امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۲۵:۴۴ - جمعه ۱ اسف ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غافلگیری شکوفه های بهاری در دلِ زمستان
گیلنا – در پی شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، ارتفاع برف در برخی از مناطق استان به بالای ۲۰ سانتی‌متر رسید اما هیچ یک از شبکه‌های آب برق و گاز در استان با قطعی مواجه نبودند. به گزارش گیلنا از رشت، در پی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، بارش […]

گیلنا – در پی شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، ارتفاع برف در برخی از مناطق استان به بالای ۲۰ سانتی‌متر رسید اما هیچ یک از شبکه‌های آب برق و گاز در استان با قطعی مواجه نبودند.

به گزارش گیلنا از رشت، در پی پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر شمالی شدن جریانات هوایی در گیلان، بارش برف برخی از مناطق استان را سفیدپوش کرد.

بر اساس گزارش میدانی تیم خبری گیلنا  ارتفاع برف در مناطق ییلاقی این شهرستان به بالای ۲۰ سانتی‌متر رسید  گفته‌شده ارتفاع برف در مناطقی از شهرستان سیاهکل به بالای ۱۵ سانتی‌متر رسید و تردد در محورهای مواصلاتی تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

در پی بارش برف در برخی از مناطق استان، محورهای مواصلاتی مسدود و راهداران از همان ابتدای بارش باران جهت برف‌روبی عازم محورها شدند که یکی از آن محورها، راه مواصلاتی سیاهکل به دیلمان بود.

با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از سوی سازمان مدیریت بحران گیلان و سطح آمادگی بالایی که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی داشته‌اند تاکنون بارش برف و باران در گیلان خسارتی نداشته است.

مسؤولان دستگاه‌های خدماتی نظیر آب، برق و گاز نیز اعلان کرده‌اند، ارائه خدمات برای هیچ مشترکی در برف اخیر قطع و با محدودیت همراه نبوده است.

البته مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان از ورود سامانه سرد و بارشی جدید از روز شنبه به گیلان خبر داده و گفته که در پی ورود این سامانه بارشی علاوه بر ارتفاعات، در بخشی از جلگه نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

دادرس اعلام کرده که سامانه جدید بارشی دارای مخاطراتی نیز هست که آب‌گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آلودگی هوا و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و برف‌گیر، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سست‌بنیان، احتمال لغزش و رانش زمین، احتمال کولاک و وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی نمونه از اثر مخاطرات احتمالی است.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه کرده تا گلخانه داران، باغداران مرکبات، کیوی و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل آورند و همچنین در محورهای برف‌گیر و جاده‌ای نیز ترددها بااحتیاط انجام شود.

در هفته گذشته به علت گرم شدن هوا، شکل و شمایل گیلان با شکوفه زدن درختان بهاری شده بود و طبیعت رنگ و رخساره سبزرنگی به خود گرفته بود که با سرد شدن هوا و بارش برف، موجب غافلگیری درختان شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !