امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۰۷:۰۹ - جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پایگاه مقاومتی که به ایستگاه بصیرت و همدلی تبدیل شد
بسیج شجره طیبه‌ای است که با تولدش توانست اقتدار انقلاب و نظام را در جهان مهیا کند و امروز صلابت بسیجیان، دشمن را به خشم آورده و تمام توطئه هایشان را نقش برآب کرده است.    بسیج شجره طیبه‌ای است که با تولدش توانست اقتدار انقلاب و نظام را در جهان مهیا کند و حیات […]

بسیج شجره طیبه‌ای است که با تولدش توانست اقتدار انقلاب و نظام را در جهان مهیا کند و امروز صلابت بسیجیان، دشمن را به خشم آورده و تمام توطئه هایشان را نقش برآب کرده است.

 

 بسیج شجره طیبه‌ای است که با تولدش توانست اقتدار انقلاب و نظام را در جهان مهیا کند و حیات انقلاب اسلامی با حیات بسیج گره خورده است.

با شکل‌گیری انقلاب و تشکیل بسیج به فرمان معمار کبیر انقلاب، علاوه بر فعالیت گسترده بسیج در حوزه امنیت در بخش‌های دیگر چون سازندگی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نیز حضور گسترده داشته است. بسیجیان در میدان عمل ثابت کردند که در عرصه‌های مختلف همیشه آماده خدمت رسانی هستند.

امروز صلابت بسیجیان، دشمن را به خشم آورده و تمام توطئه هایشان را نقش برآب کرده است. علاوه بر فعالیت‌های محول شده شاهد حضور گسترده بسیجیان جان بر کف در بحران‌ها چون بحران سیل و زلزله و همچنین بحران کرونا ویروس بودیم که بسیاری از فعالیت‌های امداد رسانی و کمک‌های معیشتی و ….. توسط این نیروهای ارزشی انجام شده است.

در هفته بسیج قرار داریم بدین مناسبت گفتگوی ویژه‌ای با فرماندهان پایگاه‌های نمونه استانی و کشور که در جشنواره‌های داخلی سپاه قدس حائز رتبه برتر شدند، انجام شده است. در این گزارش «خدیجه افرانگه» فرمانده حوزه بسیج خواهران بندر انزلی و «امیرعلی کریمی» فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دبیرستان شهداء حوزه شهید مفتح ناحیه ۲ رشت انجام شده است که باهم می خوانیم :

*چهارشنبه های طلایی انعکاس جهانی یافت

«خدیجه افرانگه» به ظرفیت پایگاه مقاومت بسیج و مسجد اشاره و اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون مسجد کانون فعالیت های فرهنگی، حل مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه شمرده می شد.

فرمانده حوزه بسیج خواهران بندر انزلی با بیان اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه‌های بسیج می‌توان در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان اسلام و نظام ایستاد گفت: پایگاه حدادنژاد انزلی با ارائه برنامه‌های نوین و با کیفیت توانست چندین سال پیاپی در استان و کشور حائز رتبه‌های برتر شود.

وی اذعان کرد: در حوزه‌های بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، اجتماعی امربه معروف و نهی از منکر و بحران کروناویروس این پایگاه فعالیت‌های گسترده‌ای با حضور بسیجیان فعال داشته است.

افرانگه به برگزاری طرح «چهارشنبه‌های طلایی» در مقابله با دشمنان و بدحجابی توسط این پایگاه اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح در مرحله نخست علاوه بر بازتاب کشوری، بازتاب جهانی نیز داشت و در شبکه های فارسی زبان پخش شد که علیه آن جبهه گرفتند.

فرمانده حوزه بسیج خواهران بندرانزلی تصریح کرد: این طرح در میدان اصلی شهر انزلی اجرا شد در مرحله اول باور نمی‌کردیم که اینگونه بازتاب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در چندین مرحله با مدل‌ها و روش‌های نوین برگزار شد خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌های طلایی بعد از مدتی به طرح روزهای طلایی تغییر یافت و به مناسبت‌های مختلف اجرایی شد و اکنون نیز این طرح فعال است.

 

افرانگه به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این پایگاه اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری نشست‌های سبک زندگی، تهیه بروشورهای استفاده از کالای ایرانی برای بانوان، بر پایی چندین بار نمایشگاه دستاوردهای بانوان توانمند در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و همچنین برپایی کارگاه خوداشتغالی برای باتوان فعال و توانمند و مستعد این پایگاه از دیگر فعالیت‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی بود.

فرمانده حوزه بسیج خواهران بندر انزلی تصریح کرد: بانوان فعال این پایگاه در تولید قارچ و عرقیات گیاهی فعال بوده و در این راستا نیز مغازه‌ای راه‌اندازی شده است.

افرانگه به برپایی یادواره شهدا با همکاری و فعالیت این پایگاه اشاره کرد و افزود: این پایگاه چندین یادواره شهدا متفاوت‌تر و باکیفیت بالا برگزار کرده که با دعوت همسران شهدا و دیگر برنامه‌های فرهنگی جلوه خاصی به یادواره بخشیده است.

وی به خدمات اجتماعی این پایگاه با همکاری حوزه مقاومت پرداخت و اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی اجتماعی، مشاوره خانواده، تربیت فرزند و همسرداری، آموزش مهارت‌های زندگی، همکاری با نیروی انتظامی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ارتباط و حضور در مدارس در راستای آموزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی، سیر مطالعاتی با برگزاری مسابقات کتابخوانی، نهج‌البلاغه خوانی، ارائه مشاوره حقوقی و تحصیلی و ویزیت رایگان از دیگر اقدامات این پایگاه است.

*ارائه خدمات تاثیر گذار و با کیفیت بالا از دلایل برتری پایگاه حداد نژاد 

فرمانده حوزه بسیج خواهران بندر انزلی اظهار کرد: تهیه جهیزیه نقدی و غیر نقدی برای نوعروسان نیازمند، کمک به پرداخت اجاره بهای منزل افراد بی‌بضاعت، کمک و خدمات‌رسانی به ایتام و زنان نیازمند، برپایی کلاس‌های آموزشی صنایع دستی از جمله خیاطی، عروسک‌دوزی و بافندگی از دیگر اقدامات این پایگاه بود.

افرانگه به بحران کرونا ویروس اشاره و خاطر نشان کرد: دوخت ماسک و توزیع بسته های معیشتی و مواد ضدعفونی کننده و همچنین تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند، پخت غذای گرم و ذبح گوسفند و توزیع آن بین محرومین، تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند و توزیع کارت هدیه از دیگر فعالیت های پایگاه حداد نژاد بود.‌

فرمانده حوزه بسیج خواهران بندر انزلی اذعان کرد: مشاوره بیماران کرونایی، حضور تعدادی از دانشجویان پرستاری بسیجی در بیمارستان‌ها در بحران کرونا، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به آسیب‌دیدگان بحران کرونا از دیگر اقدامات این پایگاه شمرده می‌شود.

وی به دیگر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این پایگاه نمونه کشوری و استانی پرداخت و اضافه کرد: به مناسبت روز دختر و زن به بانوان و دختران در سطح شهر بسته فرهنگی و شاخه گل اهدا شد.

افرانگه به برگزاری طرح «سه‌شنبه های مهدوی» توسط فعالین این پایگاه پرداخت و اظهار کرد: با اجرای این طرح ایستگاهی هر هفته در میدان اصلی شهر برپا و از عموم مردم با اهدا بسته‌های فرهنگی پذیرایی می شود و همچنین در راستای ارتقا فرهنگ مطالعه در جامعه، کتاب در عناوین مختلف به مردم به امانت داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر این پایگاه با توجه به فعالیت گسترده‌اش در سطح کشور و استان نمونه شده است اذعان داشت: اجرای برنامه‌های فرهنگی باکیفیت و تاثیرگذار و خدمات رسانی به عموم مردم و نیازمندان از جمله دلایل برتری این پایگاه در سطح کشور است.‌

 

*اجرای طرح تریبون آزاد شبهات را رفع کرد

«امیرعلی کریمی» به شاخص‌های ارزشمند پایگاه‌های بسیج پرداخت و اظهار کرد: بسیج با اتحاد و انسجام، انجام بسیاری از فعالیت‌ها را در زمان بحران و نیاز سهل‌تر کرده است.

فرمانده واحد بسیج دانش‌آموزی دبیرستان شهدا حوزه شهید مفتح ناحیه ۲ رشت اذعان کرد: جشنواره اشراف یکی از جشنواره‌های داخلی سپاه شمرده شده و در این جشنواره فرمانده‌های موفق که اشراف بیشتری توام با ابتکار در اجرای فعالیت‌ها داشتند، انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنم که در جشنواره اشراف به‌عنوان موفق‌ترین فرمانده دانش‌آموزی در سطح شهر و استان انتخاب شدم.

کریمی به فعالیت‌های پایگاه و دلایل انتخابش در این جشنواره اشاره کرد و افزود: پایگاه دبیرستان شهدا به طور مسمتر برنامه روزانه و هفتگی داشته و برنامه‌های آن به طور مستمر اجرا می‌شد.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان شهدا خاطرنشان کرد: برگزاری نشست شورای فرماندهی، برگزاری نشست‌های مختلف در مزار شهدا و حلقات صالحین به‌صورت هفتگی و مستمر در این پایگاه صورت می‌گرفت.

وی به طرح‌های اجرایی این پایگاه پرداخت و ادامه داد: اجرای طرح تریبون آزاد یکی از این برنامه‌ها بود که در تمامی پایگاه‌های بسیج مدارس اجرا شد.

کریمی با بیان اینکه این طرح با این هدف که شخصیت‌های غیر بسیجی و یا مخالف نظر و عقیده هم وارد محفل شوند گفت: با اجرای تریبون آزاد بستری فراهم شد که تمامی افراد با هر عقیده و نظر بتوانند در جمع بسیجیان و در برنامه‌های پایگاه شرکت کنند و بدون هیچ‌ترسی مسائل و ابهام‌های خود را بیان کنند.

کریمی اذعان داشت: با اجرای این طرح بسیاری از شبهات دانش‌آموزان رفع و صمیمیت و آزادی بین دانش‌آموزان بسیجی و غیربسیجی مهیا شد.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان شهدا به تفاوت بین حلقه صالحین و طرح تریبون آزاد پرداخت و اظهارداشت: در حلقه‌های صالحین یک موضوع مشخص مطرح و حلقه حول همان موضوع برگزار می‌شد و فقط مربی صحبت می‌کند، اما در طرح تریبون آزاد هر دانش‌آموزی با هر نظر و عقیده‌ای حضور داشت و مدیران در این طرح متغیر هستند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !