گیلنا – مدیرکل ثبت احوال گیلان، جمعیت استان را در حدود دو میلیون و ۵۷۱ هزار نفر دانست و گفت: گیلان جزو سه استان اول کشور در صدور کارت ملی هوشمند است.

 

به گزارش گیلنا از رشت، قاسم روحانی فر با بیان اینکه آخرین جمعیت استان گیلان در حدود دو میلیون و ۵۷۱ هزار نفر برآورده شده است، اظهار کرد: از این میزان یک میلیون و ۲۸۵ هزار نفر مرد و یک میلیون و ۲۸۶ هزار نفر زن هستند.

وی جمعیت مردان را حدود ۵۰ درصد جمعیت کل استان دانست و تصریح کرد: همچنین یک میلیون و ۶۷۹ هزار نفر جمعیت شهری و ۸۹۲ هزار نفر جمعیت روستایی استان هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، با بیان اینکه نیمه نخست سال جاری ۹۳۶۵ مورد ازدواج به ثبت رسیده است، گفت: شرایط ناشی از شیوع کرونا تا حدودی بر آمار مربوط به ازدواج اثرگذار بوده است.

روحانی فر، با اشاره به ثبت میانگین روزانه ۵۹ مورد تولد در گیلان، اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه امسال، ۱۰ هزار و ۹۸۳ مورد ولادت در استان داشتیم که از این تعداد ۵۵۹۲ نوزاد پسر و ۵۳۹۱ نوزاد دختر بودند.

وی آیهان، آراد، امیرعلی، ابوالفضل و رایان را به ترتیب فراوان ترین نام های انتخاب شده برای نوزادان پسر دانست و یادآور شد: فاطمه، آوا، نیلا، رستا و مرسانا نیز به ترتیب بیشترین نام های انتخاب شده برای نوزادان دختر استان از ابتدای سال تا ۱۱ آذرماه هستند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه ۹۸ درصد مردم برای کارت ملی هوشمند در استان ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: گیلان جزو سه استان اول کشور در صدور کارت ملی هوشمند است.