امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۲۷:۵۱ - سه شنبه ۵ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلخ کامی قیمت ها در بازار میوه
گیلنا- در روزهای پایانی سال یکی از دلایل افزایش قیمت میوه در بازار نقش دلالان در بازارهای میوه و تره‌بار بوده و به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان، مغازه‌دار و خرده‌فروش نباید برای خرید میوه به سراغ دلالان بروند. به گزارش گیلنا از رشت، با نزدیک شدن به ایام نوروز و روزهای پایانی سال […]

گیلنا- در روزهای پایانی سال یکی از دلایل افزایش قیمت میوه در بازار نقش دلالان در بازارهای میوه و تره‌بار بوده و به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان، مغازه‌دار و خرده‌فروش نباید برای خرید میوه به سراغ دلالان بروند.

به گزارش گیلنا از رشت، با نزدیک شدن به ایام نوروز و روزهای پایانی سال بازار میوه و تره‌بار رونق دوباره‌ای یافته و مردم برای خرید میوه شب عید خود به این مراکز مراجعه می‌کنند.

همواره میوه یکی از اساسی‌‌ترین کالاهای مصرفی مردم است، ولی این خوراک ارزشمند این روزها با جیب مردم همخوانی نداشته و هرروز شاهد افزایش بی‌رویه میوه در بازار هستیم‌.

بر اساس مشاهدات عینی می‌توان گلایه مردم از این افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها را از دستان خالی آنان فهمید، به‌طوری یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید با حقوق ماهانه دو میلیون و ۴۰۰ و سه فرزند نمی‌توان چیزی در بازار در این شرایط اقتصادی خرید زیرا جیب خانوارها با مخارج همخوانی ندارد.

اگر مردم سال گذشته با حضور در بازار چند کیلو میوه خریداری می‌کردند ولی اکنون باید هر میوه مثل سیب، انار و پرتغال را به‌صورت دانه‌ای خریداری کنند، ولی دلیل این اتفاق را از مردم پرسیدیم گفتند: از سال گذشته تاکنون قیمت تمامی میوه‌ها در بازار سه الی چهار برابر شده و نظارت بر بازار بسیار کم است.

برای پیگیری چرایی افزایش قیمت میوه در بازار به سراغ معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان رفته و از او دلایل این اتفاق را جویا شدیم، به گفته محمد فیض میوه پرتغال و سیب تولید گیلان نبوده و باید واردات صوت گیرد ولی اکنون در استان‌های ارومیه و مازندران میوه دست باغدار نبوده و انبارها وجود دارد.

بنا بر اعلام  معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان در دو هفته گذشته رئیس بازار میوه و تره‌بار کشور دارد این استان شده و چگونگی واردات میوه به گیلان بررسی و از دو روز گذشته قیمت سیب و پرتغال با کاهش دو الی سه هزارتومانی مواجه بوده است.

طبق گفته‌های فیض، در چند روز آینده سه کشتی موز وارد کشور شده و در میان استان‌ها توزیع و همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان صمت میوه‌های شب عید در این استان تأمین‌شده و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده امسال ۵۰۰ تن پرتغال و ۳۰۰ تن سیب خریداری‌شده است.

طبق مشاهدات در بازار، گفته‌های مردم در خصوص افزایش قیمت میوه و معاون بازرگانی سازمان صمت گیلان همخوانی ندارد، در همین خصوص فیض می‌گوید: در کارگروه فرعی ستاد تنظیم بازار یک تیم نظارتی شامل سازمان صمت، جهاد کشاورزی و دیگر نهادها تشکیل و این کارگروه هرروزه  کشف قیمت کرده و باید میوه‌ها بر آن اساس فروخته شود.

یکی از دلایل افزایش قیمت میوه در بازار نقش دلالان در بازارهای میوه و تره‌بار بوده و به گفته مسؤولان سازمان صمت، مغازه‌دار و خرده‌فروش نباید وقتی می‌تواند در بازار میوه و تره‌بار میوه باقیمت کم خریداری کند به سراغ دلالان برود.

در روزهای پایانی سال عمده نگرانی مردم تأمین میوه برای روزهای عید نوروز است، لذا در این شرایط اقتصادی که برخی از اقلام به کالای لوکس مبدل شده‌اند نقش نظارت بر قیمت میوه در بازار میوه و تره‌بار و همچنین حذف دست دلالان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !