امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۳۸:۰۱ - چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نگرانی “رمضان پور” از مظلومیتِ رشت
گیلنا – اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای پروژه تراموا و از برخی رشوه دادن‌ها در ساخت‌وسازها انتقاد کردند. به گزارش گیلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورا با تبریک ولادت حضرت زینب […]

گیلنا – اعضای شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای پروژه تراموا و از برخی رشوه دادن‌ها در ساخت‌وسازها انتقاد کردند.

۱۷۶مین جلسه شورا: سنگ‌اندازی در پروژه تراموا تا دریافت رشوه

به گزارش گیلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورا با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: پرستاران شجاع به تأسی از حضرت زینب (س) در این روزهای کرونایی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

احمد رمضان پور با اشاره به در پیش بودن روز ایمنی افزود: امیدوارم هیچ‌گاه در کشور حادثه‌ای پیرامون عدم توجه به مباحث ایمنی رقم نخورد که بعد به دنبال تراژدی‌های متعاقب آن باشیم.

برای مظلومیت رشت ناراحتم

وی با بیان اینکه رشت شهر اولین‌ها است، گفت: دوازدهم دی‌ماه به نام روز رشت نام‌گذاری شد و رشت شهر اولین‌ها است که این روزها متأسفانه از آن جایگاه فاصله گرفته و برای مظلومیت رشت ناراحت هستم و ریشه این مسئله را عدم توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرزندان این شهر، توسط دولت‌های متعدد می‌دانم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نخستین اتوبوس، نخستین داروخانه شبانه‌روزی و بسیاری از نخستین‌های دیگر در آن سال‌ها در شهر رشت ایجاد شد، تصریح کرد: شهری که درگذشته نخستین اتوبوس در آن به حرکت درآمد امروزه با مشکل کمبود اتوبوس مواجه است و متأسفانه امروزه شاهد گُل به خودی‌ها و برای راه‌اندازی تراموا به‌طور ناگهانی در جلسه‌ای، شاهد نامه‌ای به‌منظور جلوگیری از راه‌اندازی تراموا در رشت هستیم و معتقدم چنانچه در بدنه وزارت کشور نیروهای بومی این شهر حضور داشتند به‌یقین از این مهم دفاع بهتری صورت می‌گرفت.

زمستانی سخت پیش رو داریم

رمضان پور با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان‌دهنده پیش رو بودن زمستان سختی است، افزود: شهردار رشت باید درباره این موضوع، به‌طورجدی ورود کند و یکی از مشکلاتی که ضایعه‌ای برای شهرداری رشت محسوب می‌شود منحل کردن سازمان موتوری شهرداری رشت بود.

وی با انتقاد از اینکه در دوران فعالیت ثابت‌قدم، شهردار پیشین رشت، شاهد تعطیلی ۱۰ روزه رشت، براثر بارش برف بودیم، گفت: به شهردار رشت تأکید می‌کنم که در حوزه تجهیز ماشین‌آلات به‌منظور مقابله با بارش برف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

انعقاد قرارداد پروژه‌های زیرساختی، عمرانی-ترافیکی در رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بر اساس آئین‌نامه داخلی شوراها، رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورا موظف به ارائه گزارش فصلی هستند، اظهار کرد: برخی از پروژه‌های زیرساختی، عمرانی-ترافیکی که از گذشته در دست بررسی بود این روزها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شهروندان رشتی امیدوار باشند که در بازه میان‌مدت شاهد بهره‌مندی از این پروژه‌ها هستند، افزود: در مدت‌زمان کمتر از ۶ ماه این تحرکات قابل‌مشاهده است و اخیراً مجوز بازگشایی امتداد مسیر شهید کوچکی به معلم به سرانجام رسیده است.

وی با تأکید به جذب اعتبارات پیرامون کارخانه کود آلی و پسماند شهرداری رشت گفت: مدت‌زمان زیادی از فراخوان اجرای پروژه ژ پنج می‌گذرد و امیدواریم هر چه سریع‌تر تکلیف این پروژه مشخص شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اقدامات خوبی پیرامون ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در دست انجام است، بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به مبلغ  ۶۶ میلیارد تومان، شاهد حذف سرریزی فاضلاب‌ها به داخل این دو رودخانه هستیم.

علوی با انتقاد از برخی رشوه دادن‌ها پیرامون ساخت‌وسازها افزود: یکی از همکاران شهرداری رشت، در تماس با بنده اعلام کردند که فردی، به این شخص بابت جلوگیری از ارسال پرونده خلاف ساختمانی مبلغ ۱۵ میلیون تومان را به وی پیشنهاد داده است و معتقدم باید با تمام توان با این خلاف‌ها برخورد شود.

برنامه‌ریزی‌های مالی شهردار رشت به‌منظور پرداخت مطالبات پایان سال کارکنان

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های مربوط به منابع مالی پایان سال موردتوجه شهردار رشت باشد، اظهار کرد: امیدوارم با اقدامات انجام‌شده، شرایط به‌گونه‌ای پیش نرود که در پایان سال و به‌منظور پرداخت مطالبات کارکنان به دنبال دریافت تسهیلات وام و. باشیم.

فاطمه شیرزاد به‌پیش رو بودن زمستانی سخت اشاره کرد و گفت: ماشین‌آلات کاملاً آماده‌سازی شود و به کیفیت البسه کارگران شهرداری رشت به‌منظور حضور در بحران برف توجه بیشتری معطوف شود.

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات ستاد بحران شهرداری رشت افزایش پیداکرده است، گفت: معتقدم باید ناوگان جدید به ستاد بحران شهرداری رشت اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید به تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی رشت بیان کرد: در روز رشت نمی‌توانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها در ایام‌الله دهه مبارک فجر باشیم.

شیرزاد با تأکید بر اینکه در انتصابات توجه لازم معطوف شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود که در انتصابات مدیران تمامی جوانب در نظر گرفته شود و خدای‌ناکرده شرایط به سمتی پیش نرود که اتفاقاتی که درگذشته شاهد آن بودیم مجدداً تکرار شود.

خیرین گیلانی، سفیران ستاد عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز با حضور در جلسه امروز شورای شهر رشت با اشاره به اینکه پس از فروپاشی رژیم بعث عراق، قلب‌های عاشق اهل‌بیت (ع) بالأخص ملت ایران به سمت کربلا رهنمون شد، اظهار کرد: عتبات عالیات برای جهان اسلام یک نماد هستند و باید باشکوه حفظ شوند.

مجید دوهندو به سفر سردار شهید سلیمانی به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در این سفر، سردار سلیمانی که رهبر معظم انقلاب از تفکرات وی به‌عنوان مکتب سلیمانی نام برده‌اند، متوجه شرایط بسیار نامطلوب و مظلومیت عتبات عالیات می‌شوند و پیشنهاد تشکیل ستاد عتبات عالیات توسط سردار شهید سلیمانی مطرح می‌شود که در حال حاضر دارای یک اساسنامه و تشکیلات است.

وی با اشاره به مأموریت ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: ستاد، دو مأموریت راهبردی دارد که نخستین آن مربوط به خارج از کشور و پیرامون ساخت‌وساز است و مأموریت دیگر این ستاد، بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های کشور به‌منظور تجهیز و رفع مشکلات عتبات عالیات است و بنا داریم خیرین گیلانی را به کشور عراق برده تا از نزدیک شرایط را مشاهده و خودشان نقش سفیران این امر را پس‌ازآن ایفا کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به راه‌های مشارکتی در این پروژه خداپسندانه عتبات عالیات گفت: در این ستاد رفتارهایی مشاهده کرده‌ام که نشان‌دهنده میزان علاقه و اشتیاق به عتبات عالیات و اهل‌بیت (ع) است و مادری گوشواره‌اش را با اخلاص به عتبات عالیات به عشق اهل‌بیت (ع) هدیه کرده است.

دوهندو پرداخت پنج هزار تومان به‌طور سالیانه را به ستاد عتبات عالیات یکی از راه‌های مشارکتی دانست و بیان کرد: افراد متقاضی می‌توانند در این اقدام معنوی مشارکت کنند و همچنین افرادی که تمایل دارند می‌توانند از طریق بانک رسالت مبلغی را به‌صورت وام دریافت کرده و ماهیانه مبلغ ۱۷ هزار تومان بابت اقساط آن پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: اعضای شورا می‌توانند در قالب سفیران عتبات عالیات نقش مؤثری ایفا کنند و هیچ افتخاری بالاتر از خادم الحسین (ع) بودن نیست.

رونمایی از سکه شیون فومن

در جلسه امروز شورای شهر رشت از سکه شیون فومنی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز تولد این شاعر نامدار و دو زبانه گیلانی رونمایی شد./فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !