امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۲۵:۰۵ - چهارشنبه ۸ بهم ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده ولی فقیه در گیلان:
رابطه معنادار بین نماز و زکات و رشد جامعه وجود دارد
گیلنا-  نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به وجود رابطه مستحکم بین نماز، زکات و رشد جامعه، گفت: تأثیرگذاری نماز افراد در پرداخت زکات است. به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه شورای استانی نماز، بیان کرد: نماز علاوه بر تعالی روح یک نقش اساسی دیگر هم دارد و آن هم مربوط […]

به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در جلسه شورای استانی نماز، بیان کرد: نماز علاوه بر تعالی روح یک نقش اساسی دیگر هم دارد و آن هم مربوط به جامعه و اقتصاد بر مبنای عدالت و پاکی و طهارت است.

وی با اشاره به اینکه اکثر جاهایی که در قرآن به نماز اشاره شده درباره زکات نیز سخن به میان آمده است، تصریح کرد: رابطه نماز و زکات به معنای توجه به جامعه و پاکی است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان معنای لغوی زکات را رشد و نمو عنوان کرد و افزود: میان معنای لغوی و اصطلاحی زکات رابطه است و اگر کسی زکات اموال خود را بدهد موجب رشد مال شخص و جامعه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رابطه مستحکمی بین نماز، زکات و رشد جامعه وجود دارد، بیان کرد: انسانی که نماز می‌خواند اما زکات نمی‌دهد نماز او اثری نخواهد داشت زیرا این دو رابطه ناگسستنی دارند.

امام جمعه رشت بر ضرورت توجه به ابعاد گوناگون دین تأکید کرد و ادامه داد: در مسیر رسیدن به دین راه‌های مختلفی وجود دارد و رابطه میان نماز و مال در این بین قابل توجه است.

گفتنی است؛ که در پایان این مراسم از کتاب «چگونه نماز بخوانیم» رونمایی شد و تعدادی از فعالان و دستگاه‌های برتر حوزه ترویج و اقامه نماز نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !