امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۰۱:۴۲ - پنج شنبه ۲ بهم ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان سربلند از بحران برف!
گیلنا- در بارش برف سنگین بهمن‌ماه سال گذشته اکثر محور‌های اصلی و جاده‌های روستایی گیلان مسدود و تلاش‌ها برای بازگشایی تا روزها همچنان ادامه داشت ولی امسال و به گفته رئیس پلیس راه گیلان علیرغم بارش برف در اکثر نقاط استان تمامی جاده‌های اصلی و فرعی گیلان‌ باز و تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است. […]

گیلنا- در بارش برف سنگین بهمن‌ماه سال گذشته اکثر محور‌های اصلی و جاده‌های روستایی گیلان مسدود و تلاش‌ها برای بازگشایی تا روزها همچنان ادامه داشت ولی امسال و به گفته رئیس پلیس راه گیلان علیرغم بارش برف در اکثر نقاط استان تمامی جاده‌های اصلی و فرعی گیلان‌ باز و تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

تمامی جاده‌های اصلی و فرعی گیلان باز است/بارش بیش از ۵۰ سانتی برف در مناطق کوهستانی گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، همزمان با کاهش شدید دما و همچنین برودت هوا بارش برف در اکثر نقاط کوهستانی و بسیاری از مناطق جلگه‌ای شروع به باریدن کرده و تمامی نقاط گیلان سفید پوش است.

بنابر گفته سازمان هواشناسی برف در شهرستان‌های فومن، آستانه‌‌اشرفیه، تالش، ماسال، لنگرود، لاهیجان، آستارا، رودبار، رشت، ماسوله و بندر انزلی از اواخر دیشب آغاز و با شدت کم و زیاد کماکان ادامه دارد.

بارش برف در شهرستان رشت به پنج تا ۱۰ سانتی متر، لاهیجان پنج و در مناطق کوهستانی ۵۰ سانتی متر، در ارتفاعات املش و در روستاهای مناطق کوهستانی رودبارسرا، گرمابسرا، شوئیلک، تماجان، سرتربت ، هلوچالک، شهرسمام ، باباجان دره ۵۰ سانتی متر، اسالم به خلخال ۳۵ سانتی‌متر در شهرستان آستارا پنج سانتی‌متر و در بندر انزلی به ۱۵ الی ۳۰ سانتی متر رسیده و این بارش‌ها در دیگر نقاط جلگه‌ای و کوهستانی همچنان ادامه داشته و اغلب مناطق گیلان از ساعات ابتدایی دیشب سفیدپوش شدند.

از اواسط هفته جاری و با پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف از اواخر روز چهارشنبه تا اواسط پنجشنبه ستاد مدیریت بحران در گیلان و تمامی شهرستان‌های گیلان‌ به طور مداوم برگزار و هماهنگی‌های دقیقی میان تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به عمل و دستورات لازم صادر شد و پیرو همین دستورات دیشب ارسلان زارع رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان با تمامی فرمانداران تماس و از آخرین وضعیت شهرستان‌ها و نحوه مقابله با این برف آگاه شد.

از عصر روز گذشته تمامی اکیپ‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در محورهای اصلی و فرعی استان حضور داشته تا در صورت مسدود شدن جاده‌ها اقدام‌ به بازگشایی آن کنند، همچنین نیروهای هلال احمر و شرکت توزیع برق، شرکت آب و گاز در آماده باش کامل بوده تا احیانا در صورت قطعی سریعا به وصل شدن و رفع مشکلات اقدامات‌ لازم را ترتیب دهند.

گفته می شود؛ از شب گذشته و با شدت یافتن بارش برف ماشین‌های برف‌روب راهداری به طور دائم در سطح‌ شهر‌ها و معابر اصلی و فرعی در حال رفت و آمد برای بازگشایی مسیر هستند و جز چند مورد مسدودی برخی از کوچه‌ها و قطعی چند دقیقه‌ای برق در برخی شهرستان‌ها از جمله آستانه‌اشرفیه مشکل دیگری تاکنون‌گزارش نشده است.

عدم قطعی گاز و برق در استان گیلان
به گفته حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز گیلان، جریان گاز در همه مناطق عادی بوده و تاکنون هیچ قطعی گاز در استان گزارش نشده و در صورت بروز مشکل ماموران این اداره در ایستگاه‌های گاز مستقر هستند.

اکبر می‌گوید صرفه جویی در مصرف گاز به عنوان مهم‌ترین عامل پایداری جریان گاز بوده و از شهروندان خواست در صورت قطع گاز با شماره ۲۴ ساعته ۱۹۴ تماس بگیرند.

طبق گفته‌های محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، همه شبکه‌های توزیع برق استان پایدار بوده و شهروندان در صورت قطعی برق می‌توانند از طریق سامانه «برق من» و یا شماره تلفن ۲۴ ساعته ۱۲۱ اطلاع رسانی کنند.

بر اساس مشاهدات عینی از شدت بارش برف در شهرستان‌های لاهیجان، آستانه اشرفیه کاسته شده و در دیگر مناطق استان همچنان این نزورات الهی در حال باریدن است.

جاده پونل به خلخال همچنان مسدود است
در بارش برف سنگین بهمن‌ماه سال گذشته اکثر محور‌های اصلی و جاده‌های روستایی گیلان مسدود و تلاش‌ها برای بازگشایی تا روزها همچنان ادامه داشت ولی امسال و به گفته رئیس پلیس راه گیلان علیرغم بارش برف در اکثر نقاط استان تمامی جاده‌های اصلی و فرعی گیلان‌ باز و تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

بنابر اعلام سرهنگ جاور صفاری تردد خودروها در جاده های رشت به امام زاده هاشم، جمعه بازار، بندرانزلی، کوچصفهان و آستانه اشرفیه به کندی ولی رولن در جریان است.

رئیس پلیس راه گیلان همچنین به آخرین وضعیت جاده‌ اسالم به خلخال و پونل به خلخال اشاره کرد و افزود: وجود کولاک در جاده اسالم به خلخال این تردد در این جاده امکان پذیر و جاده پونل – خلخال به دلیل احتمال وقوع بهمن ، از نیمه آذر تا آخر اسفند بسته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !