امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۰۰:۱۲ - چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاثیرگذاری وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی
گیلنا – در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر لزوم رساندن پیام‌های دینی از حوزه به دانشگاه و تأثیرگذاری وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی تأکید شد. به گزارش گیلنا از رشت، مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در سالن […]

گیلنا – در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بر لزوم رساندن پیام‌های دینی از حوزه به دانشگاه و تأثیرگذاری وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی تأکید شد.

لزوم رساندن پیام‌های دینی از حوزه به دانشگاه/وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی تأثیرگذار است

به گزارش گیلنا از رشت، مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این مراسم با بیان اینکه گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد ظرفیت کرده است، اظهار کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه جلوی آسیب‌های اجتماعی را گرفته است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه دانشگاه در عرصه زندگی مردم و جامعه اسلامی تأثیرگذار است، افزود: حوزه و دانشگاه مرکز تربیت انسان‌های بزرگ فراوانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه علم از موضوع حقیقت است، بیان کرد: عالم درجه دارد و همه این درجه را ندارند و همین دلیل بوده که دانشمند فرزانه است زیرا علم مایه کمال و سلطه بر نفرت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه عالم یک معنای مطلق دارد، افزود: در تمام سال جامعه اسلامی در خدمت عالمان حوزه و دانشگاه است تا از این طریق خدمتی به جامعه ارائه شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه دانشگاه حوزه می‌توانند جامعه را رشد دهند، بیان کرد: دانشگاه و حوزه باید تمام تلاش خود را جهت خدمت به مردم به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب هدف دانشگاه مبارزه با دین بود، تصریح کرد: ورود روحانیون به دانشگاه و پیروزی انقلاب منجر به نابودی تفکر ضد دینی حاکم در دانشگاه‌ها شد و خدا را شکر اکنون وحدت خوبی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه رساندن پیام‌های دینی از حوزه به دانشگاه اقدامی تأثیرگذار است، گفت: وحدت موجود در حوزه و دانشگاه از نعمت‌های انقلاب اسلامی ایران بوده و به همین دلیل وحدت ایجادشده در جامعه است که دنیا و ایران اسلامی می‌هراسد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر آگاهی طلاب از علوم جدید، افزود: حضور عالمانه حوزویان در دانشگاه‌ها باید افزایش پیدا کند تا ارزش‌های اخلاقی و معنوی در دانشگاه گسترش پیدا کند.

فلاحتی با بیان اینکه ایران اسلامی علی‌رغم تهدیدات و محدودیت‌ها به قله رسیده است، گفت: دانشگاه و حوزه دو مرکز قدرتمند کشور هستند که حمایت از این دو مرکز باعث بالندگی جامعه می‌شود.

مؤمنین با وحدت منسجم می‌شوند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به‌ اینکه در نگاه توحیدی انسان به سمت وحدت حرکت می‌کند، اظهار کرد: توحید سعادت انسان را تأمین می‌کند و به همین دلیل در دین به این مسئله اهمیت داده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین صفوی با اشاره به اینکه مؤمنین با وحدت منسجم می‌شوند، افزود: انسان باایمان و توحید یکدست می‌شود و وحدت و حوزه دانشگاه باعث ایجاد شعبه موسسه علم و دین می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام اصیل باید یک بیداری در جهان ایجاد کند، گفت: امروز به فضل ‌الهی دانشگاه ما در کنار حوزه ما مرزهای علمی را طی می‌کنند تا به قله موفقیت برسند.

وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی تأثیرگذار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در پیشرفت جامعه اسلامی تأثیرگذار است، اظهار کرد: برای پیشرفت جهان اسلام نیاز به نظریه‌پردازی است و این نظریه‌پردازی می‌تواند با پیوند حوزه و دانشگاه گسترده شود.

محمد دوستار با بیان اینکه در بالندگی مسئله وحدت حوزه و دانشگاه نظریه‌ها مؤثر عمل می‌کنند، افزود: همه باید تلاش کنیم که وحدت حوزه و دانشگاه گسترش پیدا بکند و وحدت یک گوهر درونی است که باید از آن پاسداری کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است، افزود: در متون و سرفصل‌های درسی دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه بارها تأکید شده است و دانشگاه آزاد جهت ترویج فرهنگ وحدت حوزه و دانشگاه تلاش می‌کند.

باید واقعیت‌های دانشگاه را باور کنیم

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه امامین انقلاب بارها به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرده‌اند، گفت: نهاد علم فقط مخصوص حوزه و دانشگاه نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمیان با اشاره به اینکه باید واقعیت‌های دانشگاه را باور کنیم، افزود: نهایت سعی تلاش باید انجام شود که همگرایی وحدت حوزه و دانشگاه افزایش پیدا کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وجه مشترک دانشگاه و حوزه زیاد است، اظهار کرد: وظیفه هر دو نهاد ساختن انسان‌های توانمند است و در این بخش باید تمام تلاش خود را بکنند.

مهرداد توکلی با بیان اینکه علم برای سعادت بشری است، گفت: نگاه کالا محور به دانشگاه را باید تغییر داد و به رویش‌های جدید دانشگاه و تفکر جهاد علمی باید بیشتر توجه داشت.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !