امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۰:۳۲:۲۴ - یکشنبه ۳ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده رشت مطرح کرد؛
فرار مالیاتی در لباس بودجه
گیلنا – عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت مالیات را نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان آورده است، گفت: بیش از صد هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد، وظیفه دولت این بود که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را جلوگیری و به بودجه بیاورد. به گزارش گیلنا از […]

گیلنا – عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت مالیات را نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان آورده است، گفت: بیش از صد هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد، وظیفه دولت این بود که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را جلوگیری و به بودجه بیاورد.

بی‌توجهی به میلیاردها تومان فرار مالیاتی از اشکالات مهم اصلاحیه بودجه دولت

به گزارش گیلنا از رشت، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به اصلاحیه دولت در بودجه ۱۴۰۰ و اشکالات آن اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۰ با اشکالاتی همراه بود ازجمله برداشت از صندوق توسعه ملی که باید طبق قانون به اذن رهبری انجام شد اما دولت بدون اجازه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کرده بود که این موضوع برگشت‌خورده و تبصره چهار حذف شد.

وی با بیان اینکه با حذف برداشت از صندوق توسعه، کسری بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ایجاد شد گفت: به اعتقاد من کمیسیون تلفیق نباید تصویب می‌کرد، تصویب کمیسیون تلفیق از  اشتباهات مجلس بود،  روحانی در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که تغییرات در بودجه را تا آنجا که می‌توانید انجام دهید اما به‌محض تصویب کمیسیون، اعتراض روحانی شروع شد که حق ندارید بودجه را تغییر دهید، بودجه حق دولت است و من آن را اجرا نمی‌کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته، گفت: کمیسیون تغییراتی در سطح وسیعی انجام داد، بحث افزایش نفت، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، اوراق را بالابرده، مالیات را  و ارزش‌افزوده را نیز بالا برد و این‌گونه بودجه را به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داد که این افزایش باعث مخالفت صحن با بودجه شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دو راه داشت یا اینکه سه دوازدهم انجام داده یا بودجه را اصلاح کند که دولت به سمت اصلاحات رفت تصریح کرد: دولت اصلاحات انجام داده و بودجه را از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان رسانیده و افزایش در مالیات حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان و یک کاهش در اسناد خزانه اوراق به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام داده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه  وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده و به ۱۹۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: باوجود برطرف کردن ایرادات و آمدن به صحن مجلس در روز یکشنبه اما همچنان کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه وجود دارد که دولت را در سال ۱۴۰۰  دچار مشکل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه دولت مالیات را نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان آورده است خاطرنشان کرد: ما بیش از صد هزار میلیارد تومان  فرار مالیاتی داریم فرار مالیاتی افرادی که کار اقتصادی و زیرزمینی می‌کنند اما مالیات نمی‌دهند، وظیفه دولت این بود که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را جلوگیری  و به بودجه آورده و برای اخذ  مالیات به سازمان مالیاتی فشار بیاورد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی وجود دارد که افراد یا فرار کرده یا با زد و بند سیاسی از رانت، قدرت و زور استفاده می کنند، افزود: اگر دولت روی این افراد برنامه داشت می‌توانست  اقدام قابل‌توجهی داشته است و ما باید آن را در صحن مطرح و اصلاح کنیم چرا که دویست هزار میلیارد تومان منابع مناسبی است که می‌تواند بخشی وسیعی از کسری بودجه را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مهلت ۶ ماهه برای ارز چهار هزار و ۲۰۰ گرفته ولی باید اصلاحاتی انجام بگیرد گفت: ارز چهار هزار و ۲۰۰ فساد زیادی در کشور ایجاد  و افرادی از این رانت استفاده کردند و به‌جای اینکه دارو و کالای اساسی را تأمین کنند سوءاستفاده کرده لذا بر این ارز چهار هزار و ۲۰۰ باید کنترل شدید داشته باشند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آن‌که دولت در تبصره یک اجازه خواست تا همچنان از ارز ترجیحی استفاده و آزادانه هرگاه شرایط کشور اقتضا کرد بتواند در بازار به فروش برساند افزود: این رفتار منجر شده که منابع در عظیمی در اختیار دولت قرار بگیرد که قرار بود این منابع به شکلی به مردم بازپرداخت شود یا کالاهای اساسی مردم تأمین شود و یا اینکه به شکل کمک‌های نقدی به آن‌ها بازگردانده شود که آن‌هم دیده نشد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در تبصره دو بند واو  دولت قبلاً ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات کارمندان مطرح کرد که در این اصلاحیه ۱۲۵ هزار  میلیارد آورده اما آن‌ را در سرجمع بودجه نیاورده است گفت:  این مبلغ افزایش بعنی درگذشته به‌درستی انجام نداده و امروز بنا بر  فروش سهام کارخانه‌ها آورده، یعنی ازنظر دولت آن‌قدر رشد پیدا کرده که بتواند تأمین کند؟ آن‌هم با توجه به اینکه آن‌ها را وارد بورسی برده که دچار مشکل شده،  قطعاً مشکل ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  ۱۲۵ هزار تومان جزو هزینه‌های ضروری است که بازنشستگی تأمین اجتماعی کشوری و ارتقاء حقوق کارکنان را به آن منابع گره زده افزود: این بخش اصلاحات دولت نیز  درآمدی غیرواقعی است و قابل تحقق نیست با این نگاه دچار مشکل خواهیم شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !