امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۱۳:۳۸ - سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غول سرما خلوت بهاری گیلان را بر هم می زند
گیلنا – مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز، گفت: روزهای پایانی هفته گیلان بارانی و برفی است و دمای هوا تا ۲۰ درجه کاهش می یابد. به گزارش گیلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به این در روزهای گذشته شاهد تداوم استقرار جوی پایدار در منطقه و […]

گیلنا – مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت امروز، گفت: روزهای پایانی هفته گیلان بارانی و برفی است و دمای هوا تا ۲۰ درجه کاهش می یابد.

باران و برف در راه گیلان/ دمای هوا تا ۲۰ درجه کاهش می یابد

به گزارش گیلنا از رشت، محمد دادرس با اشاره به این در روزهای گذشته شاهد تداوم استقرار جوی پایدار در منطقه و وزش باد گرم در استان گیلان بودیم، اظهار کرد: بررسی الگوهای هواشناسی نشاندهنده شمالی شدن جریانات سطح زمین در استان گیلان از عصر و شب سه شنبه است.

وی اضافه کرد: با فعال شدن این سامانه شرایط برای کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی و بارش برف، باران و حتی مخلوط برف و باران تا اواخر هفته برای استان گیلان پیش بینی می‌شود.

دادرس افزود: در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۱۵ تا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شرایط برای بارش باران و برف در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی فراهم خواهد شد، افزود: شهروندانی که قصد تردد از از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به شدت بارش برف باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه این سامانه اواخر وقت پنجشنبه ضعیف و از شرق استان خارج می‌شود، اضافه کرد: صبح جمعه شرایط برای یخبندان فراهم است.

وی تصریح کرد: از اواخر وقت امروز با توجه به ورود سامانه سرد و بارشی بر ارتفاع موج دریا افزوده شده و شرایط برای انجام فعالیت‌های مرتبط به ویژه صیادی نامناسب خواهد بود.

دادرس ادامه داد: برای امروز (سه شنبه) نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم پیش بینی شده که به تدریج با افزایش ابر و وزش باد شمالی شاهد آغاز بارندگی‌ها در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی هستیم و ارتفاع موج دریا نیز به بیش از یک متر خواهد رسید.

وی همچنین افزود: برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش دما، بارندگی و وزش باد بوده که به ویژه عصر و شب این شرایط تشدید خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: از فردا شرایط برای بارش برف در مناطق کوهستان و دامنه‌ها و ارتفاعات گیلان فراهم و در برخی مناطق جلگه‌ی ای نیز مخلوطی از برف و باران شاهد خواهیم بود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !