امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۲۷:۳۸ - شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تجهیز چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن به سیستم درمانی گیلان
      به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان سالاری با بیان اینکه در حوزه سلامت عمومی باید کلیه امکانات درمانی در سراسر کشور تأمین شود، اظهار کرد: مردم در هر نقطه و با هر شرایط مالی باید دسترسی آسان به مراکز درمانی داشته باشند لذا یکی از مهم‌ترین موارد در ایجاد سلامت اجتماعی در […]

 

 

 

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان سالاری با بیان اینکه در حوزه سلامت عمومی باید کلیه امکانات درمانی در سراسر کشور تأمین شود، اظهار کرد: مردم در هر نقطه و با هر شرایط مالی باید دسترسی آسان به مراکز درمانی داشته باشند لذا یکی از مهم‌ترین موارد در ایجاد سلامت اجتماعی در جامعه فراهم آوردن زیرساخت‌های بهداشتی در تمامی شهر و روستاها است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی گیلان در بسیاری از شاخص‌های درمانی و بهداشتی در کشور گفت: در حوزه درمان و در بخش تجهیزات، فضای فیزیکی بعضی از بیمارستان‌های استان مثل پورسینا دارای سابقه ۵۰ ساله بوده و باید برای این نواقص در گیلان اقداماتی اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تلاش برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و پزشکی نیمه‌کاره در گیلان بیان کرد: تکمیل کلینیک‌های تخصصی در گیلان و در شهرهای انزلی، صومعه‌سرا و بیمارستان فوق تخصصی اطفال ۱۷ شهریور از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده و در این خصوص پیمانکار جذب و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

سالاری از اضافه شدن چهار دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر به سیستم درمانی استان خبر داد و افزود: بسیاری از شهرهای استان درگذشته از وجود دستگاه سی‌تی‌اسکن بی‌بهره بودند ولی با پیگیری‌های صورت گرفته ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن به سیستم درمانی استان اضافه و چهار دستگاه دیگر به‌زودی جذب گیلان می‌شود.

وی دستگاه اکسیژن ساز را یکی از نیازهای درمانی استان دانست و گفت: تاکنون ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز وارد استان و چند عدد دیگر هم در آینده‌ای نزدیک به بیمارستان‌های گیلان وارد می‌شود که این امر نشان‌دهنده تلاش برای بهبود شاخص‌های درمانی در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تکذیب ادعا عدم ارائه خدمات درمانی قبل از تسویه‌حساب در بیمارستان‌های دولتی تصریح کرد: بیمه‌های پایه و تکمیلی سقف هزینه درمان در بیمارستان‌های خصوصی را پرداخت کرده و در صورت افزایش هزینه بیش از سقف باید همراه بیمار هنگام ترخیص آن را پرداخت کند به همین منظور از تمامی مردم درخواست دارم در صورت مشاهده از ارائه خدمات درمانی قبل از پرداخت هزینه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را به معاونت نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اطلاع دهند.

سالاری با دادن خبر خوش به پرستاران در خصوص جذب شرکتی در بیمارستان‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: گیلان جزو اولین استان درگیرشده با ویروس کرونا بوده و در آن دوران و طبق آئین‌نامه پرستاران به‌صورت ۸۹ روزه جذب‌شده  و با پیگیری‌های صورت گرفته پرستاران به‌صورت شرکتی و پیمانی و با آزمون در بیمارستان‌های استان جذب می‌شود.

وی با ابراز ناراحتی از کمبودهای شهرستان‌های شفت، فومن و ماسال نسبت به دیگر نقاط استان گیلان گفت: با همکاری ارتش ۳۵ میلیارد به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بهداشت و درمان در خصوص تجهیز بیمارستان‌های استان به‌ویژه فومن تخصیص‌یافته و با این مبلغ بخش‌های مختلف بیمارستان‌های مثل آی سی یو تجهیز و تکمیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره تجهیز اورژانس بیمارستان فومن افزود: با تلاش‌های صورت گرفته پس از تعیین جانمایی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام آر آی به بیمارستان فومن که شفت را هم پوشش می‌دهد اضافه می‌شود‌.

سالاری تجهیز بیمارستان‌های تالش و لنگرود را اقدامی مهم در گیلان برشمرد و بیان کرد: این دو بیمارستان با ظرفیت ۴۰۰ تخت خواب و با هزینه ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان افتتاح و به مردم شرق و غرب گیلان خدمات درمانی در سطح بسیار خوب ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !