امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۵۱:۲۹ - شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد نماینده رودبار از تفکر فردی دستگاه های اجرایی گیلان
گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم‌زا بودن بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه عمومی ۹۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها است ولی مجلس این بودجه را به دلیل تورمی بودن و عدم تنظیم نشدن با شرایط تحریم برگشت می‌زند. به گزارش […]

گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم‌زا بودن بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه عمومی ۹۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها است ولی مجلس این بودجه را به دلیل تورمی بودن و عدم تنظیم نشدن با شرایط تحریم برگشت می‌زند.

بودجه سال ۱۴۰۰ تورم‌زا است/ احتمال برگشت خوردن بودجه سال جدید توسط مجلس

به گزارش گیلنا از ودبار، مهرداد گودرزوند چگینی با بیان اینکه مسئله اقتصادی به مهم‌ترین دغدغه مردم در ایام کرونا تبدیل‌شده است، اظهار کرد: محاسبات و بودجه در کشور مهم بوده و این امر کمیسیون برنامه‌وبودجه را به اصلی‌ترین کمیسیون مجلس تبدیل و در طی این مدت نمایندگان جلسات مختلفی را با وزرا برگزار کردند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور گفت: در طی این هفت ماه کمیسیون برنامه‌وبودجه با وزرای مختلف جلسات متعددی را برگزار کرد تا با توجه به شرایط کرونایی کشور برای چگونگی ارائه کمک‌های معیشتی که کمترین اثر تورمی را داشته باشد بررسی کند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اختصاص ۱۲۰ هزار تومان کمک به سه دهک پایین کشور را کار بزرگی ندانست و افزود: بر اساس طرح مجلس سه دهک اول جامعه نفری ۱۲۰ هزار تومان و هفت دهک بعدی هر نفر ۶۰ هزار نفر تومان دریافت می‌کنند هرچند این اقدام کار بزرگی نبود و با تصویب بار مردم به لحاظ اقتصادی کمتر می‌شود.

چگینی اصلاح ساختار بودجه را یکی از الزامات رهایی کشور از این شرایط برشمرد و بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ هفت‌بند اصلاح ساختار داشته و پنج‌ بند بعدی هم به‌زودی اصلاح‌شده و آثارش را در کشور و تمامی استان‌ها ازجمله گیلان مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به تورم‌زا بودن بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه عمومی ۹۰۰ میلیارد تومان و هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها است اما مجلس این بودجه را به دلیل تورمی بودن و عدم تنظیم نشدن با شرایط تحریم برگشت می‌زند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت انزلی آستارا خبر داد و گفت: تکمیل راه‌آهن رشت-انزلی-آستارا منجر به رشد بی‌نظیر اقتصاد در استان شده و در بودجه سال ۱۴۰۰ اعتبار جداگانه به این طرح تعلق‌گرفته است.

چگینی با اذعان به اینکه پروژه‌های عمرانی گیلان باید در لایحه گنجانده شوند، افزود: در بودجه دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر جذب بودجه بوده و به هر فرماندار خواستیم دو طرح ردیف ملی را ارائه داده تا در لایحه گنجانده شوند زیرا در غیر این صورت  نمایندگان نمی‌تواند از آن دفاع کنند.

وی با انتقاد از نگاه منفعت طلبانه دستگاه‌های اجرایی در استان گیلان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران برای حضور در گیلان باید اشتیاق لازم را داشته باشند ولی در استان همه دستگاه‌ها فردی فکر می‌کنند و منافع خود  را اولویت قرار می‌دهند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !