امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۳:۱۴ - چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روزهای جدال “شعله ها و شاخه ها” در گیلان
گیلنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با اشاره به وقوع ۱۳۷ مورد حریق از ابتدای امسال در استان، گفت: بیشترین حجم حریق‌ها در رودبار رخ داده اما با آمادگی ۱۰۰ درصدی موفق به اطفای حریق شدیم. به گزارش گیلنا از رشت،  سرهنگ محمد قربانی لرد با بیان اینکه در مجموع امسال ۱۳۷ مورد حریق […]

گیلنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با اشاره به وقوع ۱۳۷ مورد حریق از ابتدای امسال در استان، گفت: بیشترین حجم حریق‌ها در رودبار رخ داده اما با آمادگی ۱۰۰ درصدی موفق به اطفای حریق شدیم.

به گزارش گیلنا از رشت،  سرهنگ محمد قربانی لرد با بیان اینکه در مجموع امسال ۱۳۷ مورد حریق در سطح استان گیلان رخ داده است اظهار کرد: طی این آتش سوزی‌ها، ۲۴۱ هکتار نیز دستخوش حریق شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای هفته جاری تا روز گذشته به علت وزش باد گرم، ۲۰ فقره حریق در چند شهرستان رخ داده است، افزود: تالش، رشت، رودبار، سیاهکل، و شفت از شهرستان‌های درگیر این حریق بودند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه اکثر حریق‌ها از شهرستان رودبار گزارش شده است، اضافه کرد: با آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروها توانستیم اکثر حریق‌ها را زود اطفا کنیم.

قربانی لرد با تاکید بر اینکه این حریق‌ها سطحی بوده و این طور نیست که بگوییم جنگل‌های ما در حال نابودی است، بیان کرد: با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود، مناطق بحرانی شناسایی و مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پاکسازی و ایجاد آتش‌برها، تصریح کرد: شناسایی مناطق پرخطر، نصب تابلوهای هشدار دهنده و آموزش به دهیاران و استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در سطح استان و ایجاد و احراز آمادگی در نیروها و تجهیزات در پیش بینی‌ها و صدور هشدارهای هواشناسی از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش خسارات ناشی از حریق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی این استان، امکان رخ دادن حریق در اکثر مناطق وجود دارد، گفت: امسال بیشترین میزان حریق در شهرستان رودبار و در مراتع و جنگل‌های بالادست اتفاق افتاد که علت آن نیز حجم بالای علوفه خشک شده بود.

وی با اشاره به آمادگی خوب یگان حفاظت برای اطفای حریق‌ها، ادامه داد: در مدت زمان سه روز، ۲۰ فقره حریق در استان رخ داد که از این بین ۱۷ مورد را تا زیر یک هکتار اطفا کردیم و این نشان دهنده سطح بالای آمادگی‌ها در این حوزه است.

قربانی لرد با تاکید بر پیش بینی هواشناسی مبنی بر شروع وزش باد گرم از امروز، گفت: از مردم، گردشگران، مسافران، به ویژه کوهنوردان و دامداران و مردم ساکن در مجاورت جنگل‌ها خواهشمندیم که روشن کردن آتش در مجاورت و داخل جنگل‌ها جداً خودداری کنند و در صورت روشن نمودن حتماً از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه علت اصلی حریق‌ها، عامل انسانی است، اضافه کرد: متأسفانه سهل انگاری عده‌ای در خاموش کردن کامل آتش، حادثه آفرین می‌شود لذا از مردم درخواست داریم که در این باره دقت لازم را اعمال کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق‌ها، موضوع را به صورت شبانه روز از طریق سامانه ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ به همکاران ما اطلاع دهند تا موضوع را پیگیری کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !