امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۱۱:۰۵:۴۱ - پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد نماینده رشت از کلیات بودجه ۱۴۰۰
گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۰ را بودجه چالشی بین دولت و مجلس دانست و گفت: این بودجه، دولت بعدی را دچار مشکل می‌کند لذا مجلس باید تعادل را حفظ کند چراکه بودجه ۱۴۰۰ انتقال دو دولت است و قطعاً تغییراتی در بودجه خواهیم داد. به گزارش گیلنا از رشت، فارس […]

گیلنا – عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۰ را بودجه چالشی بین دولت و مجلس دانست و گفت: این بودجه، دولت بعدی را دچار مشکل می‌کند لذا مجلس باید تعادل را حفظ کند چراکه بودجه ۱۴۰۰ انتقال دو دولت است و قطعاً تغییراتی در بودجه خواهیم داد.

بودجه ۱۴۰۰ دولت بعدی را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش گیلنا از رشت، فارس نوشت؛ جبار کوچکی‌نژاد  با اشاره به  تقدیم بودجه ۱۴۰۰ توسط معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برای اولین بار پس از انقلاب، اظهار کرد: طبق روال، روسای جمهور باید خود شخصاً در مجلس حضور پیدا کرده و گزارشی از عملکرد اوضاع اقتصادی کشور ارائه و جهت‌گیری‌های لایحه بودجه را مطرح می‌کردند، عدم حضور رئیس‌جمهور به بهانه کرونا توهین به مردم است.

وی عدم حضور شخص رئیس‌جمهور در تقدیم بودجه ۱۴۰۰ را سنت‌شکنی رئیس قوه مجریه عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در حضور تعدادی از افراد حاضرشده و جلسه می‌گذارند آنگاه شخص رئیس‌جمهور از ترس کرونا حضور پیدا نمی‌کند این بسیار تعجب‌آور است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی شجاعت را یکی از خصوصیات ویژه رئیس‌جمهوری کشور دانست و گفت: رئیس‌جمهور یک کشور باید شجاع باشد در عین مراعات باید شجاعانه  در میدان حاضر باشند، البته شاید ایشان حرفی برای گفتن نداشته  و برنامه‌ای برای اوضاع اقتصادی کشور نداشتند و  یا اینکه از ترس ابتلا به کرونا حضور پیدا نکرده که هر دو دلیل محکوم است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شخص رئیس‌جمهوری باید برای موضوعاتی چون مهار تورم  و بورس توضیحاتی ارائه می‌داد، تصریح کرد: در بحث بودجه نیز اشکالاتی وجود دارد اگرچه بودجه هنوز منتشرنشده اما آنچه ما از بودجه می‌فهمیم و طی جلسات کمیسیون برنامه‌وبودجه با رئیس مجلس و آقای نوبخت موضوعاتی را  مطرح کردیم، اشکالات عمده‌ای در بودجه ۱۴۰۰ دولت وجود دارد.

کوچکی نژاد با اشاره به جهت‌گیری دولت در تأمین کالاهای اساسی که مجلس بر انجام آن مصر بود بیان کرد: متأسفانه دولت در بودجه ۱۴۰۰ موضوع تأمین کالاهای اساسی را که حداقل نیازمند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است نادیده گرفته که قطعاً این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ساختار بودجه را به هم می‌زند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی یکپارچه‌سازی یارانه‌ها را از دیگر برنامه‌هایی دانست که باید در بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شد، بیان کرد: بیش از هشت تا ۹ گروه یارانه بگیر داریم که باید یکپارچه‌سازی صورت بگیرد تا معلوم شود که طبقات پایین و افرادی که تحت حمایت سازمان‌ها هستند چه مقدار یارانه مستقیم و غیرمستقیم دریافت می‌کنند، بررسی این موضوع نیز ساختار بودجه دولت را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه دولت در بودجه ۱۴۰۰ ارز را  کمتر از ۱۲ تومان دیده است، تصریح کرد: این مبلغ ارز نیز واقعی نیست چراکه با تصویب طرح دوفوریتی که انجام رسانیده‌ایم،  تحولات منطقه‌ای اتفاق خواهد افتاد که ارز را دچار تلاطم می‌کند لذا باید ارز واقعی را در بودجه ۱۴۰۰ در نظر می‌گرفتند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه دولت فروش نفت را نیز باید به‌طور واقعی می‌دید، بیان کرد: دولت صدور نفت را حدود ۲۰۰ هزار میلیارد دیده که به‌صورت واقعی نیست و باید موردبررسی قرار بگیرد.

 نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی عدم توجه ویژه دولت به معوقات مالیاتی  دانه‌درشت‌هایی که فرار مالیاتی دارند را از دیگر اشکالات بودجه ۱۴۰۰ دانست و افزود: دولت تنها مالیات را ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیده و فرار مالیاتی را نادیده گرفته است اگر بودجه قرار است به غیر نفت متمرکز شود باید به این موضوعات نیز به‌طور ویژه توجه می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ۶۰ درصد افزایش مالی برای آموزش‌وپرورش تخصیص داده شده است، تصریح کرد: آنچه من دیده‌ام ۶۰ درصد برای حوزه پرسنلی است درصورتی‌که ما در حوزه غیر پرسنلی دچار بحران هستیم مثلاً قانون گفته که ۵۰ درصد دانش آموزان باید آموزش فنی و حرفه‌ای ببینند درصورتی‌که  هنرستان‌های ما ازنظر تجهیزات ضعیف است.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان هزار و ۶۰۰ میلیون تومان طلب دارند که دولت ۵۹ میلیارد برای آن در نظر گرفته است، بیان کرد: در بخش دانش‌آموزان استثنایی و تحقیقات نوآوری هم بحث‌های جدی وجود دارد که دولت شفاف و پررنگ آن‌ها را ندیده و ضعیف عمل کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان بودجه ۱۴۰۰ را بودجه چالشی بین دولت و مجلس دانست و تصریح کرد: این بودجه، دولت بعدی را دچار مشکل می‌کند لذا مجلس باید تعادل را حفظ کند چراکه بودجه ۱۴۰۰ انتقال دو دولت است و قطعاً تغییراتی در بودجه خواهیم داد که احتمالاً موردقبول دولت قرار نگرفته و ممکن است  تنشی ایجاد شود.

وی به لزوم جلوگیری از کسری بودجه در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: کسری بودجه سال ۹۹ از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تجاوز کرد اگر در ۱۴۰۰ کسری بودجه داشته باشیم زنگ خطری برای کشور خواهد بود لذا باید تلاش کنیم بودجه را بدون کسری ببندیم چراکه کسری بودجه چه از راه استقراض و چه اوراق  منتشر شود هر دو برای اقتصاد کشور خطرناک است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !