازار و نانوایی‌های تشدید و با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به روزهای پایانی سال و شلوغی بازارها، اظهار کرد: در این شرایط رعایت دستور العمل های بهداشتی از سوی همگان حائز اهمیت است و رسانه‌ها و صدا و سیما نیز باید در این زمینه تولید محتوا کنند.

وی همچنین به آسیب پذیر بودن سالمندان نیز اشاره و با تأکید بر اینکه باید مراقبت‌ها از این اقشار به صورت مستمر انجام شود، گفت: با توجه به تلاش کادر درمان و پرستاران میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گیلان نسبت به جمعیت بستری شدگان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

کد خبر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !