امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۰۳:۲۴ - شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور:
“حاج قاسم” فاتح قلب ها
گیلنا–  رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در ارتباط با مردم بی نظیر بود و روح لطیف و معنوی خودیش را به دیگران انتقال می داد. سرهنگ عباس بایرامی در ویژه برنامه مجازی گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج […]

گیلنا–  رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در ارتباط با مردم بی نظیر بود و روح لطیف و معنوی خودیش را به دیگران انتقال می داد.

سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود

سرهنگ عباس بایرامی در ویژه برنامه مجازی گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، از سردار دل ها به عنوان شخصیتی معنوی یاد کرد و گفت: سردار سلیمانی از فرصت های زندگی در راه خدمت به دین و انقلاب و مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به مجاهدت های سردار سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس، افزود: حاج قاسم مسیر انقلاب را طی کرد و به واسطه اخلاص، شجاعت، تدبیر، مجاهدت و نبوغی که از خودش نشان داد، در بسیاری از عملیات های دوران دفاع مقدس در کنار همرزمانش نقش آفرین بود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه شهادت طلبی حاج قاسم نشان دهنده عمق معنویت و اخلاص این مجاهد راه خدا بود، اظهار کرد: بعد از پایان جنگ، بسیاری از رزمندگان وارد عرصه های علمی و سیاسی و اجرایی شدند، اما جهاد برای حاج قاسم تمام نشد و به واسطه ماموریتی که پیدا کرد، بلافاصله پاکسازی مرزهای شرقی کشور از اشرار و قاچاقچیان را بر عهده گرفت و سپس به جبهه مقاومت اسلامی رفت.

بایرامی، با یادآوری خدمات حاج قاسم به مردم مظلوم سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: سردار سلیمانی با حضور در نیروی قدس سپاه و تقویت این نیروی برون مرزی، ماموریت های تخصصی و سازماندهی شده را به نفع جبهه اسلام و انقلاب طراحی کرد و مرزهای جمهوری اسلامی را فراتر برد.

وی با بیان اینکه قلوب ملت های مسلمان منطقه و جهان امروز متوجه حاج قاسم است، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نماد مجاهد فی سبیل الله است که برای مدیریت جبهه مقاومت، در اتاق فرماندهی خود در تهران ننشست و حضور میدانی در خط مقدم داشت.

این یادگار دوران دفاع مقدس، تواضع و افتادگی در برابر مردم با وجود جایگاه بلندپایه نظامی را از دیگر ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی دانست و متذکر شد: تحلیل های حاج قاسم نسبت به دشمن بسیار دقیق و حساب شده بود لذا در ملاقات با سران کشورها در قامت یک دیپلمات کاردان عمل می کرد و نسبت به مسائل منطقه آگاهی همه جانبه داشت.

بایرامی، با اشاره به حضور حاج قاسم در کنگره شهدای گیلان و اربعین شهید مرتضی حسین پور شلمانی، اضافه کرد: حاج قاسم در عین حال که یک فرمانده مقتدر بود، بسیار دوست داشتنی بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم در ارتباط با مردم بی نظیر بود و روح لطیف و معنوی خویش را به دیگران انتقال می داد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، صدور فرهنگ ملی و انقلابی مردم ایران به دنیا را مهمترین اقدام حاج قاسم دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی در اذهان عمومی یک امر طاقت فرسا، زمانبر و دشوار است، اما سردار سلیمانی با عمل انقلابی و مجاهدانه خویش فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را به خارج از مرزها از آسیای غربی و شرقی گرفته تا اروپا و آمریکا سرایت داد.

وی شکل گیری موج اجتماعی در جهان به دنبال شهادت سردار سلیمانی را نشان دهنده شکست و تحقیر دشمنان دانست و اضافه کرد: سران مستکبر دنیا بارها خباثت خود را به نمایش گذاشته اند و به شهادت رساندن سردار سلیمانی اوج پستی و حقارت آنان است.

بایرامی، حراست از منافع ملی در حوزه های فرهنگی و امنیتی و حتی اقتصادی را یک اصل مهم برای حاج قاسم دانست و افزود: به گفته سیاسیون آمریکایی، هفت تریلیون دلار در منطقه هزینه شد تا عراق و سوریه و لبنان تحت سیطره جبهه غربی – عربی – عبری درآیند، اما با مجاهدت حاج قاسم این رویای شوم تعبیر نشد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه مدافعان حرم با فرماندهی حاج قاسم عمق راهبردی ایران را هزاران کیلومتر جلوتر بردند، تصریح کرد: امروز نشر فرهنگ انقلاب و ترویج مکتب حاج قاسم وظیفه اهالی کتاب است، زیرا نیاز به انسان های در تراز حاج قاسم داریم تا انقلاب ما از گزند دشمنان در امان بماند.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، سردار سلیمانی را سرباز اهل بیت(ع) دانست و یادآورز شد: باید درس های زندگانی شخصیت های بزرگ و معنوی همچون حاج قاسم سلیمانی را سرلوحه خودمان قرار دهیم.

وی سردار سلیمانی را متعلق به مردم جهان دانست؛ نه فقط مردم ایران و شیعیان و اظهار کرد: حضور جهادی سردار سلیمانی در جبهه های مبارزه با دشمن، عرصه های دینی و صحنه های بحرانی، باعث دلگرمی مردم بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، شهادت را پایان حاج قاسم ندانست و خاطرنشان کرد: آثار و بیانات سردار سلیمانی همچنان الگوی ماست و به عنوان یک مجموعه فرهنگی باید تلاش کنیم راه و اندیشه ایشان را اعتلا بخشیم و به نسل های آینده منتقل کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !