امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۵:۴۷ - سه شنبه ۵ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان برف گیر می شود
گیلنا – بنابر پیش‌بینی هواشناسی بارش برف از صبح فردا در گیلان آغاز می‌شود و گیلانیان برفی تا حدود یک متر را نیز تجربه خواهند کرد؛ اما درعین‌حال تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران گیلان آمادگی کامل در بحران پیش رو دارند. به گزارش گیلنا از رشت، بنابر گفته سازمان هواشناسی گیلان از اواخر وقت […]

گیلنا – بنابر پیش‌بینی هواشناسی بارش برف از صبح فردا در گیلان آغاز می‌شود و گیلانیان برفی تا حدود یک متر را نیز تجربه خواهند کرد؛ اما درعین‌حال تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران گیلان آمادگی کامل در بحران پیش رو دارند.

پیش‌بینی بارش شدید برف در گیلان/ استان در آماده‌باش کامل است

به گزارش گیلنا از رشت، بنابر گفته سازمان هواشناسی گیلان از اواخر وقت امروز یک سامانه ناپایدار بارشی و سرد وارد منطقه گیلان می‌شود و تا جمعه نیز فعال است.

پیامد فعالیت سامانه بارشی که از اواخر امروز وارد گیلان می‌شود، با بارش برف در جلگه و ارتفاعات، وزش باد و کاهش دما همراه است.

سامانه‌های هواشناسی نشان داده بارش‌ها ابتدا در ارتفاعات و سپس در جلگه آغاز می‌شود که در برخی مناطق غربی و مرکزی و اطراف تالاب انزلی شدید است.

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرده که بارش برف با شدت بیشتر تا حدود ظهر پنجشنبه ادامه دارد اما به‌تدریج از شدت بارش برف در استان از عصر پنجشنبه کاسته می‌شود ولی همچنان بارش پراکنده تا جمعه ادامه خواهد داشت.

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز از آمادگی کامل اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبان در بحران پیش رو گیلان خبر داده است.

وی گفته ۴۳ پایگاه و شعبه جمعیت هلال‌احمر گیلان برای هرگونه مانور در استان آماده هستند و در هر پست سه نفر و در هر پایگاه پنج نفر آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان همچنین اعلام کرده که برای مقابله با بارش برف، ۲۳ آمبولانس و یک تیم آنست و پایگاه امداد هوایی و دو تیم واکنش سریع برای طرح زمستانه جمعیت هلال‌احمر استان پیش‌بینی‌شده و مشکلی در این خصوص در گیلان وجود ندارد.

امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در گفت‌وگو با فارس از آمادگی تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران گیلان خبر داده است.

وی با اشاره به بارش برف اخیر در گیلان و مشارکت بخش خصوصی در آن ضمن تقدیر از فعالان بخش خصوصی در پایداری وضعیت به‌ویژه در بخش راه داری، صنعت و زیرساختی مجدداً از آن‌ها خواسته تا در برف و بحران احتمالی پیش رو یاری‌رسانی هم استانی‌ها باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از بارش برف در گیلان از ساعت دو صبح فردا خبر داده و گفته که در غرب استان حداقل میزان برف ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر خواهد بود و بارش برف در ارتفاعات نیز کمتر از یک متر نیست.

آن‌طور که مرادی اعلام کرده در بخش مرکزی و شرقی استان نیز پیش‌بینی‌شده تا بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر برف ببارد.

به گفته هواشناسی گیلان و به اذعان مدیریت کل مدیریت بحران استانداری، گیلانیان طی برف روزهای آینده سرمای بسیار شدیدی را تجربه خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مردم خواسته صرفاً در مواقع اضطراری اقدام به تردد در محورهای گیلان داشته باشند و در صورت ضرورت حتماً با تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ از مبدأ حرکت کنند.

مرادی تصریح کرده که استان گیلان برای هرگونه بحران در برف آینده آمادگی کامل دارد و در سخت‌ترین شرایط دستگاه‌های اجرایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته وی، علاوه بر آمادگی گیلان، استان‌های مازندران و قزوین نیز به‌عنوان پشتیبان آماده کمک‌رسانی به استان در شرایط اضطرار هستند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !